Vorig jaar kreeg de ombudsman van de verzekeringen 1.300 klachten van Belgen over hun autoverzekeraar. Grootste bron van frustratie is de lange procedure voor het afhandelen van een dossier, bijvoorbeeld de late uitbetaling van een vergoeding na een ongeval. Ook zijn er veel klachten over de opzeg van een verzekering. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. [naar artikel]
Autoverzekeraars willen ook activiteiten op het sociale netwerk Facebook gebruiken om het risico-profiel van chauffeurs te bepalen. Onder meer verzekeraar Admiral wil sociale media hanteren als basis om een inschatting te kunnen maken van de persoonlijkheid van jonge chauffeurs en daarmee benaderende inschatting van het ongevallenrisico te kunnen maken. Admiral wil van zijn systeem – […] The post Autoverzekeraars gaan Facebook-profiel jongeren scannen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Minister van Economie Kris Peeters (CD&V) heeft vragen bij de praktijk van autoverzekeraars om een hogere premie aan te rekenen aan mensen die in de horeca werken. Hij nodigt verzekeringskoepel Assuralia en Horeca Vlaanderen uit voor overleg. [naar artikel]
De coronacrisis is niet voor elke sector kommer en kwel. Voor de autoverzekeraars in ons land was er tot nu toe een positieve impact, en mogelijk... [naar artikel]
Volgens Test-Aankoop zijn er sinds de start van de lockdown in ons land op 18 maart naar schatting 68 % minder ongevallen met letselschade geweest... [naar artikel]
21:44 Door de lockdown is het aantal verkeersongevallen fors gedaald en klinkt de vraag voor een geste van de verzekeraars. De Belgische verzekeraars vinden het echter te vroeg voor een korting of ristorno. [naar artikel]
De Europese verzekeraars voelen een toenemende druk om de autopremies te verhogen. Dat heeft te maken met het toenemende verkeersvolume, dat stilaan terugkeert naar het niveau dat voor de uitbraak van de coronapandemie werd opgetekend. Dat blijkt uit een studie van Insurance Europe, de Europese federatie van verzekeraars en herverzekeraars. Het rapport verwijst naar een […] [naar artikel]
Vorige week lag het communicatieplatform Informex een week plat. Dat is een communicatieplatform tussen autoherstellers en verzekeraars om autoschade in kaart te brengen. Daardoor kampen zowel herstellers als schade-experts met een serieuze achterstand. Business AM sprak erover met Sjoerd Monteyne, oprichter en mede-eigenaar van Xolutions, een schade-expertisebedrijf. Luister hier naar het volledige gesprek met Sjoerd […] [naar artikel]
Bij energiekosten is het mogelijk: wie het moeilijk heeft, kan een beroep doen op het sociaal tarief. Maar wat als een autoverzekering om één of andere reden te duur is? Bestaat er dan een manier om goedkoper verzekerd te raken? En wat als je een risicochauffeur bent? Independer.be adviseert. [naar artikel]
Kinderen van veertien die in Stekene probleemloos jenever zouden hebben gekregen, gebroken glazen die maandagavond nog altijd aan de sporthal van Tielrode lagen: het sterk groeiende aantal kerstmarkten zorgt voor meer plezier, maar ook voor stijgende overlast. Worden de kerstmarkten het slachtoffer van hun eigen succes? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.