Uren eerder had president François Hollande aangekondigd dat de noodtoestand, afgekondigd na de aanslagen op 13 september, niet verlengd zou worden. Je kon die niet permanent maken, aldus de president. Maar het ‘terug naar de normaliteit’ kwam er niet. Daar zorgde de aanslag in Nice voor. De noodtoestand is verlengd. En meteen doemt de vraag op: krijgen we die normaliteit in onze samenlevingen ooit nog terug? [naar artikel]
Hoe dwaas is het om het gedicht van de Antwerpse stadsdichter Ruth Lasters te bannen. Want hoe terecht is de boodschap van dat gedicht. Of is het omgekeerd? Hoe slim is het om het te bannen, nu heeft iedereen buiten Antwerpen dit pamflet gezien — het befaamde streisandeffect. Een literair hoogstandje is het schrijven van Lasters niet. Maar de algemene boodschap? Ja, die slaat nagels met koppen. Herwaardeer de beroepsopleiding. In tijden van renovatiedrift is het bovendien broodnodig. [naar artikel]
De organisatie Kinderwens Vlaanderen wil dat er in lessen seksuele opvoeding op school meer aandacht gaat naar de kinderwens en duidelijk gemaakt wordt dat ‘kinderen krijgen’ niet voor iedereen een evidentie is. Ze schreef daarover een open brief naar Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits. [naar artikel]
“We hebben niet alleen onvoldoende munitie, maar ook onvoldoende volk. En dus roept onze defensieminister alle burgers op het appel om reservist bij het leger te worden. Terecht, maar dat doe je niet zonder plan”, schrijft politiek journalist Isolde Van den Eynde. “Niet iedereen is Georges-Louis Bouchez.” [naar artikel]
De kaarten komen op tafel, in de kiescampagne. Zo’n dikke vier maanden voor de verkiezingen lijkt elke partij zijn primaire vijand gekozen te hebben, het doelwit waar men kiezers wil gaan afsnoepen, of via een spelletje driebanden winst te gaan halen. En opvallend: de huidige marktleider in de peilingen, Vlaams Belang, is niet vijand nummer […] [naar artikel]
Het stadsbestuur en de toeristische dienst van Berlijn hebben een controversiële advertentie gelanceerd om aandacht te vragen voor de meest kwetsbaren tijdens de coronacrisis. In beeld is een oude vrouw die haar middelvinger opsteekt naar iedereen die geen mondmasker draagt. Niet iedereen kan de campagne evenwel smaken. [naar artikel]
Het stadsbestuur en de toeristische dienst van Berlijn hebben een controversiële advertentie gelanceerd om aandacht te vragen voor de kwetsbaarsten tijdens de coronacrisis. In beeld is een oude vrouw die haar middelvinger opsteekt naar iedereen die geen mondmasker draagt. Niet iedereen kan de campagne evenwel smaken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.