Zo’n 1.700.000 Belgen hebben moeite om op het einde van de maand financieel rond te komen. De organisatie Samen tegen Armoede pleit ervoor om de leeflonen in ons land op te trekken tot de Europese armoedegrens. Met een groep van zeven veldrijders, waarvan er een de finishlijn niet haalt, symboliseert Samen Tegen Armoede het probleem […] [naar artikel]
Een op de acht leerlingen die menstrueren, heeft niet altijd voldoende geld voor menstruatieproducten. Daarom lanceert de Vlaamse Scholierenkoepel maandag een campagne tegen menstruatie-armoede. Ook vier Limburgse scholen nemen deel en zullen menstruatieproducten uitdelen. [naar artikel]
Dierenrechtenorganisatie GAIA start een nieuwe campagne tegen de illegale handel en import van puppy's. In de campagne staan zeven getuigen... [naar artikel]
De Brusselse lokale politie heeft gisteren een reclamewagen van de omstreden “Rich meet Beautiful”-campagne uit het verkeer gehaald. Dat meldt de Brusselse burgemeester Philippe Close op Twitter en het nieuws wordt bevestigd door de Brusselse politie. Het voertuig werd op de Madridlaan tegengehouden, klinkt het. Burgemeester en politie verwijzen voor meer informatie door naar het […] [naar artikel]
Dierenrechtenorganisatie GAIA start een nieuwe campagne tegen de illegale handel en import van puppy’s. In de campagne staan zeven getuigen centraal die allemaal opgelicht werden door een broodfokker, zo laat GAIA zondag weten in een persbericht. [naar artikel]
“De nieuwe Vlaamse regering heeft niet eens een coherent plan om de armoede te bestrijden. Dat is betreurenswaardig.” Professor Bea Cantillon fileert op de Internationale Dag voor de Uitroeiing van Armoede de plannen van de regering-Jambon. Misschien wel voor het laatst, al is de strijd nog niet gestreden. [naar artikel]
Decenniumdoelen heeft zaterdag de campagne #komafmetarmoede gelanceerd. 'Vanaf vandaag tot 26 mei willen wij samen met vele mensen in dit land de politieke partijen erop wijzen dat het niet langer kan dat in zo'n rijk land 1,6 miljoen mensen in armoede moeten leven', zei voorzitter Jos Geysels zaterdag in zijn speech. [naar artikel]
Dierenrechtenorganisatie GAIA start een nieuwe campagne tegen de illegale handel en import van puppy's. In de campagne staan zeven getuigen... [naar artikel]
Zeven organisaties starten vandaag een campagne tegen etnisch profileren door de Belgische politie. De campagne formuleert ook vijf concrete... [naar artikel]
Vandaag 17 oktober is de Internationale Dag tegen de Armoede. De gelegenheid voor de Belgian Homeless Cup (BHC) om haar campagne “My Team, My Home” te lanceren. De BHC is een sociaal-sportieve voetbalcompetitie voor mensen die kampen met dak- of thuisloosheid. Door de voetbalwereld te verenigen achter dezelfde slogan, wil de BHC zoveel mogelijk mensen bewust maken van de kracht van een voetbalteam in de strijd tegen armoede. [naar artikel]
Zuhal Demir kan in haar eentje het armoede-probleem niet oplossen. Willen we armoede succesvol bestrijden, dan moet er meer worden samen-gewerkt, zegt CD&V-volks-vertegenwoordiger Nahima Lanjri. “Er moet zo snel mogelijk een armoedetoets komen, die de gevolgen van elke regeringsbeslissing voor mensen in armoede meet.” [naar artikel]
De zeventigjarige Leo Vercauteren wil door elke gemeente van België wandelen om zich in te zetten voor de strijd tegen armoede. Hij zal in zeven maanden tijd een tocht van 4.600 kilometer stappen door de 581 steden en gemeenten van het land. Leo zou normaal gezien maandag 5 februari vertrekken, maar stelt de start van zijn wandeltocht door een blessure met twee weken uit. [naar artikel]
Over de campagne van de Noorse datingsite was de voorbije dagen heel wat te doen. Met de campagne wil Rich Meet Beautiful studentes koppelen aan... [naar artikel]
In het rijke Vlaanderen groeit 8 procent van de kinderen op in armoede. Hun ouders kunnen zich evidente zaken als een schooluitstap of nieuwe kleren niet veroorloven. Tot die conclusie komt een nieuw onderzoek dat voor het eerst de armoede meet aan de hand van zeventien elementaire behoeftes. Vlaanderen scoort weliswaar een stuk beter dan het Belgische gemiddelde (15 procent kinderen in armoede), maar onderzoeker Frank Vandenbroucke waarschuwt voor zelfgenoegzaamheid. “Ook bij ons zal het probleem snel groeien.” [naar artikel]
De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) heeft zopas beslist dat de Rich Meet Beautiful-campagne moet stopgezet worden. De campagne... [naar artikel]
Eén kind op de tien in Vlaanderen leeft in armoede. Dat blijkt uit cijfers van de Vlaamse regering. 'Het is nu of nooit voor de strijd tegen armoede', zegt Frederic Vanhauwaert van het Netwerk tegen Armoede. [naar artikel]
Het Netwerk tegen Armoede is tevreden met de 45 miljoen euro extra die de Vlaamse regering heeft uitgetrokken om kwetsbare gezinnen te... [naar artikel]
Ook in het middelbaar onderwijs zou er een maximumfactuur moeten komen, voor materiaal en uitstappen. Daar pleit het Netwerk tegen Armoede opnieuw voor. En die nieuwe campagne komt er niet toevallig in aanloop naar de verkiezingen. [naar artikel]
12:02 In België groeit een op de zeven kinderen of 14,5 procent op in een huishouden dat risico loopt op monetaire armoede. Dat blijkt donderdag uit cijfers van het Belgische statistiekbureau Statbel. [naar artikel]
17:53 ‘Bij nader toezien lijkt het recente arbeidsmarktbeleid eerder een strijd tegen mensen in armoede dan wel armoedebestrijding’. Dat vernietigende oordeel staat in het besluit van het Jaarboek Armoede 2... [naar artikel]
Dierenrechtenorganisatie GAIA start een nieuwe campagne tegen de illegale handel en import van puppy’s. In de campagne vertellen zeven getuigen dat ze werden opgelicht door een broodfokker. In het filmpje vernoemt GAIA ook twee Vlaamse hondenfokkers, maar die ontkennen dat ze aan broodfok doen. [naar artikel]
De Stad start een campagne tegen ‘stoeproken’. Mede door het rookverbod blijf nachtlawaai in de horeca in Gent een probleem. “Maar de cafébaas kan dat niet altijd controleren. De klanten moeten er zelf op letten.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.