Op de Opelsite in de Antwerpse haven is een aanzienlijke vervuiling met het toxische PFAS vastgesteld. De gevolgen van een blusschuimtank die er in de grond zat. Voor het eerst start afvalstoffeninstantie OVAM in Vlaanderen een saneringsproject voor het goedje. De rekening gaat evenwel naar de vorige eigenaar van de site, General Motors. [naar artikel]
Het Havenbedrijf Antwerpen start een nieuwe marktbevraging voor de voormalige Opelsite, die tot voor kort in optie werd gegeven aan het Saudische ERS-project. Er wordt nu ook expliciet uitgekeken naar meerdere bedrijven. [naar artikel]
Het is bijna definitief gedaan met de huidige iconische Opelsite. De aannemers Aertssen en De Meuter zijn aangesteld om alle gebouwen te slopen, dit voor een bedrag van 13,5 miljoen euro. De twee bedrijven zijn meteen aan de slag gegaan met voorbereidende werken voor de sloop. Voor CEO Greg Aertssen is de klus een emotionele opgave. [naar artikel]
Er komen tegen 2025 twee nieuwe bedrijven naar de voormalige Opelsite in de Antwerpse haven. Het Amerikaanse bedrijf Plug investeert bijna 300 miljoen euro in een waterstoffabriek. Het Belgische bedrijf Ekopak investeert ruim 100 miljoen euro in een fabriek die gezuiverd afvalwater gaat opwaarderen tot hoogwaardig water voor de industrie. De twee bedrijven creëren minstens zestig jobs. [naar artikel]
Het bedrijf Laupat Industries komt dan toch niet naar de vroegere Opelsite in de Antwerpse haven. Het kiest voor een andere locatie in de haven, omdat het bedrijf op de Opelsite geen rechtstreekse toegang krijgt tot de binnenvaart en het spoor. [naar artikel]
Het Amerikaanse PureCycle Technologies gaat een fabriek voor plasticrecyclage bouwen in het NextGen District, de voormalige site van Opel Antwerpen in de haven. De toekomstige ‘hotspot voor circulaire economie’ krijgt daarmee een vijfde en voorlopig laatste concessiehouder. [naar artikel]
Het Antwerpse stadsbestuur en de haven ijveren ervoor dat onderneming Umicore zijn nieuwe Europese batterijgroep op de Opel-site vestigt, zo schrijft De Tijd. [naar artikel]
Vroeger was de eerste soldendag de belangrijkste dag van het jaar. Maandenlang zaten hele groepen tieners - én de mama’s - zich voor te bereiden op De Grote Jacht. Het was dan lang hopen dat dat ene ongelooflijk mooie stuk er nog zou zijn in je maat. Want een broek kostte begin jaren ‘80 nog minstens een tiende van een maandloon. Dat kon je alleen betalen als je én je centen voor Kerstmis én die voor je verjaardag samen had gespaard. Veel keuze was er in Hasselt trouwens niet: je had C&A en de dure boetieks, niets er tussen. Op perfecte pasvormen hoefde je niet te hopen. De stretch was namelijk nog niet uitgevonden. Een jeans flodderde altijd. Kleerkasten hadden maar twee deuren en dressings bestonden alleen in Dallas. Kleren kocht je nog per stuk en niet in stapels. [naar artikel]
08:35 [naar artikel]
De materialengroep Umicore kiest alsnog voor het Poolse Nysa om er een Europese batterijfabriek neer te poten. Dat meldt De Tijd. Die beslissing is een serieuze streep door de rekening van de Antwerpse haven en burgemeester Bart De Wever (N-VA). Die hadden de voorbije maanden alles uit de kast gehaald om de nieuwe fabriek van Umicore naar België te halen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.