Na zes jaar rust en zelfreflectie staat Filippa Knutsson (52) weer aan het creatieve roer van het merk dat ze in 1993 oprichtte. Ze oogt jonger dan ze is, put energie uit contradicties en blikt resoluut vooruit. "Fase twee is nog maar net begonnen." [naar artikel]
Walldog, een Belgisch modelabel dat verhalen en opschriften van authentieke winkels naar modecollecties vertaalt, heeft zich laten inspireren door het werk van de Leuvense slagerij Rondou. Objecten die verwijzen naar die bekende slagerij, waar onder meer Jeroen Meus het vlees voor zijn 'haute dogs' haalt, zijn gebruikt voor een nieuwe collectie T-shirts en sweaters. [naar artikel]
De campagne voor de nieuwe lente- en zomercollectie van Belgisch modelabel A.F. Vandevorst krijgt een heel speciaal decor: het Pukkelpopfestival. Het label zal de beelden voor de campagne komen schieten in Kiewit, met de hulp van kunstenaar Dirk Braeckman. “De collectie is ideaal voor de alternatieve ziel”, klinkt het bij het modemerk. [naar artikel]
Vorig jaar deed hij het met zoon Jolan, deze herfst is acteur Koen De Bouw alleen het gezicht van de 'Premium'-lijn van Jack & Jones. De Bouw, die volgende maand ook te zien is in 'De Premier', de nieuwe film van Erik Van Looy, liet zich voor deze campagne inspireren door zijn favoriete acteur Buster Keaton. [naar artikel]
Het Amerikaanse modemerk Esprit associeer je waarschijnlijk eerder met kwaliteit en degelijkheid en niet met ultra hippe kleding. Maar daar wil [naar artikel]
Kate Middleton die haar verloving aankondigt in een van jouw ontwerpen. Het lijkt de droom van zowat elk modelabel, maar toch kan het ook helemaal anders uitdraaien. “Uiteindelijk heeft dat ene kleedje ons faillissement veroorzaakt.” [naar artikel]
Nadat bekend raakte dat haar vader de nieuwe president van de VS zou worden, werd het modelabel van Ivanka Trump gedumpt door heel wat bekende retailers zoals onder andere Nordstrom. Nu blijkt echter dat haar kleding stiekem een ander label kreeg en zo werd verkocht. [naar artikel]
De herfst-wintercollectie die Veronique Branquinho eerder dit jaar tijdens de modeweek van Parijs voorstelde, is voorlopig haar laatste. De Belgische ontwerpster zet haar modelabel voorlopig stop. [naar artikel]
De Belgische Modefederatie Creamoda wil een Belgisch modelabel om de Belgische modemerken meer in de kijker te werken. "De modecollecties van merken van eigen bodem verkopen goed, maar de consumenten weten daarom nog niet per se dat het Belgische merken zijn. We moeten de merken nog wat dichter bij de consument brengen", zegt communicatieverantwoordelijke Wendy Luyckx. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.