Oostenrijk is woensdag gestart met een controversiële test rond het optrekken van de maximumsnelheid op snelwegen van 130 km/u naar 140 km/u. De test vindt plaats op twee stukken van de belangrijkste snelweg van het land, tussen Wenen en Salzburg. De hogere snelheidslimiet moet automobilisten toelaten om “tijd te winnen”, zegt de Oostenrijkse minister van Transport Norbert Hofer (FPÖ, extreemrechts). [naar artikel]
19:48 Oostenrijk is woensdag begonnen met een controversiële test voor het optrekken van de maximumsnelheid op snelwegen van 130 naar 140 km/u. [naar artikel]
Vanaf 1 januari wordt 70 km per uur in Vlaanderen de norm buiten de bebouwde kom. Voor Limburg betekent dat een snelheidsverlaging op minstens 354 wegen. Het werkelijke aantal ligt vermoedelijk zelfs een pak hoger. Dat blijkt uit onze rondvraag bij de 44 Limburgse gemeenten. Op onderstaande kaart ontdekt u op hoeveel wegen in uw gemeente de maximumsnelheid zal veranderen. [naar artikel]
Kamerlid Jef Van den Bergh (CD&V) is gekant tegen de mogelijkheid om de maximumsnelheid op autosnelwegen te verhogen tot 130 kilometer per uur. Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) is daar voorstander van, weliswaar onder strikte voorwaarden en na grondig onderzoek. “Een verhoging van de maximumsnelheid vergroot het risico op zware ongevallen”, zegt Van den Bergh. “Bovendien zijn er in ons land nauwelijks wegen met weinig op- en afritten, waar zo’n verhoging haalbaar zou zijn.” [naar artikel]
Mobiliteitsminister Bellot wil op sommige plaatsen de maximumsnelheid optrekken naar 130 kilometer per uur. Zijn Vlaamse collega Ben Weyts laat geen spaander heel van het voorstel, en ook CD&V ziet geen heil in zo'n maatregel. [naar artikel]
Het verkeer op de autosnelwegen kan een pak vlotter en veiliger verlopen als de snelheidslimiet verlaagd wordt in functie van de verkeersdrukte. [naar artikel]
Mobiliteitsorganisatie Touring is er voorstander van om de maximumsnelheid in België met tien kilometer per uur te verhogen. Dat zegt woordvoerder Danny Smagghe aan VTM NIEUWS. Het BIVV en minister Ben Weyts zijn tegen. [naar artikel]
“De gemeente drong vorig jaar al aan op een verlaging van de toegelaten snelheid op de Houtlaan (N112) naar 70 km per uur en we herhalen dit nu nog eens na dit dramatische verkeersongeval”, aldus schepen van Mobiliteit Luc Monsieurs (Durf!). Die pleit ook voor trajectcontrole op het stuk waar de auto zondagochtend zo noodlottig crashte. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.