Het nieuwe megamagazijn dat het logistiek bedrijf H.Essers bouwt op de Fordsite aan het Albertkanaal vergt een investering van 75 miljoen euro en zal 420 nieuwe jobs met zich meebrengen. Dat heeft H.Essers gisteren desgevraagd aan deze redactie gemeld. De afbraakwerken van de oude gebouwen zijn al begonnen. De eerste fase van ‘Dry Port Genk’ zal tegen de tweede helft van volgend jaar al operationeel zijn. [naar artikel]
Het nieuwe magazijn dat logistiek bedrijf H. Essers bouwt op de Fordsite in Genk zal 420 nieuwe jobs met zich meebrengen. Dat schrijft Het Belang [naar artikel]
De Vlaamse regering kent 3 miljoen euro steun toe aan transportbedrijf H.Essers voor de bouw van Dry Port Genk op de voormalige Ford-site in Genk. Dat heeft Vlaams minister van Economie en Innovatie Philippe Muyters (N-VA) vandaag bekendgemaakt. Vlaanderen werd op 31 december 2015 eigenaar van de terreinen van het voormalige Ford Genk. De Vlaamse […] Het bericht Essers krijgt 3 miljoen euro Vlaamse steun voor plannen op Ford-site verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
GENKDe Antwerpse vastgoedgroep Intervest Offices & Warehouses en de Limburgse groep Machiels gaan samen in vijf jaar tijd zo’n 140 miljoen euro investeren voor in totaal 250.000 vierkante meter aan groene opslagruimte op zone B van de voormalige Fordsite. Dat heeft het beursgenoteerde Intervest O&W bekendgemaakt naar aanleiding van de publicatie van zijn halfjaarresultaten. Volgens investerings-directeur Marco Hengst van Intervest O&W heeft de site een potentieel van 2.000 nieuwe jobs. [naar artikel]
Vlaanderen gaat 42 miljoen euro investeren in de ontsluiting van de trimodale containerterminal ‘Port of Limburg’, op de voormalige Fordterreinen in Genk aan het Albertkanaal. [naar artikel]
Negen kandidaten hebben zich bij de Vlaamse investeringsmaatschappij PMV gemeld om het terrein van Ford in Genk te ontwikkelen. Half oktober worden hun dossiers een eerste keer geëvalueerd. In februari volgt de definitieve keuze. [naar artikel]
Vier grote Vlaamse bedrijven hebben zich aangemeld voor de watergebonden terreinen op de voormalige Fordsite. Het gaat om de zogenaamde Zone C die langs het Alberkanaal ligt en uitstekend geschikt is voor watergebonden (logistieke) activiteiten en maakindustrie. [naar artikel]
De stad Genk zoekt voor het Fordterrein een blijvend symbool dat herinnert aan de sluiting, maar tegelijk ook aan de welvaart die Ford gebracht heeft. Dat zegt burgemeester Wim Dries. Nog deze maand starten de sloopwerken aan de gebouwen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.