Volgens ACOD-Spoor denkt spoornetbeheerder Infrabel eraan om werkdagen van 12 uur in te voeren voor controleurs van het spoorwegnet die in de seinhuizen tewerkgesteld zijn. Volgens de vakbond komt hierdoor de veiligheid in het gedrang. De vakbond is al met een petitie gestart tegen het plan. Infrabel zegt dat er inderdaad een plan bestaat waarbij de werkuren voor deze controleurs zouden kunnen veranderen, maar dat er niets zal worden opgelegd. [naar artikel]
De socialistische vakbond bij Infrabel staat op zijn achterste poten, omdat personeel met intelligente camera’s wordt gecontroleerd op het dragen van hun veiligheidskleding. Dragen ze die niet, dan wordt de machine die ze bedienen automatisch uitgeschakeld. [naar artikel]
De spoorwegen kampen met een gebrek aan personeel en er moet dringend aangeworven worden bij zowel spoorwegmaatschappij NMBS als spoornetbeheerder Infrabel. Dat zegt de christelijke vakbond ACV-Transcom. De vakbond start daarom morgen in verschillende stations met een petitiecampagne om die boodschap aan de regering kracht bij te zetten. [naar artikel]
Het is een gekend fenomeen: één tot twee jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen worden er bijna in elke stad of dorp wegen, pleinen of trottoirs heraangelegd. “De laatste twee jaar ondervond 70 procent van de zelfstandigen daar hinder van. En bij 9 op de 10 leidde dat tot reëel inkomensverlies”, klinkt het bij het NSZ. [naar artikel]
Een blijde intrede was het niet gisteren in Brugge, daarvoor keek Christoph Daum (58) bij momenten veel te nors voor zich uit. Toch kon er af en toe een glimlach af. Al legt het voetbaldier in hem vooral de nadruk op werken. [naar artikel]
Een foto als bovenstaande duikt geregeld op sinds militairen in onze grote steden patrouilleren omwille van de terreurdreiging. Op sociale media worden ze normaliter massaal geliket. Dat is ook het geval voor deze post. Maar de bijhorende boodschap van de Franstalige socialistische spoorbond CGSP Parole is echter minder positief. [naar artikel]
Zo’n 1.300 personeelsleden van NMBS zijn niet te spreken over een recente maatregel bij het spoor. Wie met de trein naar het werk komt, en door vertraging te laat arriveert, mag die verloren tijd niet meer als werktijd aanrekenen. “De verloren minuten worden zelfs afgetrokken van onze vakantiedagen”, klinkt het. “Zo duwt de directie haar eigen werknemers de auto in.” [naar artikel]
Een gebrek aan stiptheid bij het Belgische treinvervoer laat zich ook voelen in de verloning van de eigen medewerkers van de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS). Werknemers die met de trein naar het werk komen, mogen de verloren tijd door vertragingen immers sinds maart van dit jaar niet meer als werktijd aanrekenen. De vakbonden […] The post Spoorpersoneel zelf financieel slachtoffer vertragingen treinen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De spoorwegondernemingen NMBS, Infrabel en HR Rail zijn jarenlang in de fout gegaan bij de berekening van de werkuren van de personeelsleden die in... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.