Studio 100 daagt Greenpeace voor de rechter, nadat de milieuorganisatie een campagne had gelanceerd waarin het figuurtje ‘Maya de Bij’ sigaretten promoot. ‘Alle beelden waarop Maya de Bij aanzet tot roken, zijn onaanvaardbaar’, zegt Studio 100. [naar artikel]
De actie waarin Greenpeace met een rokende Maya De Bij stelt dat charcuterie van Studio 100 ongezond zouden zijn, is "totaal niet in proportie" en... [naar artikel]
De actie waarin Greenpeace met een rokende Maya De Bij stelt dat charcuterie van Studio 100 ongezond zou zijn, is "totaal niet in proportie" en... [naar artikel]
Greenpeace wil nu toch zijn excuses aanbieden voor de campagne, waarin de organisatie Maya de Bij sigaretten heeft laten roken. Dat blijkt uit een reactie van Greenpeace op Twitter. [naar artikel]
In Antwerpen is de rechtszaak begonnen van Studio 100 tegen Greenpeace. Studio 100 wil dat de organisatie het beruchte filmpje van Maya de Bij van... [naar artikel]
Hoogleraar mediarecht Dirk Voorhoof is het niet eens met de forse kritiek die Greenpeace kreeg voor de parodie met Maya De Bij: "Als er al iets laakbaar of onethisch is in de hele kwestie, dan is het eerder de frontale aanval op de boodschap van Greenpeace en het ontlopen van de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de reclame- en mediasector, met Studio 100 in de spits." [naar artikel]
Studio 100 heeft Greenpeace gedagvaard in de zaak van de rokende Maya de Bij. Het entertainmentbedrijf uit Schelle eist concreet dat Greenpeace meteen zijn campagne stopzet, het filmpje en beelden laat verwijderen en excuses aanbiedt. “We willen voorkomen dat er nog meer schade wordt aangericht”, zegt Jan Pieter Boodts van Studio 100. De heisa ontstond […] Het bericht Studio 100 dagvaardt Greenpeace in zaak van rokende Maya de Bij verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Greenpeace lanceert vandaag een grootschalige campagne aan het adres van Studio 100, dat licentiehouder is van Maya De Bij. Het bedrijf verkoopt... [naar artikel]
Het filmpje van Greenpeace waarin Maya de Bij reclame maakt voor sigaretten, krijgt een staartje in de rechtbank. Studio 100 dagvaardt Greenpeace, laat het donderdagnamiddag weten. [naar artikel]
Volgens milieuorganisatie Greenpeace verkoopt Studio 100 producten die de gezondheid van kinderen kunnen schaden. Ze lanceren vandaag een nieuwe campagne met een parodiefilmpje. Net als sigaretten is ook de "Plopworst" een ongezond product. "Een populaire figuur gebruiken om kinderen meer worst te laten eten, is niet zo onschuldig", klinkt het bij Greenpeace. [naar artikel]
Cimabel, de Belgisch-Luxemburgse federatie van sigarettenfabrikanten, distantieert zich van het campagnefilmpje van Greenpeace waarin Maya De Bij... [naar artikel]
07:53 Greenpeace moet stoppen om de beelden van Maya de Bij te gebruiken zonder toelating van Studio 100, op straffe van dwangsommen tot een miljoen euro. [naar artikel]
Studio 100 heeft het filmpje van Greenpeace met een rokende Maya de Bij offline laten halen. ‘We moesten wel actie ondernemen’, stelt Studio 100-ceo Hans Bourlon. ‘Het filmpje heeft gewerkt’, reageert Greenpeace tevreden. [naar artikel]
Studio 100 kan de campagne van Greenpeace tegen de vleeswaren met zijn bekende figuurtjes al Plop en Maya de Bij, maar matig appreciëren. ‘Buiten proportie, excuses zijn op hun plaats,’ zegt ceo Hans Bourlon. [naar artikel]
Studio 100 kan de campagne van Greenpeace tegen de vleeswaren met zijn bekende figuurtjes als Plop en Maya de Bij, maar matig appreciëren. ‘Buiten proportie, excuses zijn op hun plaats,’ zegt ceo Hans Bourlon. [naar artikel]
Greenpeace moet stoppen om de beelden van Maya de Bij te gebruiken zonder toelating van Studio 100, op straffe van dwangsommen tot een miljoen euro. Dat bericht L’Echo woensdag. [naar artikel]
Greenpeace moet stoppen om de beelden van Maya de Bij te gebruiken zonder toelating van Studio 100, op straffe van dwangsommen tot een miljoen euro. Dat bericht L'Echo. [naar artikel]
Studio 100 dagvaardt Greenpeace voor een procedure in kortgeding na de campagne van een rokende Maya De Bij. Het televisiebedrijf oordeelt dat het... [naar artikel]
Greenpeace lanceert vandaag een nieuwe campagne om Studio 100 aan te zetten, te stoppen met het maken van ongezonde charcuterie voor kinderen. In een filmpje worden zogezegd sigaretten van Maya De Bij gepromoot. “Voortaan kunnen kinderen ook van echte sigaretten genieten. Handig, in kleine pakjes voor de kleine kinderhandjes. Met de beste tabak en heerlijk […] Het bericht Greenpeace voert campagne tegen Studio 100-vlees met Maya-sigaretten verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.