"Wij verontschuldigen ons bij onze klanten die vrijdagavond en zaterdagmorgen niet zijn kunnen vertrekken zoals voorzien was omwille van de zware,... [naar artikel]
"Wij verontschuldigen ons bij onze klanten die vrijdagavond en zaterdagmorgen niet zijn kunnen vertrekken zoals voorzien was omwille van de zware,... [naar artikel]
Nog niet alle passagiers die in mei getroffen werden door de staking bij Brussels Airlines hebben hun geld al terug. "Dat is niet de service die we normaal bieden", reageert Brussels Airlines bij "De inspecteur" bij Radio 2. De luchtvaartmaatschappij verzekert tegelijk dat iedereen die een terugbetaling heeft gevraagd, zijn geld ook terugkrijgt. [naar artikel]
'Onze excuses voor de overlast aan onze klanten', aldus Brussels Airlines, 'maar we waren het slachtoffer van de weersomstandigheden waardoor vliegtuigen niet konden opstijgen of landen.' [naar artikel]
‘We verontschuldigen ons bij onze klanten die vrijdagavond en zaterdagmorgen niet zijn kunnen vertrekken zoals voorzien was omwille van de zware, winterse weersomstandigheden.’ Dat zegt Wencke Lemmes, woordvoerster voor Brussels Airlines, in een reactie op de vele uitingen van woede en frustratie bij de klanten die urenlang moesten aanschuiven om hun vlucht te laten omboeken. [naar artikel]
"Niemand kent Brussels Airlines in Scandinavië of Madrid. Eurowings moet het uithangbord worden." Dat zegt Carsten Spohr, CEO van Lufthansa Group, sinds december voor 100 procent eigenaar van Brussels Airlines, in een gesprek met VRT NWS. Ook de vakbonden krijgen ervan langs. "Ik zeg u: als Brussels Airlines geen betere resultaten behaalt, moeten ze van ons ook geen cadeaus verwachten." [naar artikel]
Vandaag leggen de piloten bij luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines het werk neer. Het is nog maar de tweede keer in de geschiedenis van Brussels Airlines dat er gestaakt wordt. Vandaag is de eerste van twee stakingsdagen: ook woensdag zullen er veel vliegtuigen van Brussels Airlines aan de grond blijven staan. Volg de stakingsdag hier op de voet. [naar artikel]
‘We verontschuldigen ons bij onze klanten die vrijdagavond en zaterdagmorgen niet zijn kunnen vertrekken zoals voorzien was omwille van de zware, winterse weersomstandigheden.’ Dat zegt Wencke Lemmes, woordvoerster voor Brussels Airlines, in een reactie op de vele uitingen van woede en frustratie bij de klanten die urenlang moesten aanschuiven om hun vlucht te laten omboeken. [naar artikel]
In Brussel is het topoverleg tussen de vakbonden van Brussels Airlines en de CEO van Eurowings afgelopen. Op bepaalde vlakken is er sprake van een "uitgestoken hand" van de Duitsers, nadat bij het personeel van Brussels Airlines onrust was ontstaan over de integratie in de groep rond Lufthansa. [naar artikel]
De vakbonden van Brussels Airlines "vrezen het ergste" na het ontslag van Bernard Gustin als CEO. Hoewel er officieel nog niet veel duidelijkheid is, vrezen zij voor het plan waarbij Brussels Airlines volledig opgaat in Eurowings, de dochtermaatschappij van Lufthansa. "Het is erg mistig." [naar artikel]
Carsten Spohr, de CEO van Lufthansa, sluit niet uit dat er jobs verdwijnen nadat zijn bedrijf het Belgische Brussels Airlines volledig heeft overgenomen. "In een sector als de onze bestaan geen jobgaranties." [naar artikel]
Een vliegtuig van Brussels Airlines staat sinds vrijdagavond aan de grond in de Congolese hoofdstad Kinshasa met technische problemen. Nadat de vlucht zaterdagnacht voor de tweede keer geannuleerd was, hebben de passagiers zelfs even het tarmac bezet uit protest. Volgens hen communiceert Brussels Airlines niet over de problemen, maar Brussels Airlines betwist dat. Vanavond zou de vlucht alsnog doorgaan. [naar artikel]
Moederbedrijf Lufthansa gelooft sterk in Brussels Airlines en steunt het herstructureringsplan dat de luchtvaardmaatschappij heeft voorgesteld. Dat zegt CEO Dieter Vranckx van Brussels Airlines in "Terzake". Nochtans is het lang niet zeker dat Lufthansa en de Belgische overheid een akkoord vinden over de staatssteun die Brussels Airlines nodig heeft om te overleven. De liberale vakbond denkt alvast het aantal (naakte) ontslagen te kunnen beperken. [naar artikel]
Brussels Airlines blijft een Belgische entiteit en de Belgische home carrier. "Brussels Airlines zal blijven groeien - het professionalisme,... [naar artikel]
Brussels Airlines blijft een Belgische entiteit en de Belgische home carrier. "Brussels Airlines zal blijven groeien - het professionalisme, expertise en passie van de werknemers van Brussels Airlines zijn een vitaal onderdeel op ons gezamenlijke pad naar succes", zegt Thorsten Dirks, de topman van Eurowings. Dat wordt ook bevestigd door Etienne Davignon, topman van SN Air Holding, de overkoepelende holding. [naar artikel]
Bij Brussels Airlines nemen ze dit jaar 200 nieuwe medewerkers aan. Dat schrijft De Tijd en wordt bevestigd aan onze redactie. Het gaat om 100 stewards of stewardessen, 50 piloten en 50 bureaumedewerkers. "We zijn een luchtvaartmaatschappij die aan het groeien is, in een groeiend bedrijf is het logisch dat er meer jobs bijkomen", zegt Maaike Andries van Brussels Airlines. [naar artikel]
Brussels Airlines heeft vorig jaar recordresultaten neergezet. De omzet klom weer naar precoronaniveau en de operationele winst kwam uit op 53 miljoen euro. De luchtvaartmaatschappij spreekt van een "omslagpunt" en "een belangrijke stap richting duurzame winstgevendheid". [naar artikel]
Brussels Airlines zal zijn naam nog behouden gedurende 2 jaar. Het merk Brussels Airlines wordt na verloop van tijd aangevuld met "lid van de Eurowings Groep". [naar artikel]
Als ook de Belgische tak van de reisorganisatie Thomas Cook failliet zou gaan, is dat geen goed nieuws voor Brussels Airlines. Dat zei onze luchtvaartspecialist Riadh Bahri in "De wereld vandaag" op Radio 1. [naar artikel]
Twee passagiers die op 2 april met 7 uur vertraging met Brussels Airlines vanuit Guinee en Senegal op Zaventem landden, hebben beiden een ander [naar artikel]
De vakbonden bij Brussels Airlines verwachten meer duidelijkheid van het management over de toekomst van de luchtvaartmaatschappij. Ze reageren daarmee op de uitspraken van de topman van moederbedrijf Lufthansa in een interview met VRT NWS. "De focus moet liggen op een oplossing, niet op het conflict." [naar artikel]
Brussels Airlines heeft gisteren tijdens de problemen door het winterweer gisteren bijstand verleend aan zowat 15.000 passagiers, op een totaal van... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.