Speciaal voor Het Belang Van Limburg pimpt designer Musketon één festivaldag lang de filmpjes vanop het Extrema Outdoor Festival in Houthalen-Helchteren. “We zitten hier als drie seuten de hele dag achter de computer en zien niks van het festival, maar ik denk wel dat wat we doen redelijk uniek is.” [naar artikel]
’s Morgens staat er steevast een eucharistieviering en catechese op hun programma, maar ’s middags verschilt de bedevaart van 100 Vlaamse misdienaars niet veel van een andere jeugdvakantie. Tussen het gebed en de diepe gesprekken over geloof door maken ze ook gewoon tijd om te zonnebaden op het strand, een stadsspel te spelen of gezellig op een terrasje te keuvelen. Behalve als er zoals gisteren een audiëntie met de paus op de agenda staat. “Het hoogtepunt van onze reis.” [naar artikel]
HASSELTHet bisdom Hasselt telt nog 370 kloosterzusters en slechts vier van hen zijn jonger dan 45 jaar. Onder het motto ‘De kans van je leven’ voeren de Salvatorianessen in Hasselt daarom campagne, om op zoek te gaan naar jongere zusters. “Vrouwen zullen snel merken dat wij niet zo wereldvreemd zijn als dat ze denken.” [naar artikel]
Met veel explosieve energie doen de uitbundige jongelui van The Singing Factory het Antwerpse Zuiderpershuis daveren in School of Rock. Zó maak je van een middelmatige musical één groot feest. [naar artikel]
Student en zin in gratis stuff? Schrijf je in en ontvang twee keer per week interessant nieuws. En we brengen je straffe voordelen bovenop interessante wedstrijden. [naar artikel]
Het was u misschien al opgevallen dat de festivalgids 100 procent Limburgs is? Daar hoort natuurlijk ook een bronsgroene vormgeving bij. Dus vroegen we aan Genkenaar Bert Dries - beter bekend als digitale held Musketon - om het stof van onze Festivalgids te blazen met zijn frisse ontwerpen, van knalgele cover tot de kleinste illustratie. En daar blijft het niet bij… [naar artikel]
Opzwepende beats, 60.000 festivalgangers en drie seuten in de backstage van Extrema Outdoor. Meer had Musketon, alias kunstenaar Bert Dries, niet nodig om de video’s van het festivalteam van Het Belang van Limburg te pimpen in zijn gekende en eigenzinnige stijl. [naar artikel]
1.900 shots. 397 spuitbussen. Een muur met 600 lagen verf. Twee weken werk in ijskoude, winterse omstandigheden met bevroren handen... Maar het resultaat mag er zijn: de Limburgse designer Musketon heeft een videoclip gemaakt voor het nieuwe nummer van The Chainsmokers waarbij elk woord van de tekst omgezet werd in graffiti. “Heel toffe job, en een enorm uithangbord voor ons werk, maar we zijn het nummer ondertussen wel beu gehoord.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.