Wallonië gaat vervuilende personenwagens op diesel stapsgewijs verbieden. Vanaf 2023 zullen de oudste dieselwagens er niet meer mogen rijden en na 2030 mogen enkel die wagens die aan de strengste uitstootnormen voldoen op de Waalse wegen rijden. De Waalse regering wil zo de luchtkwaliteit verbeteren. Volgens het goedgekeurde ontwerpdecreet mogen de oudste dieselwagens, die aan […] [naar artikel]
Eigenaars van een dieselwagen met euronorm 5a die in Vlaanderen afgekeurd werd door de nieuwe roetfiltertest, kunnen hun kans in Wallonië wagen. Daar wordt dat type, dat nochtans het meest vervuilend is, immers niet onderworpen aan de nieuwe test. [naar artikel]
In Brussel is vanmiddag een camera voorgesteld die de uitstoot van voertuigen registreert en die het mogelijk maakt vervuilende dieselwagens op te sporen. Kathleen van Brempt (SP.A), voorzitter van de Dieselgate-commissie van het Europees Parlement, noemt de camera een wapen in de strijd tegen sjoemelaars. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet... [naar artikel]
Meer dan de helft van de nieuwste automodellen stoot een pak meer stikstofoxides (NOx) uit dan toegelaten. Dat is het onthutsende resultaat van een onderzoek door Greenpeace. Dit zijn de meest vervuilende dieselwagens. [naar artikel]
Oppositiepartij SP.A stelt voor een premie van duizend euro in te voeren voor mensen die hun oude, vervuilende wagen laten slopen. Op die manier zouden een pak vervuilende wagens versneld van de weg kunnen gehaald worden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.