Wat de Amerikanen in twintig jaar niet is gelukt, hebben de Fransen in een dik jaar geflikt: Opel, vorig jaar overgenomen door PSA, maakt weer winst. Het eerste halfjaar schreef de Duitse autofabrikant een half miljard euro bij in de boeken. Als het lukt de winst vast te houden, zal het concern voor het eerst sinds 1999 zwarte jaarcijfers schrijven. [naar artikel]
Wat General Motors bijna twintig jaar lang niet voor elkaar kreeg, lukt PSA al na één jaar: Opel winstgevend maken. Maar het Franse bedrijf kondigt ook een herstructurering aan in ons land: 48 jobs verdwijnen bij Opel Belgium en Opel Finance. Later dit jaar zullen er wellicht ook nog ontslagen volgen in het kantoor in Kontich, waar de marketingdienst zit. [naar artikel]
Over veertig jaar zal de wereldbevolking de tien miljard bereiken. Dit gegeven legt volgens auteur Charles C. Mann twee radicaal verschillende typen mensen bloot - de profeten (die geloven dat we zuiniger met het milieu moeten omgaan) en de tovenaars (die geloven in vooruitgang en het verleggen van onze grenzen). Knack biedt u het voorwoord van zijn boek De Tovenaar en de Profeet aan. [naar artikel]
Elke dag wordt er wel iets gevierd. Of het nu Dag van de Klant, het Pluimvee of het Palindroom is. De Morgen beantwoordt daarover deze zomervakantie elke dag een goede vraag. Vandaag: National Roller Coaster Day. [naar artikel]
Nu de regering koos voor de Amerikaanse F-35, blijven de andere Europese kandidaten links liggen. Ook de Franse Rafale viel af in de procedure om de F-16 te vervangen. De regering compenseert dat met 1,6 miljard euro investeringen in een partnerschap met de Fransen voor de landmacht. [naar artikel]
Ons land 'in de cockpit van de Europese Unie' krijgen: premier Charles Michel kan een van zijn grote ambities kracht bijzetten door te investeren in een toekomstig Europees gevechtsvliegtuig van Frans-Duitse makelij. [naar artikel]
Paul De Grauwe is professor aan de London School of Economics. Zijn column verschijnt wekelijks. [naar artikel]
Terwijl ons land – net als veel andere – lijdzaam moet toezien hoe mensen moeilijk of helemaal niet op de luchthaven van Kaboel raken, stuurden de Amerikanen, Duitsers en Fransen wel al troepen buiten de luchthavenmuren om hun landgenoten te evacueren. Wat geen sinecure is. Zelfs voor een afstand van amper 200 meter moesten de Amerikanen drie helikopters én speciale eenheden inzetten. [naar artikel]
Terwijl ons land – net als veel andere – lijdzaam moet toezien hoe mensen moeilijk of helemaal niet op de luchthaven van Kaboel raken, stuurden de Amerikanen, Duitsers en Fransen wel al troepen buiten de luchthavenmuren om hun landgenoten te evacueren. Wat geen sinecure is. Zelfs voor een afstand van amper 200 meter moesten de Amerikanen drie helikopters én speciale eenheden inzetten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.