Ketnetwrapper Gloria Monserez is dit jaar het gezicht van de zesde "De pet op tegen kanker"-actie van Kom op tegen Kanker en Ketnet. Ze willen kinderen met kanker ondersteunen en de ziekte beter bespreekbaar maken. Monserez zingt het campagnelied "Superheld" en heeft de pet ontworpen die bij de actie hoort. [naar artikel]
Kom op tegen Kanker en Vormingplus Citizenne organiseren "Life iftars", speciale info-avonden tijdens de ramadanmaaltijden in verschillende steden, om kanker bespreekbaar te maken. Want kanker blijft een onderwerp waar omheen wordt gefietst, ook bij allochtonen. [naar artikel]
Kanker uitdagen door zelf een uitdaging aan te gaan en daarmee geld in te zamelen voor onderzoek naar kankerbehandelingen. Dat is de campagne "Iedereen tegen Kanker", van Kom op tegen kanker en de VRT, en vandaag is het de startdag. [naar artikel]
"Iedereen tegen Kanker", de jaarlijkse campagne van Kom op tegen Kanker in samenwerking met de VRT, is vandaag voorgesteld in Brussel. De [naar artikel]
Van 8 tot 30 april zet de openbare omroep samen met Kom op tegen kanker allerlei acties op poten, én roepen Vlamingen op om massaal hetzelfde te doen, want "kanker maakt geen onderscheid en treft iedereen". Elk uur krijgen vijf Vlamingen de kankerdiagnose. [naar artikel]
Kom op tegen Kanker wil palliatieve zorg makkelijker bespreekbaar maken en start daarom een nieuwe campagne. De organisatie wil zo een groot maatschappelijk debat beginnen en roept iedereen op om mee na te denken over de manier waarop de palliatieve zorg het best georganiseerd kan worden. Want goede palliatieve zorg kan de levenskwaliteit van patiënten drastisch veranderen, klinkt het. [naar artikel]
‘Ketnet’ wordt vandaag voor één dag ‘Petnet’. De zender organiseert samen met ‘Kom op tegen Kanker’ voor de zesde keer de campagne ‘De Pet op tegen Kanker’, een bewustmakingsactie waardoor het thema kanker bespreekbaar moet worden bij kinderen. Er wordt ook geld ingezameld. [naar artikel]
Tijdens de slotshow van de campagne "Iedereen tegen kanker" van Eén en Kom Op Tegen Kanker is 3.604.335 euro ingezameld voor kankeronderzoek. "Bedankt Vlaanderen", zei presentator Peter Van de Veire. Vorig jaar bracht de geldinzamelactie 3.352.253 euro op. [naar artikel]
Op zondag 30 april sluiten Eén en Kom Op Tegen Kanker de campagne "Iedereen tegen kanker" af met een grote slotshow. [naar artikel]
86 kinderen die kanker hebben, of er net van hersteld zijn, zijn samen op kamp in Blankenberge. Kom Op Tegen Kanker organiseert het zomerkamp al sinds 1989 en ook de opbrengst van de Ketnetactie "De Pet op Tegen Kanker", wordt ervoor gebruikt. Het geeft kinderen die door hun ziekte anders niet op kamp kunnen de kans om samen plezier te maken. [naar artikel]
Tijdens de slotshow van de campagne "Iedereen tegen kanker" van Eén en Kom Op Tegen Kanker is geld ingezameld voor kankeronderzoek. [naar artikel]
“Iedereen tegen Kanker”, de jaarlijkse campagne van Kom op tegen Kanker in samenwerking met de VRT, is maandag voorgesteld in Brussel. De organisatoren en boegbeelden zetten van 8 tot 30 april allerlei acties op poten, en roepen alle Vlamingen op hetzelfde te doen, want “kanker maakt geen onderscheid en treft iedereen”. [naar artikel]
Kom op tegen Kanker (KOTK) bestaat 30 jaar en dat moet gevierd worden. Samen met Eén wordt vanaf 22 april de campagne ‘Mensen verzetten bergen’ georganiseerd. Toch waarschuwt de organisatie dat de strijd nog lang niet afgelopen is. [naar artikel]
Kom op tegen Kanker bestaat 30 jaar en viert dat deze maand met een nieuwe campagne, "30 jaar Kom op tegen Kanker - Mensen verzetten bergen". Met de campagne wil de organisatie heel Vlaanderen bedanken voor de jarenlange steun. Eind april zendt Eén ook vier speciale programma's over de ziekte uit. [naar artikel]
De ‘Iedereen tegen Kanker’-campagne heeft 3.604.335 euro opgebracht, een recordopbrengst voor de Kom op tegen Kanker-campagne. Dat is bekendgemaakt tijdens de slotshow van de campagne op Eén. [naar artikel]
Kom op tegen Kanker heeft de campagne van 2018-2019 afgesloten met een recordopbrengst van maar liefst 35.943.987 euro. Dat heeft de organisatie zaterdag bekendgemaakt tijdens "Dankjeweldoener", een dankdag voor actievoerders en vrijwilligers. [naar artikel]
De “Iedereen tegen Kanker”-campagne heeft 3.604.335 euro opgebracht, een recordopbrengst voor de Kom op tegen Kanker-campagne. Dat is bekendgemaakt tijdens de slotshow van de campagne op Eén. [naar artikel]
De derde "rospot"-actie van Kom op tegen Kanker leverde 358.168,13 euro op. Het gaat dus om een inzameling via potten of bokalen waarin mensen hun rosse muntjes konden deponeren voor de strijd tegen kanker. Het mocht ook iets meer zijn dus biljetten waren ook welkom. [naar artikel]
Voor de campagne "Stop in mei met roken met de steun van je buddy" van Stichting tegen Kanker, heeft Nadia Othman uit Rupelmonde niemand minder dan minister van Volksgezondheid Frank Vandebroucke (Vooruit) weten te strikken. Ze mag hem altijd contacteren, ook op moeilijke momenten: "Ik heb zijn nummer, dus ik mag altijd bellen." [naar artikel]
Tijdens het slotmoment van "Lichtpuntjes tegen kanker" zijn 36.501 lichtpuntjes aangestoken op domein De Schorre in Boom. De actie voor Kom op tegen Kanker brengt een recordbedrag van 869.042 euro op. [naar artikel]
De “Iedereen tegen Kanker”-campagne heeft 3.604.335 euro opgebracht, een recordopbrengst voor de Kom op tegen Kanker-campagne. Dat is bekendgemaakt tijdens de slotshow van de campagne op Eén. [naar artikel]
Door corona ziet het plantjesweekend van Kom op tegen Kanker er dit keer anders uit. De bekende azalea’s zijn enkel online te koop en daarna af te halen op een verzamelpunt in uw buurt. U kunt er ook eentje wegschenken aan iemand uit de zorg. De actie blijft hard nodig, want ook in coronatijden "stopt kanker niet, wel integendeel", zegt Kom op tegen Kanker, dat rekent op de solidariteit van alle Vlamingen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.