Entertainmentbedrijf Studio 100 dagvaardt Greenpeace, nadat de milieuorganisatie een campagne lanceerde waarin een rokende Maya de Bij te zien was. Greenpeace wilde daarmee aanklagen dat Studio 100 via zijn populaire figuren ongezonde producten promoot bij jonge kinderen. Studio 100 heeft zelf het initiatief genomen om het campagnefilmpje te laten verwijderen van sociale media, maar laat het daar niet bij. "We hebben eerst de vriendelijke weg geprobeerd, maar er beweegt niks, en daarom gaan we verder", zegt Studio 100-CEO Hans Bourlon aan onze redactie. [naar artikel]
Vandaag blaast Greenpeace exact 50 kaarsjes uit, maar dat zal toch met een stokkende adem gebeuren. Net nu het klimaatprobleem alomtegenwoordig is, lijkt de klimaatorganisatie zelf wat weggedeemsterd. Waar is de tijd dat elke tiener hier rondliep met ‘This body is in danger’ of ‘No time to waste’ op de borst? “Greenpeace is intussen zelf een deel van het establishment geworden en kan een verjongingskuur best gebruiken", meent imagospecialist Fons Van Dyck (VUB). [naar artikel]
Greenpeace lanceert vandaag een grootschalige campagne aan het adres van Studio 100, dat licentiehouder is van Maya De Bij. Het bedrijf verkoopt... [naar artikel]
Greenpeace lanceert vandaag een nieuwe campagne om Studio 100 aan te zetten, te stoppen met het maken van ongezonde charcuterie voor kinderen. In een filmpje worden zogezegd sigaretten van Maya De Bij gepromoot. “Voortaan kunnen kinderen ook van echte sigaretten genieten. Handig, in kleine pakjes voor de kleine kinderhandjes. Met de beste tabak en heerlijk […] Het bericht Greenpeace voert campagne tegen Studio 100-vlees met Maya-sigaretten verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Greenpeace lanceert vandaag een nieuwe campagne om Studio 100 aan te zetten, te stoppen met het maken van ongezonde charcuterie voor kinderen. [naar artikel]
De actie waarin Greenpeace met een rokende Maya De Bij stelt dat charcuterie van Studio 100 ongezond zouden zijn, is "totaal niet in proportie" en... [naar artikel]
Studio 100 kan de campagne van Greenpeace tegen de vleeswaren met zijn bekende figuurtjes al Plop en Maya de Bij, maar matig appreciëren. ‘Buiten proportie, excuses zijn op hun plaats,’ zegt ceo Hans Bourlon. [naar artikel]
“We betreuren dit ten zeerste. Wat is de bedoeling hiervan? Kinderen wijsmaken dat Maya rookt of eenvoudigweg schofferen?” Dat heeft Studio 100-topman Hans Bourlon gezegd aan onze redactie als reactie op de nieuwe campagne van Greenpeace. In een parodiërende video laat de milieuorganisatie het Studio 100-figuurtje Maya de Bij reclame maken voor sigaretten “voor kleine kinderhandjes, met heerlijk zachte honingsmaak”. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.