18:20 De transport- en luchtvaartsector worstelen met de hoge diesel- en kerosineprijzen. Bij transportfirma H.Essers zetten ze in op treinverkeer en binnen- en zeevaart. Brussels Airlines bespaart vol op g... [naar artikel]
20:49 Transportbedrijven kenden in 2022 een zwart jaar met een recordaantal faillissementen. Maar het gaat van kwaad naar erger. Hoge loonkosten, dure diesel, volle magazijnen en een consument die niet wil ... [naar artikel]
Ongeveer 31 procent van de uitstoot van broeikasgassen in Frankrijk was in 2019 afkomstig van de transportsector. De Franse regering heeft al aangekondigd dit cijfer te willen verlagen, onder andere door het gebruik van waterstof in de betreffende sector te promoten. Een veelbelovende rol lijkt de taxisector hierin te spelen, dat landelijk over een groot […] [naar artikel]
De dure diesel - de maximumprijs steeg zaterdag tot een nieuw record van meer dan 1,9 euro per liter - kost de transportsector 50 miljoen euro extra per maand. Dat zegt sectororganisatie UPTR zaterdag. De sector kan die kost niet alleen dragen, en dus vraagt UPTR maatregelen om te vermijden dat de hoge brandstofprijzen doorgerekend zouden worden naar de consument. [naar artikel]
14:42 Franse vrachtwagenchauffeurs hebben met hun voertuigen blokkades gevormd op tal van autowegen in het land. [naar artikel]
17:49 De uit de pan swingende gasprijzen herinneren eraan hoe scheef de energiebelastingen zitten. Maar ze tonen ironisch genoeg ook dat we het best nog even wachten om ze recht te trekken. [naar artikel]
Een hogere olieproductie door de landen van oliekartel OPEC zal niet helpen bij het verlagen van de brandstofprijzen aan de pomp. Volgens de ministers van verschillende OPEC-landen is er namelijk te weinig raffinagecapaciteit om de ruwe olie te verwerken tot brandstof. [naar artikel]
Eén op de vijf Belgen heeft een geplande tankbeurt al eens uitgesteld bij het zien van de geafficheerde brandstofprijzen. Dat blijkt uit een onderzoek van Vias over de impact van de brandstofprijzen op ons verplaatsingsgedrag. Het verkeersinstituut ondervroeg daarvoor tussen 2 mei en 15 juni ruim 2.000 Belgen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.