Pierre Wunsch, de gouverneur van de Nationale Bank, is voorstander van een koolstoftaks. Zo’n belasting zou aardolie en -gas, diesel en benzine duurder maken voor gezinnen en kleine bedrijven. Dat schrijft De Tijd. Volgens Wunsch is een koolstoftaks noodzakelijk om de klimaatdoelstellingen te halen. Op dit moment wordt de prijs van koolstof voornamelijk gebaseerd op […] The post Gouverneur Nationale Bank pleit voor een koolstoftaks: ‘Is nodig om klimaatdoelstellingen te halen’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
00:01 Zonder een prijs te plakken op CO?-uitstoot wordt het heel moeilijk om de klimaatdoelstellingen te halen. Daarom is een koolstoftaks nodig. Dat zegt Pierre Wunsch, de gouverneur van de Nationale Bank,... [naar artikel]
Lees dit artikel: Grootste containervervoerder ter wereld pleit voor koolstoftaks Maersk, de grootste containervervoerder ter wereld, heeft woensdag zelf voorgesteld om de volgende jaren geleidelijk een koolstoftaks in te voeren van 150 dollar per ton CO2 op scheepsbrandstof. Dit zou de sector, die zo’n 80 procent van de wereldhandel vertegenwoordigt, moeten aanzetten om in te zetten op groene alternatieven. Het was de topman van Maersk, […] Lees dit artikel: Grootste containervervoerder ter wereld pleit voor koolstoftaks [naar artikel]
De boerenprotesten hebben de idee van minimumprijzen voor landbouwproducten weer vanonder het stof gehaald, al heeft dat in het verleden zelden gewerkt. Zou een koolstofheffing geen beter alternatief zijn voor de landbouwsector? [naar artikel]
In een nieuw rapport waarschuwt de windindustrie dat het aantal nieuwe installaties in 2021 achter zal blijven bij de verwachtingen. De Global Wind Energy Council (GWEC) stelt in zijn nieuwe rapport dat er vorig jaar 93,6 gigawatt (GW) aan windenergiecapaciteit is geïnstalleerd. Dit is iets minder dan in 2020, toen het cijfer 95,5 GW bedroeg. […] [naar artikel]
16:45 De werkgevers en de vakbonden moeten afspraken maken over hoe de productiviteit in bedrijven kan worden verhoogd, én over de verdeling van de vruchten daarvan, zegt Jan Smets, oud-gouverneur van de Na... [naar artikel]
Om het klimaatakkoord na te komen, moet België dringend zijn uitstoot verlagen. Minister Marghem overweegt daarom een koolstoftaks: een belasting op vervuiling door auto’s en verwarmingsketels. Die taks kan per gezin oplopen tot 281 euro per jaar. "Maar die kost zal gecompenseerd worden." [naar artikel]
Minister Marghem overweegt een koolstoftaks: een belasting op vervuiling door auto's en verwarmingsketels. 72 procent van de Belgen staat positief... [naar artikel]
Minister Marghem overweegt een koolstoftaks: een belasting op vervuiling door auto's en verwarmingsketels. 72 procent van de Belgen staat positief... [naar artikel]
De Federale Dienst Klimaatverandering heeft een ontwerp voorgesteld voor een koolstoftaks in de bouw-en transportsector. Die kan vanaf 2030 jaarlijks 2,3 miljard in het laatje brengen. Daarmee kunnen de verschillende overheden bedrijven en consumenten sturen en stimuleren om minder broeikasgassen uit te stoten, zo luidt het. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.