Het Laatste Nieuws

OPEN BRIEF: "Antwerpen fietsstad? Schaam u"

13/12/2017 - 12:22
"Beste schepen en ambtenaren van de dienst Stadsbeheer,"

1. OPEN BRIEF: "Antwerpen fietsstad? Schaam u" (13/12/2017 - Het Laatste Nieuws)

Beste schepen en ambtenaren van de dienst Stadsbeheer, [naar artikel]

2. Kat Kerkhofs: ‘Aan de mens die dat heeft gefilmd en doorgestuurd: schaam u. Schaam u diep!’ (07/03/2021 - De Morgen)

Schrijver Marcel Proust beantwoordde ze ooit in een vriendenboekje, nu geeft De Morgen er een eigenzinnige draai aan. Eenentwintig directe vragen, evenveel openhartige antwoorden. Vandaag: programmamaakster Kat Kerkhofs (32), echtgenote van Rode Duivel Dries Mertens. Wie is zij in het diepst van haar gedachten? [naar artikel]

3. Fietsstraten, tunnels en brugjes: Leuven wil de fietsstad van België worden (24/03/2017 - Het Laatste Nieuws)

Leuven wil de fietsstad van België worden. Daarvoor heeft het stadsbestuur meer dan tachtig acties uitgewerkt. Die werden vanmiddag door het [naar artikel]

4. Stad steekt ambitie niet meer onder stoelen of banken: "Willen dé fietsstad van België worden" (25/03/2017 - Het Nieuwsblad)

Eén op drie verplaatsingen in Leuven met de fiets. Dat is het doel van het nieuwe fietsbeleidsplan van het Leuvense stadsbestuur. De stad neemt de komende jaren in totaal zo’n 80 maatregelen om dé fietsstad van België te worden. [naar artikel]

5. Antwerpse gemeenten genomineerd voor verkiezing ‘Fietsstad/fietsgemeente 2018’ (08/02/2018 - Gazet van Antwerpen)

De gemeenten Duffel, Bonheiden, Turnhout en Sint-Niklaas zijn genomineerd als Fietsgemeente/Fietsstad 2018. Ook Mechelen, Mortsel en Zwijndrecht maken kans op een specifieke award. De winnaars zullen op 5 juni bekendgemaakt worden tijdens het Fietscongres. [naar artikel]

6. Gent verkozen tot Fietsstad 2018 (05/06/2018 - De Standaard)

Op het Fietscongres van de VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde) is Gent uitgeroepen tot Fietsstad 2018. Deinze en Bonheiden mogen zich Fietsgemeente 2018 noemen, respectievelijk in de categorie tussen 20.000 en 50.000 inwoners en minder dan 20.000 inwoners. [naar artikel]

7. Lijst van burgemeester Somers kondigt groene projecten aan: "Mechelen moet fietsstad van Vlaanderen worden" (29/08/2018 - VRT NWS)

"Mechelen 2030: Vernieuwen en vergroenen". Twee maanden voor de gemeenteraadsverkiezingen komt de lijst van huidig burgemeester Bart Somers VLD-groen-M+ met een plan en een slogan. Het plan bevat zestien opvallend groene projecten die binnen twaalf jaar moeten worden afgewerkt. [naar artikel]

8. Antwerpen, fietsstad. Maar hoe zit het met de veiligheid? (06/09/2018 - De Morgen)

De Antwerpenaar neemt steeds vaker de fiets, maar hoe veilig is dat? De strijd om de publieke ruimte is losgebarsten. Terwijl de linkse oppositie voor radicale oplossingen voorschotelt, pleit de meerderheid voor geleidelijkheid.   [naar artikel]

9. De Wever zegt "volmondig ja" tegen Antwerpen als fietsstad, maar wat denkt Fietsersbond daarvan? (06/09/2018 - De Morgen)

Burgemeester Bart De Wever (N-VA) heeft de ambitie om van Antwerpen een echte fietsstad te maken. Dat blijkt uit onze eerste ontmoeting met de lijsttrekkers in Antwerpen. De fietsersbond ziet positieve elementen, maar mist echt doortastend beleid. [naar artikel]