Twee jaar na het schandaal met sjoemelsoftware bij dieselwagens is er volgens de milieu-organisatie Greenpeace nog altijd "gesjoemel bij de vleet". Laat u niets wijsmaken over milieuvriendelijke auto's, luidt het in Humo deze week. "Dieselgate heeft eigenlijk niets veranderd", zegt woordvoerder Joeri Thijs. Febiac, de federatie van de automobielsector, ontkent. [naar artikel]
Vandaag blaast Greenpeace exact 50 kaarsjes uit, maar dat zal toch met een stokkende adem gebeuren. Net nu het klimaatprobleem alomtegenwoordig is, lijkt de klimaatorganisatie zelf wat weggedeemsterd. Waar is de tijd dat elke tiener hier rondliep met ‘This body is in danger’ of ‘No time to waste’ op de borst? “Greenpeace is intussen zelf een deel van het establishment geworden en kan een verjongingskuur best gebruiken", meent imagospecialist Fons Van Dyck (VUB). [naar artikel]
De Zweedse meubelketen Ikea is het niet eens met het beeld dat in het onderzoek van Greenpeace over de keten wordt geschetst. Volgens Greenpeace halen bedrijven die voor Ikea produceren, hout uit enkele van de laatste Europese oerbossen in Roemenië. “We kunnen duidelijk stellen dat we het gebruik van hout uit beschermde oerbossen in geen gevallen in onze producten accepteren”, reageert Ikea. [naar artikel]
De onderzoekscommissie naar dieselgate van het Europees Parlement zegt tegengewerkt te worden door de eigen Europese ambtenaren. "We verzanden in een welles-nietesspelletje", stelt voorzitter Kathleen Van Brempt (sp.a). De commissie legt vandaag Volkswagen op de rooster. [naar artikel]
18:53 Een ingenieur van het Duitse autoconcern Volkswagen pleit schuldig aan samenzwering om de Amerikaanse klanten en regulatoren te bedriegen. [naar artikel]
In de EU rijden 29 miljoen wagens en bestelwagens rond die niet voldoen aan de door de Europese Unie opgelegde Euro 5- en Euro 6-normen voor de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) voor dieselwagens. 1,4 miljoen daarvan rijden in België rond. Ons land wordt enkel voorgegaan door landen die op zijn minst vier keer meer inwoners tellen […] The post Dieselgate: België voert het klassement van de kleine landen aan appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
01:00 Vlaanderen kan eigenaars van een ‘sjoemeldiesel’ van VW niet verplichten hun auto te laten herstellen. In heel Europa komt de terugroepactie traag op gang. [naar artikel]
Bij één jaar Dieselgate schetst auto-expert Urbain Vandormael hoe Volkswagen-topman Martin Winterkorn van best betaalde automanager van zijn generatie verwerd tot een bedrieger, als de man van 20 miljard. [naar artikel]
10:40 De Europese Commissie wil een inbreukprocedure tegen Duitsland opstarten omdat het Volkswagen onvoldoende heeft gecontroleerd. [naar artikel]
10:55 Het marktaandeel van de Duitse autobouwer in Europa is voor het eerst sinds dieselgate gestegen. De merken van de VW-groep waren goed voor 24,8 procent van de Europese autoverkoop. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.