Minister Marghem overweegt een koolstoftaks: een belasting op vervuiling door auto's en verwarmingsketels. 72 procent van de Belgen staat positief... [naar artikel]
Minister Marghem overweegt een koolstoftaks: een belasting op vervuiling door auto's en verwarmingsketels. 72 procent van de Belgen staat positief... [naar artikel]
00:01 Zonder een prijs te plakken op CO?-uitstoot wordt het heel moeilijk om de klimaatdoelstellingen te halen. Daarom is een koolstoftaks nodig. Dat zegt Pierre Wunsch, de gouverneur van de Nationale Bank,... [naar artikel]
Je verwarmingsketel is een beetje zoals je auto. Om zeker te zijn dat hij in alle veiligheid optimaal presteert, zijn een paar check-ups nodig voor... [naar artikel]
Vanaf 2027 of 2028 komt er een koolstoftaks op brandstoffen voor wegtransport en gebouwen in de EU. Om de impact te temperen voor de zwaksten, komt er een sociaal fonds. [naar artikel]
Wie op gas verwarmt en op benzine of diesel rijdt, moet vanaf 2027 (een klein beetje) betalen voor de broeikasgassen die daardoor worden uitgestoten. Om die pil voor de laagste inkomens te vergulden, voorziet Europa wel miljarden euro’s aan subsidies en premies. [naar artikel]
Lees dit artikel: Grootste containervervoerder ter wereld pleit voor koolstoftaks Maersk, de grootste containervervoerder ter wereld, heeft woensdag zelf voorgesteld om de volgende jaren geleidelijk een koolstoftaks in te voeren van 150 dollar per ton CO2 op scheepsbrandstof. Dit zou de sector, die zo’n 80 procent van de wereldhandel vertegenwoordigt, moeten aanzetten om in te zetten op groene alternatieven. Het was de topman van Maersk, […] Lees dit artikel: Grootste containervervoerder ter wereld pleit voor koolstoftaks [naar artikel]
16:01 Economen zijn het erover eens: een koolstoftaks is een doeltreffende manier om de uitstoot van broeikasgassen terug te dringen. [naar artikel]
Inwoners van de Europese Unie gaan aan de pomp en via hun gasrekening betalen voor de broeikasgassen die ze uitstoten. Om de kosten te drukken, door bijvoorbeeld hun huis te isoleren of over te stappen op een elektrische auto, kunnen ze wel een beroep doen op een speciaal fonds. Dat meldt het Tsjechische voorzitterschap. [naar artikel]
Minister van Klimaat Zakia Khattabi (Ecolo) wil ‘onmiddellijk’ werk maken van een koolstoftaks. Dat schrijft ze in het ontwerp van haar beleidsnota die De Morgen in handen heeft. [naar artikel]
Inwoners van de Europese Unie gaan aan de pomp en via hun gasrekening betalen voor de broeikasgassen die ze uitstoten. Om de kosten te drukken, door bijvoorbeeld hun huis te isoleren of over te stappen op een elektrische auto, kunnen ze wel een beroep doen op een speciaal fonds. Dat meldt het Tsjechische voorzitterschap. [naar artikel]
Pierre Wunsch, de gouverneur van de Nationale Bank, is voorstander van een koolstoftaks. Zo’n belasting zou aardolie en -gas, diesel en benzine duurder maken voor gezinnen en kleine bedrijven. Dat schrijft De Tijd. Volgens Wunsch is een koolstoftaks noodzakelijk om de klimaatdoelstellingen te halen. Op dit moment wordt de prijs van koolstof voornamelijk gebaseerd op […] The post Gouverneur Nationale Bank pleit voor een koolstoftaks: ‘Is nodig om klimaatdoelstellingen te halen’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Minister van Klimaat Zakia Khattabi (Ecolo) wil “onmiddellijk” werk maken van een koolstoftaks. Dat schrijft ze in het ontwerp van haar beleidsnota waar De Morgen vandaag over bericht. Oppositiepartij N-VA vreest voor een platte extra belasting, maar ook binnen de meerderheid is niet iedereen mee. “De MR is niet gewonnen voor een Belgische koolstoftaks”, zei MR-Kamerlid Christophe Bombled vlakaf tijdens de bespreking van de beleidsverklaring in Commissie. [naar artikel]
Minister van Klimaat Zakia Khattabi (Ecolo) wil “onmiddellijk” werk maken van een koolstoftaks. Dat schrijft ze in het ontwerp van haar beleidsnota waar De Morgen vandaag over bericht. Oppositiepartij N-VA vreest voor een platte extra belasting, maar ook binnen de meerderheid is niet iedereen mee. “De MR is niet gewonnen voor een Belgische koolstoftaks”, zei MR-Kamerlid Christophe Bombled vlakaf tijdens de bespreking van de beleidsverklaring in Commissie. [naar artikel]
Lees dit artikel: Europese bedrijven betalen steeds meer voor uitstoot van CO2 De Europese CO2-prijs lag lange tijd tussen de 5 en 10 euro voor het uitstoten van een ton vervuilende gassen. Maar dit tarief is inmiddels opgelopen tot zo’n 50 euro per ton. Dat schrijft NOS. Daarnaast krijgt industrie in Europa steeds minder gratis emissierechten. De stijging van de prijzen op uitstoot betekent dat grote vervuilers […] Lees dit artikel: Europese bedrijven betalen steeds meer voor uitstoot van CO2 [naar artikel]
Minister van Klimaat Zakia Khattabi (Ecolo) wil “onmiddellijk” werk maken van een koolstoftaks. Dat schrijft ze in het ontwerp van haar beleidsnota waar De Morgen vandaag over bericht. Oppositiepartij N-VA vreest voor een platte extra belasting, maar ook binnen de meerderheid is niet iedereen mee. “De MR is niet gewonnen voor een Belgische koolstoftaks”, zei MR-Kamerlid Christophe Bombled vlakaf tijdens de bespreking van de beleidsverklaring in Commissie. [naar artikel]
Het begin van de herfst is het ideale moment voor een grondige check-up van je verwarmingsketel. Met dit stappenplan van Remeha ben je zeker dat... [naar artikel]
Autofabrikanten liegen steeds meer over de uitstoot en het brandstofverbruik van personenwagens. Het verschil tussen wat een autofabrikant u belooft aan CO2-uitstoot en verbruik en wat de auto werkelijk uitstoot en verbruikt, is ondertussen opgelopen tot 38 procent. Dat blijkt uit een nieuwe studie van de onderzoeksinstantie die eerder al het gesjoemel bij Volkswagen onthulde. [naar artikel]
Minister van Klimaat Zakia Khattabi (Ecolo) wil “onmiddellijk” werk maken van een koolstoftaks. Dat schrijft ze in het ontwerp van haar beleidsnota waar De Morgen vandaag over bericht. Oppositiepartij N-VA vreest voor een platte extra belasting, maar ook binnen de meerderheid is niet iedereen mee. “De MR is niet gewonnen voor een Belgische koolstoftaks”, zei MR-Kamerlid Christophe Bombled vlakaf tijdens de bespreking van de beleidsverklaring in Commissie. [naar artikel]
Een grote meerderheid in het Europees parlement heeft een wetsvoorstel met stengere uitstootnormen voor auto’s goedgekeurd. Tegen 2025 moet de CO2-uitstoot van auto’s 20% lager liggen dan in 2021 , in 2030 moet de uitstoot 40% lager liggen. Over dit voorstel moet nog een akkoord bereikt worden met de lidstaten. [naar artikel]
Minister van Klimaat Zakia Khattabi (Ecolo) wil “onmiddellijk” werk maken van een koolstoftaks. Dat schrijft ze in het ontwerp van haar beleidsnota waar De Morgen vandaag over bericht. Oppositiepartij N-VA vreest voor een platte extra belasting, maar ook binnen de meerderheid is niet iedereen mee. “De MR is niet gewonnen voor een Belgische koolstoftaks”, zei MR-Kamerlid Christophe Bombled vlakaf tijdens de bespreking van de beleidsverklaring in Commissie. [naar artikel]
De milieuministers van de EU-landen hebben na urenlange onderhandelingen een compromis gesloten over de CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen die in... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.