De financiering is rond, nu kan de Antwerpse Ring volgen’, zei Vlaams minister van Begroting Bart Tommelein (Open Vld). Een gevatte formulering mag al eens wat vooruitlopen op de feiten. De Europese Investeringsbank maakt 1 miljard euro vrij voor Oosterweel, maar daar is nog 2,6 miljard meer voor nodig. Het klopt wel dat de zegen van de bank als een stempel van kwaliteit mag gelden voor het project, en dat het vlot zou moeten lukken om nu ook andere internationale investeerders te vinden. [naar artikel]
De stad Antwerpen gaat een ‘overkappingsfonds’ oprichten om leefbaarheidsmaatregelen te financieren in het kader van de overkapping van de Antwerpse Ring. Het geld komt van toekomstige bouwprojecten binnen een perimeter van 500 meter rond de snelweg. [naar artikel]
De stad Antwerpen gaat een "overkappingsfonds" oprichten om leefbaarheidsmaatregelen te financieren in het kader van de overkapping van de [naar artikel]
Nu de euforie over het bereiken van het ‘historische’ Oosterweelakkoord is gaan liggen, neemt in Schoten, Wijnegem en zelfs Mortsel de bezorgdheid toe over de manier waarop de A102 zal aangelegd worden. “We willen niet het kind van de overkappingsrekening worden”, klinkt het. [naar artikel]
Al twintig jaar rollen overheid en actiegroepen in Antwerpen ruziënd over straat. Architect Alexander D'Hooghe bracht ze samen om de overkapping van de Antwerpse Ring uit te werken: 'Een volksraadpleging over Oosterweel? Ik ben geen voorstander van referenda.' [naar artikel]
Een onafhankelijke studie zoals die van Transport&Mobility Leuven (TML) kan niet zonder gevolg blijven. Dat zegt Open Vld in reactie op de [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit probleem is niet oplosbaar". [naar artikel]
Een onafhankelijke studie zoals die van TML kan niet zonder gevolg blijven. Dat zegt Open Vld in reactie op de analyse die Transport&Mobility Leuven maakte van het Ringland-tracé. “Maar dit moet los staan van de overkapping, die er hoe dan ook moet komen”, vindt Open Vld. [naar artikel]
Een onafhankelijke studie zoals die van TML kan niet zonder gevolg blijven. Dat zegt Open VLD in reactie op de analyse die Transport&Mobility Leuven maakte van het Ringland-tracé. ‘Maar dit moet los staan van de overkapping, die er hoe dan ook moet komen’, klinkt het. N-VA hoopt dat iedereen zich nu achter het Oosterweeltracé, mét overkapping, schaart. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.