Er rijden vandaag ruim 64.700 vrachtwagens van Belgische transporteurs op onze wegen, of 20 procent meer dan vier jaar geleden (ruim 53.600 in 2014). Dat blijkt uit cijfers die de sector bekendgemaakt heeft naar aanleiding van het driedaagse vrachtwagensalon “We Are Transport”, dat vrijdag van start gaat in Brussels Expo. [naar artikel]
Er rijden vandaag ruim 64.700 vrachtwagens van Belgische transporteurs op onze wegen, of twintig procent meer dan vier jaar geleden (ruim 53.600 in 2014). Dat blijkt uit cijfers die de sector bekendgemaakt heeft naar aanleiding van het driedaagse vrachtwagensalon ‘We Are Transport’, dat vrijdag van start gaat in Brussels Expo. [naar artikel]
Er rijden vandaag ruim 64.700 vrachtwagens van Belgische transporteurs op onze wegen, of 20 procent meer dan vier jaar geleden (ruim 53.600 in 2014). [naar artikel]
Het gerecht heeft elf huiszoekingen gedaan bij transporteurs uit het Antwerpse. De invallen kaderen in een groot onderzoek naar mogelijke sociale dumping. Volgens verschillende bronnen werden meerdere vrachtwagens in beslag genomen. [naar artikel]
De Vlaamse overheid wil transporteurs belonen die investeren in verkeersveilige vrachtwagens. Dit jaar nog kunnen bedrijven tot 100.000 euro krijgen, luidt het in een persmededeling van Vlaams minister voor Mobiliteit Ben Weyts. [naar artikel]
De verkoop van zware vrachtwagens in ons land neemt toe, ondanks de kilometerheffing die van kracht is. Transporteurs willen nieuwe, milieuvriendelijke trucks omdat de heffing dan kleiner is. En die nieuwe vrachtwagens worden ook steeds veiliger en moderner. Dat stellen we vast op het Autosalon in Brussel. [naar artikel]
Steeds meer Belgische transportbedrijven raden hun vrachtwagenchauffeurs aan om niet meer te stoppen voor Calais. Ze willen vermijden dat transmigranten die op weg zijn naar het Verenigd Koninkrijk op Belgische snelwegparkings aan boord kruipen van de vrachtwagens. Dat schrijft De Tijd. Transport & Logistiek Vlaanderen bevestigt de trend en sluit niet uit dat het probleem zich naar het oosten verplaatst. [naar artikel]
Transportfirma's die hun lege vrachtwagens uit de files rond Antwerpen houden, krijgen daarvoor geld van de stad Antwerpen. Via de app "Depot X" kunnen de transporteurs nu makkelijk regelen dat lege containers niet meer terug moeten naar de haven van Antwerpen. De kosten die ze daarvoor maken, worden gedeeltelijk terugbetaald door de stad. [naar artikel]
De Belgische transporteurs vragen aan minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) een dringend overleg over de verkeerssituatie in en rond [naar artikel]
23:08 In de Antwerpse haven worden de transporteurs aan de containerterminals geconfronteerd met extreem lange wachttijden. De Belgische transportfederaties roepen de leden op hun 'wachttijdkosten' door te ... [naar artikel]
De sympathie voor het boerenprotest brokkelt af bij de transporteurs die hun rekening maken nu de haven van Zeebrugge al dagenlang op slot blijft. Het verlies loopt in de miljoenen en de vraag is wie daarvoor zal opdraaien. “Wij zijn de pineut en dat is niet fair. Als wij geen vrachtwagens zouden sturen als de boeren oogsten, dan zou het kot te klein zijn.” [naar artikel]
De verkoop van zware vrachtwagens in ons land neemt toe, ondanks de kilometerheffing die van kracht is. Transporteurs willen nieuwe, [naar artikel]
De Belgische transportsector dreigt door de toename van de fileproblematiek steeds meer onder druk te komen. Dat heeft de Unie voor Professioneel Transport (UPTR) tegenover de krant De Tijd gezegd. De transporteurs wijzen erop dat de gemiddelde snelheid van het transport de voorbije jaren gevoelig is gedaald, waardoor steeds meer vertragingen worden opgetekend en de […] The post Transporteurs willen kilometerheffing voor iedereen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
VRT-journalist Tom Van de Weghe trok naar Bratislava om te onderzoeken hoe Belgische transporteurs daar de wet omzeilen. "Het blijkt verrassend eenvoudig te zijn. Adviesbedrijfjes in Bratislava hebben zich erin gespecialiseerd. In enkele weken ben je bedrijfsklaar." [naar artikel]
Vlaanderen voert niet half zoveel controles uit op vrachtwagens en bussen als zou moeten van Europa. Dat blijkt uit cijfers van minister van Mobilteit Weyts in De Standaard. Ook het aantal vrachtwagens en bussen dat zich met een of meerdere mankementen op onze snelwegen verplaatst, neemt toe. [naar artikel]
Vlaanderen voert niet half zoveel technische controles uit van vrachtwagens en bussen als het van Europa zou moeten. ‘Een probleem voor de verkeersveiligheid.’ [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft al tien miljoen euro subsidies uitgekeerd voor de vergroening van vrachtwagens. Dat meldt Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA), die nu ook nu ook kleinere transportbedrijven over de streep wil trekken. Midden 2017 lanceerde de Vlaamse regering subsidies voor transportbedrijven die extra investeren in groene en moderne vrachtwagens. De regering […] Het bericht Weyts pompt miljoenen in vergroening vrachtwagens verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
17:38 Het Europees Parlement eist dat nieuwe vrachtwagens vanaf 2025 een vijfde minder CO2 uitstoten dan nu. Tegen 2030 moet de vergroening oplopen tot minstens 35 procent. [naar artikel]
Albert Llovera, Jaromir Martinec en hun Belgische navigator Charly Gotlib (Tatra) eindigden vrijdag in de vijfde etappe van de Dakar op de 34e plaats bij de vrachtwagens. In de stand zijn ze terug te vinden op de 29e plaats. “Maar we hebben meer gevaren in plaats van gereden.” [naar artikel]
Europese transporteurs en logistieke bedrijven nemen waar mogelijk even geen opdrachten aan om goederen het Verenigd Koninkrijk in te vervoeren. Dit vanwege de mogelijke problemen die aan de grenzen ontstaan als gevolg van de brexit. [naar artikel]
Vrachtwagens op vloeibaar aardgas (LNG) zijn even schadelijk voor het klimaat als vrachtwagens met dieselmotoren. Bovendien stoten ze ook veel meer schadelijke stoffen uit dan de constructeurs beweren. Dat klaagt Transport and Environment (T&E) maandag aan op basis van praktijktesten. De Europese federatie van milieuverenigingen roept de Europese Unie en Europese landen dan ook op om de voordelen voor vrachtwagens op LNG te schrappen. [naar artikel]
In haar nieuwe zwartboek beschrijft socialistische transportvakbond BTB hoe Belgische transporteurs in Slovakije postbusbedrijven oprichten en zo Belgische en Europese sociale wetgeving ontwijken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.