Auto's op waterstof zijn een belangrijk spoor voor de toekomst, zegt Joost Kaesemans van Febiac. 'Maar ook elektrische auto's blijven veel voordelen hebben, zowel voor het milieu als voor de economie.' [naar artikel]
In de Schuyffeleerdreef in Wemmel is het eerste bidirectioneel laadpunt voor particulieren geïnstalleerd. Bewoner Kris De Keersmaecker (53) ziet niets dan voordelen. “Als de zon niet schijnt, leveren mijn zonnepanelen geen energie, maar dan levert de autobatterij via een omvormer stroom aan mijn woning.” [naar artikel]
Wat je van een elektrische wagen mag verwachten, hangt grotendeels af van de batterij. Maar hoewel automerken schermen met batterijcapaciteit, oplaadtijd en rijbereik, zijn ze een pak minder transparant over wélke batterijen ze nu precies voor welke modellen gebruiken en welke levensduur, voor- en nadelen die hebben. Met de hulp van prof. Peter Van den Bossche (VUB) en voorzitter Jochen De Smet van EV Belgium zoeken we dat uit. [naar artikel]
Wat als je een elektrische wagen niet enkel kon gebruiken als vervoersmiddel, maar ook om elektriciteit op te slaan of als energiebron voor je kantoor of woning? Gisteren opende het eerste slimme laadplein in Vlaanderen. Daardoor kan het bedrijf Sweco een groot deel van de energie uit het eigen elektrische wagenpark halen. Specialisten verwachten dat de technologie weldra ook voor particulieren toegankelijk wordt, zodat werknemers ’s avonds de batterij van hun bedrijfswagen gebruiken om te koken of een wasje te draaien. [naar artikel]
Tegen eind jaar zullen de batterijen van de elektrische auto’s van de Duitse autobouwer Volkswagen woningen van elektriciteit kunnen voorzien. Dat heeft Herbert Diess, de topman van de VW Group, in een vraagsessie op het sociale mediaplatform Reddit gezegd. “Binnenkort kunnen auto’s elektriciteit naar een woning kunnen overbrengen”, stipte Herbert Diess aan. “Die mogelijkheid kan […] [naar artikel]
Over twee jaar is een kwart van het Europese wagenpark elektrisch, maar de huidige Europese productie van de noodzakelijke accu's is ronduit embryonaal. De Europese Commissie wil snel een volwassen batterijenproductie zien. In het continent dat nu nog een blinde vlek is, lijkt het Belgische Umicore eenoog. [naar artikel]
Het bedrijf BePowered uit Turnhout heeft een manier gevonden om stroom uit elektrische auto’s thuis te gebruiken. Via de Vehicle2home-toepassing kunnen mensen met een elektrische wagen op het werk de batterij opladen via zonnepanelen. De resterende stroom van de batterij kan ’s avonds in de eigen woning worden gebruikt. [naar artikel]
Elektrische auto's die - al rijdende - via de weg worden opgeladen. Hebben de Zweden de oplossing bedacht met hun e-weg en kan dat ook bij ons? [naar artikel]
Na driehonderd kilometer rijden heeft uw elektrische wagen een tankbeurt nodig. U kan stroom tanken, maar voor noodgevallen kan u ook een batterijtje op wielen meenemen. Toch als het van een Franse start-up afhangt. EP Tender, zo heet het bakje waarmee ze in Frankrijk de elektrische wagen weer wat toegankelijker te maken. Zij zetten in […] The post Geen batterij, geen probleem met deze accu-aanhangwagen voor uw elektrische auto appeared first on Business AM. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.