Als het over diversiteit in de modewereld gaat, hebben we het bijna uitsluitend over vrouwen. Terwijl ook mannen op de catwalk en in campagnes... [naar artikel]
Eén jaar en half nadat hij als CEO bij Marni werd aangesteld, verlaat Stefano Biondo alweer het modehuis. Barbara Calò, die al drie jaar mee aan het roer van Marni staat, neemt zijn taken over. [naar artikel]
Stefano Biondo geeft er de brui aan als CEO van Marni. Na 1,5 jaar aan het roer te zitten, draagt hij het stokje over aan Barbara Calò. [naar artikel]
In de zomer krijgt onze garderobe een update, maar ook ons interieur moet eraan geloven. En dat weten ze ook bij modehuis Marni. Zij brengen samen... [naar artikel]
Het Italiaanse luxelabel Marni heeft voor de SS20-campagne met zwarte modellen gewerkt, maar de manier waarop ze worden ingezet is volgens veel modekenners en -liefhebbers beneden alle pijl. Ze lopen blootsvoets rond en op een van de beelden is een model te zien met kettingen rond de enkels. Waakhond van de modewereld Diet Prada haalt uit op Instagram. [naar artikel]
Luxe modehuis Marni heeft de bal misgeslagen met hun laatste nieuwe campagne. Ze stuurde beelden van zwarte modellen de wereld in met daarbij... [naar artikel]
Luxemerken en zangeressen, het blijkt een match made in heaven. Donatella Versace, bekend van het gelijknamige modehuis, brengt een capsulecollectie uit met Dua Lipa. Marni doet hetzelfde, maar dan met singer-songwriter Erykah Badu. [naar artikel]
Exit Remi en Luca in ‘K2 zoekt K3', en daarmee ook de kans dat Klaasje vervangen zal worden door een jongen. ‘Een gemiste kans, maar ook een voorspelbaar scenario’, vindt mediaprofessor Sofie Van Bauwel (UGent). [naar artikel]
Aan de vooravond van de modeweek in New York heeft het Council of Fashion Designers of America (CFDA) de ontwerpers opgeroepen om meer diversiteit in hun keuze voor modellen te stoppen. Hoewel er steeds meer plaats is voor modellen met een andere etniciteit is nog steeds 75 procent van de vrouwen en mannen die hun weg naar de catwalk vinden blank, bleek uit cijfers van 2015. [naar artikel]
Veel modehuizen tonen hun nieuwe kleren met de hulp van modellen met standaardmaten, maar bij het Amerikaanse badpakken- en sportmerk Chromat is dat al jaren anders. Het draagt diversiteit hoog in het vaandel en stuurt mensen met verschillende maten en verschillende culturele achtergronden op de catwalk. Dat leverde afgelopen vrijdag mooie beelden op die andere designers kunnen inspireren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.