Eenenvijftig ongevallen, waarvan negen met dodelijke afloop. Alle campagnes en maatregelen ten spijt lukt het niet om onze overwegen ongevalvrij te maken. Dus schaft Infrabel ze af. Sinds 2005 verdwenen er al 335. “Idealiter worden we een land zonder spooroverwegen”, zegt Thomas Baeken. [naar artikel]
26 jaar lang reed ze zo’n 30.000 kilometer per jaar met een handgeschakelde auto. Maar nu Sabine Vranckx (45) haar esthetische prothese ingeruild heeft voor een bionische hand, mag dat plots niet meer. “Hoewel ze mij gezegd hadden dat de test een formaliteit zou zijn, heb ik zelfs niet eens de kans gekregen om te bewijzen hoe goed ik kan rijden”, zegt de lesgeefster van Thomas More Turnhout, die nu enkel nog met een wagen met automatische versnellingsbak de baan op mag. [naar artikel]
Herentalsenaar Gunther Janssens mag zich een jaar lang Gouden Ridder van de Weg noemen. Verzekeraar TVM Belgium liet levende tafeltennislegende Jean-Michel Saive opdraven om de trofee – het gouden ereteken – uit te reiken. [naar artikel]
Er zijn in de eerste helft van 2018 iets minder ongevallen aan spooroverwegen gebeurd dan in dezelfde periode van 2017. Dat meldde spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel naar aanleiding van de autoloze zondag en de Week van de Mobiliteit. “Desondanks blijft waakzaamheid geboden en hameren we erop om steeds de verkeersregels te volgen”, benadrukt woordvoerder Frédéric Petit. In […] Het bericht Aantal ongevallen aan spooroverwegen neemt af verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Infrabel gaat alle 1.700 spooroverwegen in ons land uitrusten met een noodbord, met daarop de straatnaam en gemeente, het nummer van de overweg en... [naar artikel]
Spoorwegbeheerder Infrabel gaat alle spooroverwegen in ons land uitrusten met grote identificatiestickers. Dat schrijft Het Nieuwsblad. Op die stickers komen de nummer van de overweg, de spoorweglijn, de straatnaam en de gemeente. Bedoeling is om kostbare tijd te winnen bij incidenten. [naar artikel]
Infrabel gaat alle 1.700 spooroverwegen in ons land uitrusten met een noodbord, met daarop de straatnaam en gemeente, het nummer van de overweg en de belangrijkste noodnummers. “Bij incidenten, een passerende auto die op de sporen stilvalt, gaat er nu soms veel kostbare tijd verloren, omdat mensen niet weten waar ze zich exact bevinden.” [naar artikel]
In 2017 bleven overwegen van sporen 38.607 keer langer dan tien minuten gesloten als gevolg van een beschadiging of defect. Dat is meer dan de 32.478 gevallen uit 2016. In de eerste drie maanden van 2018 was dat al 10.385 keer het geval. Dat blijkt uit het antwoord van federaal minister van Mobiliteit François Bellot op een schriftelijke vraag van Caroline Cassart-Mailleux (MR). [naar artikel]
Heel wat mensen houden zich niet aan de verkeersregels aan spooroverwegen. Dat blijkt uit een ondervraging van infrastructuurbeheerder Infrabel. Bijna de helft heeft de voorbije 6 maanden de regels aan de overwegen overtreden. 14% deed aan spoorlopen. Infrabel lanceert een actieplan om dit gevaarlijk gedag aan te pakken. [naar artikel]
Spoorwegbeheerder Infrabel test een nieuw alarmsysteem bij spooroverwegen met slagbomen. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Iemand die een gesloten slagboom negeert zal een luid alarmsignaal horen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.