Greenpeace wil dat charcuterie niet langer met bij kinderen populaire figuurtjes wordt aangeprezen. De milieuorganisatie liet bekende vleeswaren... [naar artikel]
Greenpeace wil dat charcuterie niet langer met populaire figuurtjes wordt aangeprezen. De milieuorganisatie liet bekende vleeswaren met onder meer Samson en De Smurfen testen in een onafhankelijk labo en analyseren door twee kinderdiëtisten. “Charcuterie met kinderidolen blijkt even ongezond als andere charcuterie in de supermarkt”, luidt het. Greenpeace roept de bedrijven achter de merknamen op […] Het bericht Greenpeace klaagt charcuterie met kinderidolen aan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Haal K3, Plop en Maya de Bij van de verpakking van ongezonde charcuterie. Dat vraagt Greenpeace aan Studio 100. De milieuorganisatie liet de samenstelling onderzoeken van populaire producten zoals de Plopworst. Niet geschikt als dagelijkse kost voor kinderen, luidt de conclusie. [naar artikel]
Greenpeace wil dat charcuterie niet langer met populaire figuurtjes wordt aangeprezen. 'Charcuterie met kinderidolen blijkt even ongezond als andere charcuterie in de supermarkt', luidt het. [naar artikel]
In Nederland mogen voedselproductenten kinderidolen als Kabouter Plop of K3 niet meer op hun verpakking zetten als de producten niet voldoen aan de voedingsrichtlijnen. Reclame op voedselverpakkingen voor kinderen jonger dan 7 mag helemaal niet meer. De richtlijnen van de Nederlandse Reclamecode voor Voedingsmiddelen werden dit weekend aangescherpt. [naar artikel]
Nijntje, Kabouter Plop, Dora, SpongeBob en andere auteursrechtelijk beschermde kinderidolen mogen niet langer worden gebruikt in Nederlandse... [naar artikel]
In Nederland mogen producenten geen kinderidolen, zoals Kabouter Plop of K3, meer afbeelden op hun voedselverpakkingen, als die producten niet voldoen aan de voedingsrichtlijnen. Die afbeeldingen zijn helemaal taboe als ze zich richten op kinderen tot zeven jaar. De Nederlandse Reclamecode voor Voedingsmiddelen is namelijk sinds gisteren aangescherpt. Bedrijven hebben uiterlijk zeventien maanden de tijd […] Het bericht Nederland perkt afbeeldingen kinderidolen op voedselverpakkingen in verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vandaag blaast Greenpeace exact 50 kaarsjes uit, maar dat zal toch met een stokkende adem gebeuren. Net nu het klimaatprobleem alomtegenwoordig is, lijkt de klimaatorganisatie zelf wat weggedeemsterd. Waar is de tijd dat elke tiener hier rondliep met ‘This body is in danger’ of ‘No time to waste’ op de borst? “Greenpeace is intussen zelf een deel van het establishment geworden en kan een verjongingskuur best gebruiken", meent imagospecialist Fons Van Dyck (VUB). [naar artikel]
De feestdagen zullen er anders uitzien dit jaar. Ja, door corona natuurlijk. Maar ook op een andere manier. Die klassieke peperkoeken huisjes die met kerst óveral zijn? Schuif die dit jaar maar aan de kant voor een nieuwe hype: de ‘charcuterie chalet’. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.