Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

Vijfde meer vrachtwagens van Belgische transporteurs op de weg

01/06/2018 - 07:24
"Er rijden vandaag ruim 64.700 vrachtwagens van Belgische transporteurs op onze wegen, of 20 procent meer dan vier jaar geleden (ruim 53.600 in..."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Steeds meer vrachtwagens van Belgische transporteurs op de weg (01/06/2018 - Het Belang van Limburg)

Er rijden vandaag ruim 64.700 vrachtwagens van Belgische transporteurs op onze wegen, of 20 procent meer dan vier jaar geleden (ruim 53.600 in 2014). Dat blijkt uit cijfers die de sector bekendgemaakt heeft naar aanleiding van het driedaagse vrachtwagensalon “We Are Transport”, dat vrijdag van start gaat in Brussels Expo. [naar artikel]


2. Steeds meer Belgische vrachtwagens op onze wegen (01/06/2018 - De Standaard)

Er rijden vandaag ruim 64.700 vrachtwagens van Belgische transporteurs op onze wegen, of twintig procent meer dan vier jaar geleden (ruim 53.600 in 2014). Dat blijkt uit cijfers die de sector bekendgemaakt heeft naar aanleiding van het driedaagse vrachtwagensalon ‘We Are Transport’, dat vrijdag van start gaat in Brussels Expo. [naar artikel]


3. Twintig procent meer Belgische vrachtwagens op de weg dan vier jaar geleden (01/06/2018 - Knack)

Er rijden vandaag ruim 64.700 vrachtwagens van Belgische transporteurs op onze wegen, of 20 procent meer dan vier jaar geleden (ruim 53.600 in 2014). [naar artikel]


4. Elf invallen bij transporteurs uit het Antwerpse (17/10/2018 - Gazet van Antwerpen)

Het gerecht heeft elf huis­zoekingen gedaan bij transporteurs uit het Antwerpse. De invallen kaderen in een groot onderzoek naar mogelijke sociale dumping. Volgens verschillende bronnen werden meerdere vrachtwagens in beslag genomen. [naar artikel]


5. Weyts belooft tot 100.000 euro subsidie voor transporteurs die investeren in verkeersveiligheid (05/02/2017 - Knack)

De Vlaamse overheid wil transporteurs belonen die investeren in verkeersveilige vrachtwagens. Dit jaar nog kunnen bedrijven tot 100.000 euro krijgen, luidt het in een persmededeling van Vlaams minister voor Mobiliteit Ben Weyts. [naar artikel]


6. Meer trucks verkocht door km-heffing (15/01/2017 - De Standaard)

De verkoop van zware vrachtwagens in ons land neemt toe, ondanks de kilometerheffing die van kracht is. Transporteurs willen nieuwe, milieuvriendelijke trucks omdat de heffing dan kleiner is. En die nieuwe vrachtwagens worden ook steeds veiliger en moderner. Dat stellen we vast op het Autosalon in Brussel. [naar artikel]


7. Belgische transporteurs raden vrachtwagenchauffeurs aan niet te stoppen voor Calais (31/01/2018 - Het Belang van Limburg)

Steeds meer Belgische transportbedrijven raden hun vrachtwagenchauffeurs aan om niet meer te stoppen voor Calais. Ze willen vermijden dat transmigranten die op weg zijn naar het Verenigd Koninkrijk op Belgische snelwegparkings aan boord kruipen van de vrachtwagens. Dat schrijft De Tijd. Transport & Logistiek Vlaanderen bevestigt de trend en sluit niet uit dat het probleem zich naar het oosten verplaatst. [naar artikel]


8. Geld voor transporteurs die wegblijven uit Antwerpse files (31/08/2017 - VRT NWS)

Transportfirma's die hun lege vrachtwagens uit de files rond Antwerpen houden, krijgen daarvoor geld van de stad Antwerpen. Via de app "Depot X" kunnen de transporteurs nu makkelijk regelen dat lege containers niet meer terug moeten naar de haven van Antwerpen. De kosten die ze daarvoor maken, worden gedeeltelijk terugbetaald door de stad. [naar artikel]


9. Transporteurs trekken aan alarmbel: "2,5 uur van Antwerpen naar Turnhout" (09/06/2017 - Het Laatste Nieuws)

De Belgische transporteurs vragen aan minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) een dringend overleg over de verkeerssituatie in en rond [naar artikel]


10. Transporteurs luiden alarmbel over wachttijden in havens (10/03/2021 - De Tijd)

23:08 In de Antwerpse haven worden de transporteurs aan de containerterminals geconfronteerd met extreem lange wachttijden. De Belgische transportfederaties roepen de leden op hun 'wachttijdkosten' door te ... [naar artikel]


11. Transporteurs zijn het beu: “Boerenblokkade kost ons elk uur 200.000 euro. Wie gaat dat betalen?” (02/02/2024 - Het Laatste Nieuws)

De sympathie voor het boerenprotest brokkelt af bij de transporteurs die hun rekening maken nu de haven van Zeebrugge al dagenlang op slot blijft. Het verlies loopt in de miljoenen en de vraag is wie daarvoor zal opdraaien. “Wij zijn de pineut en dat is niet fair. Als wij geen vrachtwagens zouden sturen als de boeren oogsten, dan zou het kot te klein zijn.” [naar artikel]


12. Meer trucks verkocht 'dankzij' kilometerheffing (15/01/2017 - Het Laatste Nieuws)

De verkoop van zware vrachtwagens in ons land neemt toe, ondanks de kilometerheffing die van kracht is. Transporteurs willen nieuwe, [naar artikel]


13. Transporteurs willen kilometerheffing voor iedereen (30/11/2016 - Express)

De Belgische transportsector dreigt door de toename van de fileproblematiek steeds meer onder druk te komen. Dat heeft de Unie voor Professioneel Transport (UPTR) tegenover de krant De Tijd gezegd. De transporteurs wijzen erop dat de gemiddelde snelheid van het transport de voorbije jaren gevoelig is gedaald, waardoor steeds meer vertragingen worden opgetekend en de […] The post Transporteurs willen kilometerheffing voor iedereen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


14. "Frauderende transporteurs worden steeds sluwer" (20/03/2017 - De Redactie)

VRT-journalist Tom Van de Weghe trok naar Bratislava om te onderzoeken hoe Belgische transporteurs daar de wet omzeilen. "Het blijkt verrassend eenvoudig te zijn. Adviesbedrijfjes in Bratislava hebben zich erin gespecialiseerd. In enkele weken ben je bedrijfsklaar." [naar artikel]


15. Vrachtwagens worden te weinig gecontroleerd, vijfde is niet in orde (30/03/2018 - VRT NWS)

Vlaanderen voert niet half zoveel controles uit op vrachtwagens en bussen als zou moeten van Europa. Dat blijkt uit cijfers van minister van Mobilteit Weyts in De Standaard. Ook het aantal vrachtwagens en bussen dat zich met een of meerdere mankementen op onze snelwegen verplaatst, neemt toe. [naar artikel]


16. Vijfde van vrachtwagens vertoont groot gebrek (30/03/2018 - De Standaard)

Vlaanderen voert niet half zoveel technische controles uit van vrachtwagens en bussen als het van Europa zou moeten. ‘Een probleem voor de verkeersveiligheid.’ [naar artikel]


17. Weyts pompt miljoenen in vergroening vrachtwagens (06/05/2018 - Metro)

De Vlaamse regering heeft al tien miljoen euro subsidies uitgekeerd voor de vergroening van vrachtwagens. Dat meldt Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA), die nu ook nu ook kleinere transportbedrijven over de streep wil trekken. Midden 2017 lanceerde de Vlaamse regering subsidies voor transportbedrijven die extra investeren in groene en moderne vrachtwagens. De regering […] Het bericht Weyts pompt miljoenen in vergroening vrachtwagens verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


18. EU knipt fors in CO2-uitstoot vrachtwagens (14/11/2018 - De Tijd)

17:38 Het Europees Parlement eist dat nieuwe vrachtwagens vanaf 2025 een vijfde minder CO2 uitstoten dan nu. Tegen 2030 moet de vergroening oplopen tot minstens 35 procent. [naar artikel]


19. Belgische navigator komt met schrik vrij in Dakar. “Einde van de wereld leek nabij” (07/01/2017 - Het Belang van Limburg)

Albert Llovera, Jaromir Martinec en hun Belgische navigator Charly Gotlib (Tatra) eindigden vrijdag in de vijfde etappe van de Dakar op de 34e plaats bij de vrachtwagens. In de stand zijn ze terug te vinden op de 29e plaats. “Maar we hebben meer gevaren in plaats van gereden.” [naar artikel]


20. Europese transporteurs mijden bewust brexitchaos (30/12/2020 - Het Laatste Nieuws)

Europese transporteurs en logistieke bedrijven nemen waar mogelijk even geen opdrachten aan om goederen het Verenigd Koninkrijk in te vervoeren. Dit vanwege de mogelijke problemen die aan de grenzen ontstaan als gevolg van de brexit. [naar artikel]


21. LNG-vrachtwagens even slecht voor het klimaat als vrachtwagens op diesel (27/09/2021 - Het Laatste Nieuws)

Vrachtwagens op vloeibaar aardgas (LNG) zijn even schadelijk voor het klimaat als vrachtwagens met dieselmotoren. Bovendien stoten ze ook veel meer schadelijke stoffen uit dan de constructeurs beweren. Dat klaagt Transport and Environment (T&E) maandag aan op basis van praktijktesten. De Europese federatie van milieuverenigingen roept de Europese Unie en Europese landen dan ook op om de voordelen voor vrachtwagens op LNG te schrappen. [naar artikel]


22. ‘Belgische justitie pakt slechts topje aan van de ijsberg die sociale dumping is’ (06/09/2017 - De Standaard)

In haar nieuwe zwartboek beschrijft socialistische transportvakbond BTB hoe Belgische transporteurs in Slovakije postbusbedrijven oprichten en zo Belgische en Europese sociale wetgeving ontwijken. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!