Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

“Ondertunneling Grote Baan is enige oplossing voor de Noord-Zuid”

10/12/2017 - 07:07
"Een goede en vlotte Noord-Zuidverbinding kan in Houthalen-Helchteren maar op één manier bereikt worden, door een ondertunneling van de bestaande baan. Een omleidingsweg is een aanslag op de open ruimte en druist in tegen de Europese milieuregels die ook in Vlaanderen gelden. Daar waren alle specialisten ruimtelijke ordening het vrijdag over eens tijdens het debatfestival in Thor Central, het mijngebouw van Waterschei. "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. “Ondertunneling Grote Baan is enige oplossing voor de Noord-Zuid” (10/12/2017 - Het Belang van Limburg)

Een goede en vlotte Noord-Zuidverbinding kan in Houthalen-Helchteren maar op één manier bereikt worden, door een ondertunneling van de bestaande baan. Een omleidingsweg is een aanslag op de open ruimte en druist in tegen de Europese milieuregels die ook in Vlaanderen gelden. Daar waren alle specialisten ruimtelijke ordening het vrijdag over eens tijdens het debatfestival in Thor Central, het mijngebouw van Waterschei. [naar artikel]


2. Oplossing voor A8 in Halle ligt in gedeeltelijke ondertunneling (14/07/2019 - Het Laatste Nieuws)

De Vlaamse overheid en Halle zijn tot een akkoord gekomen over de doortocht van de autoweg A8 in de stad in Vlaams-Brabant. De oplossing ligt in... [naar artikel]


3. Weyts fluit De Wever terug: "Ondertunneling Noord-Zuid niet aan de orde" (31/01/2018 - Het Belang van Limburg)

"We moeten nog niet praten over een ondertunneling voor de Noord-Zuid. Dat is veel te vroeg. Ik wil eerst het onderzoek afwachten." Dat zegt Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). Daarmee gaat hij in tegen zijn eigen voorzitter Bart De Wever. Die riep afgelopen weekend nog op om niet op het onderzoek te wachten en onmiddellijk te kiezen voor een ondertunneling. Die uitspraak zorgde toen voor een golf van protest, maar Weyts sust en zegt dat in een vrij land als België iedereen zijn mening mag geven. [naar artikel]


4. 'Alleen ondertunneling maakt luchthaven Deurne leefbaar' (04/04/2019 - De Morgen)

De luchthaven van Deurne moet worden ondertunneld. Alleen dan kan ze rendabel en veiliger worden gemaakt. Dat stelt consultant Ernst & Young vast in een rapport dat het schreef in opdracht van de Vlaamse regering. Binnen die regering kan de discussie over het nut van een investering van 50 miljoen euro weer losbarsten. Ecologische en economische belangen staan weer lijnrecht tegenover elkaar. [naar artikel]


5. Ondertunneling moet angel uit BAM-tracé halen (10/04/2019 - De Morgen)

Aan de vooravond van het langverwachte 'Valentijnsakkoord' over Oosterweel hebben de Vlaamse overheid en de stad Antwerpen een akkoord bereikt over aanpassingen aan het BAM-tracé. Dat wordt gedeeltelijk ondertunneld, overdekt en ingegraven. [naar artikel]


6. De problematiek van de A12: “Noodbruggen nu, en later de ondertunneling” (05/07/2019 - Gazet van Antwerpen)

De dreiging van bedrijfsleiders om de overheid aan te klagen voor de files op de A12 in Wilrijk en Aartselaar heeft een storm aan reacties losgemaakt. Niet alleen de roep om een structurele oplossing – een ondertunneling – ligt op tafel. Bedrijven en de gemeente Aartselaar vragen ook een snellere oplossing in de vorm van noodbruggen. “Dat is technisch perfect haalbaar”, zegt Rob Godden van staalconstructiebedrijf Smulders, dat eerder de noodbruggen in Antwerpen legde. Maar het Agentschap Wegen en Verkeer wil er niet van weten. [naar artikel]


7. Kan ondertunneling A12 leefbaar maken? Experten en burgemeesters geven hun toekomstvisie (24/02/2020 - Gazet van Antwerpen)

De A12/Boomsesteenweg wordt volgend jaar aangepakt, onder meer door delen ervan in te sleuven. Maar is dat de gedroomde toekomst voor de snelweg-die-er-geen-is? We laten er twee experten, gespecialiseerd in mobiliteit en ruimtelijke ordening, op los en vroegen de burgemeesters die de plak zwaaien langs de A12 om hun mening. [naar artikel]


8. Minister denkt aan ondertunneling A12 om komaf te maken met zwarte kruispunten (11/12/2020 - Gazet van Antwerpen)

Het Agentschap Wegen en Verkeer heeft een studieconsortium aangesteld om een meer ingrijpende heraanleg van vijf drukke en gevaarlijke kruispunten op de A12 ter hoogte van Aartselaar en Wilrijk te onderzoeken. De “zwarte” punten kregen weliswaar al een aangepaste verkeerslichtenregeling en nieuwe opstelstroken, maar die vormen geen structurele oplossing, zegt Vlaams minister voor Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld). Er wordt gedacht aan een ondertunneling. [naar artikel]


9. Steeds meer protest tegen ondertunneling Scheldekaaien: “Dit is de klok terugdraaien” (23/11/2021 - Gazet van Antwerpen)

Het protest tegen een tunnel onder de Scheldekaaien, ter hoogte van het Steenplein, zwelt aan. Steeds meer buurtbewoners verzetten zich tegen deze tunnel en pleiten voor een zone 30 op de kaaien. [naar artikel]


10. ANALYSE. Waarom Antwerpse Vooruit tegen ondertunneling Scheldekaaien is, maar toch de motie van Groen om dossier te begraven wegstemt (27/09/2022 - Gazet van Antwerpen)

Vooruit is tegen de ondertunneling van de Scheldekaaien aan het Steenplein. Toch wijst de partij de motie tegen deze tunnel van oppositiepartij Groen af in de gemeenteraad. Vooruit blijft loyaal aan de coalitiepartners N-VA en Open Vld, maar profileert zich steeds meer buiten het stadhuis, zeker rond mobiliteit. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!