08:29 Tal van Vlaamse steden willen investeren in meer Blue-bikes in treinstations. Maar de desinteresse van eigenaar NMBS blokkeert de groei van de blauwe deelfietsen. [naar artikel]
De Lijn zal het aandeel van de NMBS in de Blue-bikes aan de treinstations overnemen. Daarover is er een akkoord op directieniveau. Het akkoord moet nog groen licht krijgen van de raden van bestuur van De Lijn en de NMBS. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) in het Vlaams Parlement gezegd. [naar artikel]
In Leuven en Heverlee komen er 60 nieuwe Blue-bikes bij. Dat is nagenoeg een verdubbeling van het bestaande aantal (63) die zich nu aan het station van Leuven bevinden. De Leuvense gemeenteraad heeft hierover maandagavond een overeenkomst met Blue-mobility goedgekeurd. Het stadsbestuur betoelaagt de komst van de nieuwe deelfietsen met een eenmalige tussenkomst van 63.000 […] Het bericht Aantal Blue-bikes in Leuven verdubbelt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
19:35 Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is kandidaat om het meerderheidsbelang van spoorbedrijf NMBS in het blauwe deelfietsensysteem Blue-Bike over te nemen. [naar artikel]
16:56 Vlaanderen wil de blauwe deelfietsen van de NMBS overnemen. Maar de aanhoudende discussie over de eigendom van de gronden remt de groeiplannen van Blue-Bike af. [naar artikel]
Blue-bike en de stad Lommel openden dinsdag een nieuwe Blue-bikelocatie aan het station van Lommel. Pendelaars kunnen er nu overstappen op één van de acht Blue-bike deelfietsen voor de laatste kilometers van hun verplaatsing. De deelfietsen zijn een welkome oplossing voor pendelaars. Zij kunnen de laatste kilometers van hun traject nu ook per fiets verderzetten. Daarnaast kunnen de Blue-bikes ook gebruikt worden door dagtoeristen die de omgeving willen verkennen. De deelfietsen zijn 24/7 beschikbaar. “We zijn zeer tevreden met onze eerste Blue-bikedeelfietsen aan het station. Hiermee willen we inwoners, zakelijke reizigers en toeristen stimuleren om de auto vaker aan de kant te laten en de fiets te nemen in combinatie met het openbaar vervoer” ,vertelt schepen van Mobiliteit Sophie Loots. De Blue-bikes hebben slimme sloten met ingebouwde kaartlezer. Door je Blue-bike- of MOBIB-kaart tegen het slot te houden of door de QR-code te scannen in de Blue-bike app, ontgrendel je de fiets en kan je meteen vertrekken. (nma) [naar artikel]
De Lijn neemt de aandelen van NMBS in Blue-Mobility over, en wordt zo met 84 procent de hoofdaandeelhouder van het deelfietsenbedrijf Blue-bike. Beide bedrijven hebben daarover een principeakkoord bereikt, melden ze. Ze blijven wel samenwerken om voor de reizigers extra deelfietsen te voorzien aan grote treinstations. [naar artikel]
Blue-bike, de blauwe deelfietsen die aan tientallen Belgische treinstations te huur zijn, zit in een impasse. Ondanks een enorme groei in klanten en ritten maakte Blue-mobility, het bedrijf achter Blue-bike, vorig jaar 11.000 euro verlies door een zwaar softwareprobleem. De NMBS, die 52 procent van het bedrijf in handen heeft, moest geld lenen en twee crisismanagers uitsturen, schrijft De Tijd. Ook de verdere groei van Blue-bike is onzeker. [naar artikel]
Steeds meer Vlaamse gemeenten voeren belastingen in op leegstaande woningen, en dat voelen de sociale huisvestingsmaatschappijen. In twee jaar tijd betalen ze 50% meer lokale belastingen, blijkt uit cijfers van Vlaams minister van Wonen Liesbeth Homans (N-VA). Vlaanderen wil de Blue Bikes, de deelfietsen van de NMBS, overnemen. Dat bevestigde minister van Mobiliteit Ben Weyts […] [naar artikel]
Blue-Mobility noteerde in 2019 12.756 ritten met zijn Blue-bikes vanuit de stations in Geel, Herentals, Mol en Turnhout. Dat is flinke toename, die zich vooral in de Keizerstede opvallend aftekende. [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS stapt binnenkort uit het deelfietsensysteem Blue-bike, maar niet zonder een samenwerkingsovereenkomst af te sluiten met de overnemer, de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn. Daarin engageert de NMBS zich om het aantal Blue-bikeplaatsen in stations en fietsparkingen “de komende jaren” te vermeerderen van de huidige 1.300 naar 3.700. Dat zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols. Vlaams minister […] Het bericht NMBS belooft verdrievoudiging aantal Blue-bikeplaatsen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
01:05 De blauwe deelfietsen van Blue-bike worden almaar populairder, maar de groeiplannen staan on hold. De reden? Een discussie bij de hoofdaandeelhouder NMBS. [naar artikel]
De Lijn neemt de aandelen van NMBS in Blue-Mobility over, en wordt zo met 84 procent de hoofdaandeelhouder van het deelfietsenbedrijf Blue-bike.... [naar artikel]
21:04 De Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn zal het aandeel van de NMBS in het blauwe deelfietsproject Blue-bike aan de stations overnemen. [naar artikel]
De deelfietssystemen die in Antwerpen gebruikt worden, rollen verder uit over de regio. Binnen twee weken komen er 12 Blue Bikes aan het station in Kalmthout, net als in Brecht. Brasschaat heeft zopas beslist om minstens 100 deelfietsen beschikbaar te stellen en Schoten wil 15 dropzones voor deelfietsen op zijn grondgebied. De gemeenten werken zo aan een betere fietsbereikbaarheid en willen daar in de toekomst een netwerk van maken. Met station Noorderkempen als hét knooppunt [naar artikel]
Blue-bike, de blauwe deelfietsen die aan tientallen Belgische treinstations te huur zijn, zit in een impasse. Ondanks een enorme groei in klanten [naar artikel]
Blue-bike, de blauwe deelfietsen die aan tientallen Belgische treinstations te huur zijn, zit in een impasse. Ondanks een enorme groei in klanten [naar artikel]
In drie Vlaamse steden start vandaag een proefproject met een nieuw systeem van deelfietsen. Anders dan in andere steden kunnen deze fietsen overal in de stad worden achtergelaten en dus niet alleen in fietsstations. [naar artikel]
Vanaf juli worden deelfietsen van Blue Bike aan de stations Antwerpen-Centraal en Berchem drie keer goedkoper. Gebruikers betalen een jaar lang 1,15 euro, in plaats van 3 euro, voor 24 uur. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.