In België, dieselland bij uitstek, is diesel voor het eerst in tijden duurder geworden dan in onze buurlanden. Gevolg van de regeringspolitiek om de ongezonde diesel onaantrekkelijk te maken. En dus gaan belgische chauffeurs alsmaar vaker over de grens tanken. Ze gaan niet alleen naar Luxemburg, maar ook bijvoorbeeld naar de Nederlandse kant van het grensdorp Putte. [naar artikel]
Tankstationuitbaters aan de grenzen met Nederland en Duitsland hebben te lijden onder de duurder geworden diesel. Door de accijnsstijging loopt het prijsverschil met onze buurlanden flink op. Belgen worden daardoor verleid om over de grens te gaan tanken. [naar artikel]
Het wordt in de loop van volgend jaar iets minder voordelig om in het Groothertogdom Luxemburg te gaan tanken. Benzine zal 1 tot 3 cent per liter... [naar artikel]
Het prijsverschil tussen diesel en benzine is overal in Europa kleiner geworden in vergelijking met twee jaar geleden. In België, Frankrijk en... [naar artikel]
Het prijsverschil tussen diesel en benzine is overal in Europa kleiner geworden in vergelijking met twee jaar geleden. In België, Frankrijk en... [naar artikel]
In de strijd tegen uitlaatgassen doet België opvallend minder moeite dan de buurlanden. Zelfs landen als India en Costa Rica namen al meer initiatief om diesel te bannen. Milieuorganisatie Greenpeace, die alle initiatieven op een wereldkaart zette, roept de volgende regering op om de verkoop van diesel- én benzinewagens te verbieden tegen ten laatste 2028. [naar artikel]
Vanaf volgende dinsdag betaalt u aan de pomp opnieuw meer voor benzine en diesel. “Ongeveer een euro extra per tankbeurt van vijftig liter”, weet brandstoffenexpert Omer Coekaerts. Reden voor de stijging is de indexering van de accijnzen. Intussen waarschuwt de Belgische Federatie der Brandstofhandelaars (Brafco) voor het einde van het lucratieve tanktoerisme vanuit Nederland. [naar artikel]
Sinds de Belgische tankstations Super 95 aan de pomp begin dit jaar verplicht inruilden voor het milieuvriendelijkere E10, laten Nederlandse automobilisten de tankstations in de grensstreek vaker links liggen. “Ze vertrouwen de benzine met bio-ethanol niet en tanken liever duurdere Super 95 in eigen land”, zegt Guliano Bruno, mede-zaakvoerder van Bruno’s tankstations. Pomphouders in de grensstreek krijgen daardoor tot 20 procent minder Nederlandse klanten over de vloer. Op termijn wordt het voor Belgische dieselrijders zelfs interessanter om bij onze noorderburen te gaan tanken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.