De nieuwe Brusselse metrolijn die het Noordstation moet verbinden met Bordet in Evere moet tegen 2025 klaar zijn. Volgend jaar worden de [naar artikel]
De MIVB wil metrolijn 3 uitbreiden van het station Albert naar het Noordstation. Die lijn wordt doorgetrokken onder Schaarbeek tot aan Bordet in Evere. Daarvoor worden bestaande metrostations aangepast en er komen zeven nieuwe stations. Als alles goed gaat, beginnen de werken in 2019 en wordt de lijn in 2024 in gebruik genomen. [naar artikel]
De Brusselse regering gaat de federale overheid vragen of ze haar bijdrage voor de werken aan het metro 3-project in de hoofdstad kan verhogen. De kostprijs voor die werkzaamheden ligt namelijk een heel pak hoger dan aanvankelijk gepland. [naar artikel]
De Brusselse regering vermoedt dat de aannemers flink doorrekenen, omdat ze weten dat er weinig aannemers effectief een metro kunnen bouwen. Dat zegt Brussels minister voor Mobiliteit (Groen) Elke van den Brandt, in "De ochtend" op Radio 1. Ze vraagt dan ook een grondig onderzoek door Beliris. Begin deze week werd duidelijk dat de kostprijs voor de nieuwe Brusselse metrolijn veel hoger uitvalt dan verwacht. De hoofdstad vraagt daarom meer geld aan de federale regering. [naar artikel]
Donderwolken boven de metro in Brussel: een analyse van Beliris, de Brusselse investeringsmaatschappij wijst erop dat de bijgewerkte kosten het budget ruimschoots overschrijden. Het totale prijskaartje kan volgens La Libre de 3,5 miljard overschrijden. [naar artikel]
Het is onmogelijk om metrolijn 3 in Brussel uit te baten, zonder het gedeelte ten noorden van het Noordstation. Dat zegt Brieuc de Meeùs, de topman van de MIVB. De kostprijs van de nieuwe metrolijn loopt veel hoger op dan verwacht, waardoor overwogen wordt dat noordelijke deel te schrappen. Maar op het zuidelijke deel is geen ruimte voor een stelplaats, waardoor de MIVB de lijn naar eigen zeggen niet kan uitbaten. [naar artikel]
Jarenlange vertragingen, technische problemen en ontsporende kosten: de bouw van de nieuwe Brusselse metrolijn 3 dreigt een soort Brussels Oosterweel te worden en het armlastige Hoofdstedelijk Gewest de financiële afgrond in te duwen.‘Het is nog niet te laat om het nieuwe metrotracé te schrappen’, zegt mobiliteitsexpert Michel Hubert. The post Kosten nieuwe Brusselse metrolijn lopen al op tot 4,4 miljard euro: ‘Een door en door rot dossier’ appeared first on Knack. [naar artikel]
06:51 Volgens de Brusselse minister van Financiën moet de renovatie van sociale woningen uit de 'reguliere' begroting komen. Vraag blijft ook dan hoe Brussel de dure metrolijn - 3 miljard op 7 jaar - gefina... [naar artikel]
Door een brand in de tunnel tussen de Brusselse metrostations Tomberg en Roodebeek rijden er tijdelijk geen metro’s tussen Montgomery en Kraainem. Dat zegt vervoersmaatschappij MIVB. Er rijden vervangbussen. [naar artikel]
De aanleg van de nieuwe metrolijn 3 dwars door de hoofdstad botst op tegenslag na tegenslag. Nu blijkt de tweede fase bijna driemaal zoveel te kosten als geschat. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.