Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
VRT NWS

Op Vlaamse feestdag mogen politici geen reclame maken

24/04/2018 - 20:44
"De sperperiode voor de lokale verkiezingen gaat in op 1 juli, wat betekent dat politici op 11 juli, de Vlaamse feestdag, geen geschenken of gadgets mogen uitdelen. Minister van Binnenlands Bestuur Liesbeth Homans (N-VA) had verduidelijking gevraagd aan de commissie Verkiezingsuitgaven van het Vlaams parlement en die bevestigt dat de sperperiode onverminderd van kracht is."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Op Vlaamse feestdag mogen politici geen reclame maken (24/04/2018 - VRT NWS)

De sperperiode voor de lokale verkiezingen gaat in op 1 juli, wat betekent dat politici op 11 juli, de Vlaamse feestdag, geen geschenken of gadgets mogen uitdelen. Minister van Binnenlands Bestuur Liesbeth Homans (N-VA) had verduidelijking gevraagd aan de commissie Verkiezingsuitgaven van het Vlaams parlement en die bevestigt dat de sperperiode onverminderd van kracht is. [naar artikel]


2. Politici mogen geen ‘reclame maken’ op 11 juli (24/04/2018 - Metro)

De sperperiode voor de lokale verkiezingen gaat in op 1 juli, wat betekent dat politici op 11 juli, de Vlaamse feestdag, geen geschenken of gadgets mogen uitdelen. Minister van Binnenlands Bestuur Liesbeth Homans (N-VA) had verduidelijking gevraagd aan de commissie Verkiezingsuitgaven van het Vlaams parlement en die bevestigt dat de sperperiode onverminderd van kracht is. […] Het bericht Politici mogen geen ‘reclame maken’ op 11 juli verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


3. Vlaams Belang wil Belgische nationale feestdag schrappen en van 11 juli wettelijke feestdag maken (11/07/2018 - Het Laatste Nieuws)

Vlaams Belang heeft vandaag aan het stadhuis van Brussel actie gevoerd om van 11 juli, de Vlaamse feestdag, een wettelijke feestdag te maken.... [naar artikel]


4. Vlaams Belang wil nationale feestdag schrappen en van 11 juli wettelijke feestdag maken (11/07/2018 - Het Laatste Nieuws)

Vlaams Belang heeft vandaag aan het stadhuis van Brussel actie gevoerd om van 11 juli, de Vlaamse feestdag, een wettelijke feestdag te maken.... [naar artikel]


5. Nationale feestdag – Zo’n 3.000 mensen bezoeken federaal parlement op nationale feestdag (21/07/2018 - Metro)

3.009 mensen hebben zaterdag een bezoek gebracht aan het federaal parlement, dat naar aanleiding van de nationale feestdag zijn deuren had geopend voor geïnteresseerden. Een aangeduid parcours leidde de bezoekers van de Kamer van Volksvertegenwoordigers naar de Senaat, via verschillende commissie-vergaderzalen. Langsheen het parcours beantwoordden gidsen vragen. Bezoekers konden ook een quiz oplossen. Dit jaar […] Het bericht Nationale feestdag – Zo’n 3.000 mensen bezoeken federaal parlement op nationale feestdag verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


6. Nationale feestdag – Vuurwerk sluit nationale feestdag af (22/07/2019 - Metro)

De vuurwerkmeesters Van Cleemput hebben vrijdagavond zo’n 100.000 vuurwerkpijlen afgestoken voor de ogen van het koningspaar, hun drie oudste kinderen Elisabeth, Gabriel et Emmanuel, en de verschillende duizenden mensen die zich op het Paleizenplein hadden verzameld. Het pyrotechnisch spektakel betekende meteen de afsluiter van de nationale feestdag. Het vuurwerkspektakel opende dit jaar met “The Great […] Het bericht Nationale feestdag – Vuurwerk sluit nationale feestdag af verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


7. Gepersonaliseerde reclame evolueert naar reclame die gezichten herkent (26/05/2018 - Knack)

In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]


8. "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" (13/06/2018 - Het Belang van Limburg)

Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]


9. VRT gaat deontologische code ontwikkelen voor reclame: "Kijken welke reclame nog aanstootgevend kan zijn" (28/06/2018 - VRT NWS)

De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal.  [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!