De Gentse vereniging Intelligent Mobiel gelooft niet in de officiële evaluatie van het Gentse circulatieplan. Volgens een eigen enquête bij 1.600 mensen leggen autobestuurders 9 tot 14 kilometer meer af door de gewijzigde verkeerssituatie in de Gentse binnenstad. De stad becijferde in maart nog - op basis van GPS-gegevens, GSM-data en metingen - dat auto’s gemiddeld 10 procent verder moeten rijden als ze vanop de binnenring de stad in rijden. “We worden bij de neus genomen”, zegt woordvoerder Eddy Vanzieleghem. [naar artikel]
De Gentse vereniging Intelligent Mobiel gelooft niet in de officiële evaluatie van het Gentse circulatieplan. Volgens een eigen enquête bij 1.600... [naar artikel]
De Gentse vereniging Intelligent Mobiel gelooft niet in de officiële evaluatie van het Gentse circulatieplan. Volgens een eigen enquête bij 1.600 mensen leggen autobestuurders 9 tot 14 kilometer meer af door de gewijzigde verkeerssituatie in de Gentse binnenstad. De stad becijferde in maart nog – op basis van GPS-gegevens, GSM-data en metingen – dat auto’s […] Het bericht Gentse mobiliteitsvereniging: “We worden bij de neus genomen” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Voer het circulatieplan niet in op 3 april 2017, maar op 3 april 2018. Die oproep lanceert de Gentse CD&V. Met nog 74 dagen te gaan is duidelijk dat het een race tegen de tijd wordt om Gent klaar te krijgen. “Uitstellen is de logica zelf”, zegt CD&V-fractieleider Veli Yüksel. [naar artikel]
De Gentse CD&V wil dat het nieuwe circulatieplan, dat vanaf 3 april ingevoerd wordt, met één jaar wordt uitgesteld. Haar motie die maandag op de Gentse gemeenteraad wordt besproken, krijgt steun van Vlaams Belang en wellicht ook van N-VA. [naar artikel]
Op 3 april treedt het Gentse circulatieplan in werking. Het verkeer wordt afgeleid via de binnenring, in het historisch centrum wordt de voetgangerszone uitgebreid en de controles daarop aangescherpt. Wat is de impact voor de Gentenaar, positief en negatief? [naar artikel]
In Gent wordt maandag een voor Vlaanderen revolutionair mobiliteitsplan van kracht. Voortaan is de stad opgedeeld in zes zones en een groter autovrij gebied. Wie met de auto van de ene sector naar de andere wil rijden, moet dat via de stadsring doen. We illustreren de veranderignen met vier voorbeelden. [naar artikel]
Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar maandag is het zover. Dan treedt in Gent het veelbesproken nieuwe circulatieplan in voege. De Gentse schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw is ervan overtuigd dat het plan de mobiliteit in de stad op een hoger niveau zal tillen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.