Big Uncle is een Italiaans modelabel dat voorlopig nog relatief onder de radar was gebleven, tot nu. Het heeft plots wereldfaam verworven, zij het ongetwijfeld niet op de manier dat de twee jonge ontwerpers voor ogen hadden. Hun nieuwste collectie draagt namelijk de naam Colonial Deal en verwijst naar het koloniale verleden. Schrijfster Mireille Harper noemt het "walgelijk" en lanceerde een petitie om het te dwarsbomen. [naar artikel]
De campagne voor de nieuwe lente- en zomercollectie van Belgisch modelabel A.F. Vandevorst krijgt een heel speciaal decor: het Pukkelpopfestival. Het label zal de beelden voor de campagne komen schieten in Kiewit, met de hulp van kunstenaar Dirk Braeckman. “De collectie is ideaal voor de alternatieve ziel”, klinkt het bij het modemerk. [naar artikel]
Het Amerikaanse modemerk Esprit associeer je waarschijnlijk eerder met kwaliteit en degelijkheid en niet met ultra hippe kleding. Maar daar wil [naar artikel]
Big Uncle, een Italiaanse modemerk voor heren, ligt onder vuur omdat hun nieuwe lente- en zomercollectie geïnspireerd is door … kolonisatie. Zelf... [naar artikel]
Carlings, een modemerk uit Noorwegen, brengt een wel héél bijzondere collectie op de markt. Het gaat om een lijn die enkel en alleen digitaal... [naar artikel]
Salopettes zijn al even opnieuw in de mode. Isabelle Swaeb (36) is al jaar en dag fan van het kledingstuk. Met haar modemerk NUNCHI lanceert ze haar eerste eigen collectie salopettes en bandana’s. “Ik hoop dat mijn losse ontwerpen vrouwen van alle leeftijden en maten zullen aanspreken.” De webshop van Nunchi (www.mynunchi.be) is online vanaf 1 mei. [naar artikel]
Gisteravond is een reeks kunstwerken uit de collectie van Jan Hoet geveild in Antwerpen. Met de opbrengst willen de kinderen de rest van de privécollectie van Hoet beter conserveren. Hoet was een Gentse kunstkenner en onder meer bezieler van het Stedelijk Museum voor Actuele Kunst (S.M.A.K.). Hij overleed 7 jaar geleden. [naar artikel]
Walldog, een Belgisch modelabel dat verhalen en opschriften van authentieke winkels naar modecollecties vertaalt, heeft zich laten inspireren door het werk van de Leuvense slagerij Rondou. Objecten die verwijzen naar die bekende slagerij, waar onder meer Jeroen Meus het vlees voor zijn 'haute dogs' haalt, zijn gebruikt voor een nieuwe collectie T-shirts en sweaters. [naar artikel]
Vorig jaar deed hij het met zoon Jolan, deze herfst is acteur Koen De Bouw alleen het gezicht van de 'Premium'-lijn van Jack & Jones. De Bouw, die volgende maand ook te zien is in 'De Premier', de nieuwe film van Erik Van Looy, liet zich voor deze campagne inspireren door zijn favoriete acteur Buster Keaton. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.