Het Italiaanse modehuis Gucci introduceerde tijdens de modeweek in Milaan tulbanden als hoofddeksels. En dat is bij sommige mensen met Indische roots in het verkeerde keelgat geschoten, zo blijkt uit hun reacties op de sociale media. [naar artikel]
Het Italiaanse luxelabel Gucci heeft op woensdag de nieuwe najaarscollectie voorgesteld op de catwalk, die voor de gelegenheid was ingericht als een operatiekamer. Modellen wandelden langs lege operatietafels, de genodigden volgden alles vanop stoeltjes die net uit de wachtkamer van een hospitaal waren geplukt. Zelfs de witte verlichting, groene muren en vloer deden denken aan een steriele ziekenhuisomgeving. Volgens de aanwezige modepers, gebruikte creatief directeur Alessandro Michele het decor als metafoor voor de cuts en stitches in zijn ontwerpen. De modellen - allemaal gekleed in erg theatrale, vaak sprankelende creaties - brachten nog wat meer medisch drama ten tonele: ze droegen maskers van hun eigen (afgekapte?) hoofden als luguber accessoire en één dame was op stap met een draak. [naar artikel]
Opvallende beelden tijdens het defilé van Gucci in Milaan: modellen die replica's van hun eigen hoofd meedragen. De show van Alessandro Michele wordt beschreven als "een van de meest surrealistische shows" van de Modeweek van Milaan. [naar artikel]
Net toen je dacht dat je alles al had gezien op de catwalk, maakt Gucci het nog wat bonter met modellen die hun afgehakte hoofden dragen tijdens de... [naar artikel]
Tijdens de modeweek in Milaan heeft Gucci wel een heel speciale manier gevonden om op te vallen. De modellen gingen de catwalk op met levensechte replica’s van hun hoofden. Het modemerk Gucci heeft kosten noch moeite gespaard tijdens de jaarlijkse hoogmis van de mode in Milaan. De najaarscollectie werd gepresenteerd in een ruimte die omgetoverd […] [naar artikel]
Modellen die met hun eigen nephoofd onder de arm over de catwalk lopen, hoe verzin je het? Modemerk Gucci weet griezelig goed hoe het werkt op Instagram: dáár zit de jeugd op de eerste rij, niet in Milaan. [naar artikel]
Vijf jaar geleden deed Alessandro Michele zijn intrede bij Gucci. Die verjaardag? Die werd gevierd tijdens de mannenmodeweek in Milaan. De wereld... [naar artikel]
Alessandro Michele koos een originele locatie uit om dit jaar de Gucci Cruise 2012-collectie voor te stellen. De stad naar keuze? San Francisco. [naar artikel]
Een groep sikhs in Canada heeft twee wandelaars op een inventieve manier kunnen redden. Zo gebruikten de mannen hun tulbanden als touwen om de hulpeloze wandelaars uit de woeste rivier te helpen. “Het sikhisme (een godsdienst met invloeden uit zowel het hindoeïsme als de islam), leert ons om mensen te helpen op elk mogelijke manier... zelfs met onze tulband”, aldus een van de sihks. [naar artikel]
Muziek en mode - het zijn twee domeinen die hand in hand gaan. Maar als er één merk is waarbij dat écht van toepassing is, is het wel Gucci. Het luxehuis is synoniem met cool - en dat heeft het onbetwistbaar te danken aan de popcultuur en met name rappers - maar het was niet altijd rozengeur en maneschijn. Ter ere van de honderdste verjaardag komt creative director Alessandro Michele met een ‘Gucci 100'-collectie en -campagne op de proppen die de rijke geschiedenis van het merk én de succesvolle invloed van muziek eren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.