Tegen het einde van dit decennium moeten in België 11.550 laadpalen voor elektrische wagens worden geplaatst. Dat is een absolute voorwaarde om te garanderen dat het Belgische autopark voor 2 procent uit elektrische exemplaren zou kunnen bestaan. Dat blijkt uit een studie van het bureau Sia Partners, waar de link wordt gelegd tussen de vloot […] The post België moet ruim elfduizend elektrische laadpalen installeren appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Marc Coucke investeert zo’n 20 miljoen euro in EnergyVision. Daarmee wil het Belgische zonnepanelenbedrijf een laadpalennetwerk met groene energie uitbouwen. De komende twee jaar wil het 5.000 laadpalen in ons land installeren. De energie voor de elektrische wagens moet van zonnepanelen komen die het bedrijf installeert bij bedrijven én particulieren. [naar artikel]
In Europa moeten overheden en nutsbedrijven ambitieuze plannen opstellen om een sterke infrastructuur voor het opladen van elektrische wagens uit te bouwen. Daarbij moeten ook inspanningen worden gedaan om bureaucratische hinderpalen, die de realisatie van die plannen in de weg zouden kunnen staan, te elimineren. Dat staat in een rapport van consultant Ernst & Young […] [naar artikel]
Europa moet het tempo van de installatie van nieuwe laadpalen voor elektrische wagens dringend en drastisch opvoeren. Dat heeft Oliver Zipse, chief executive van BMW en voorzitter van de Association des Constructeurs Européens d’Automobiles (Acea), gezegd. “De Europese vloot elektrische wagens groeit beduidend sneller dan het aantal oplaadmogelijkheden”, merkt Oliver Zipse op. “Na een aarzelende […] [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters voorziet 30 miljoen euro om de laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen in Vlaanderen een broodnodige... The post Vlaanderen gaat 30.000 bijkomende laadpalen installeren tegen 2025 appeared first on Business AM. [naar artikel]
Group Bruno wil dat Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters aan de Limburgse tankstations denkt bij de uitrol van de publieke laadinfrastructuur. Eerder kondigde de minister aan om 30 miljoen euro te investeren, goed voor 30.000 extra publieke laadpalen in Vlaanderen. Group Bruno is bereid om in al hun tankstations laadpalen te installeren, maar de kosten zijn te hoog en dus hoopt de firma op de steun van de overheid. Ondertussen nemen ze zelf het initiatief om in drie tankstations tegen het voorjaar van 2021 enkele laadpalen te installeren. [naar artikel]
Marc Coucke gaat 20 miljoen euro investeren in EnergyVision, een bedrijf dat een Belgisch laadpalennetwerk wil bouwen voor elektrische auto’s. Het plan is om laadpleinen aan te leggen, in steden. Zodat wie in de stad woont, en thuis geen oprit met laadpaal kan hebben, toch elektrisch kan rijden. Tegen eind volgend jaar moeten de eerste 5.000 palen er staan. [naar artikel]
Een elektrisch wagenpark kan niet zonder laadpalen. Vlaams minister Lydia Peeters (Open Vld) wil de achterstand snel wegwerken, maar de sector vindt amper nog installateurs. [naar artikel]
Aldi wil tegen eind volgend jaar zijn winkelparkings uitrusten met minstens twee laadpunten voor elektrische wagens. Alles samen gaat het om 900 laadpunten waarvan ruim de helft snelladers. Eerder kondigden ook Delhaize en de Colruyt-groep al de uitrol van laadpalen aan. Tegen 2025 is het in Vlaanderen namelijk verplicht laadpalen te installeren als een parking … The post BEKIJK – Ook Aldi gaat laadpalen installeren op parkings appeared first on Trends. [naar artikel]
Telenet wordt actief op de markt van laadpalen voor elektrische wagens. Onder de merknaam Blossom gaat het telecombedrijf vanaf 1 april voor bedrijven laadpalen bij werknemers thuis installeren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.