Nadat hij zijn ecohuis heeft moeten verkopen omdat hij niet meer uit de kosten kwam en het Antwerpse dierendispensarium vorige maand moest sluiten, komt prins Laurent met een nieuw project: Environment Network, een vzw die er vooral moet voor dienen dat hij de 48 miljoen euro die Libië hem nog verschuldigd is, kan recupereren. [naar artikel]
Minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders (MR) schept een beetje duidelijkheid in de zaak van de Libische miljarden. Hij maakte aan de Kamer een brief over uit 2012 waarin hij zijn Libische collega vroeg om werk te maken van het uitbetalen van enkele Belgische bedrijven, met de bevroren rekeningen als pasmunt. Precies zo’n uitbetaling waar prins Laurent al jaren tevergeefs om vraagt. [naar artikel]
Prins Laurent (59) wordt door de investeringsmaatschappij van de Libische overheid aangeklaagd wegens fraude, afpersing en onwettige beïnvloeding van de rechtsgang. “Wat Libië de prins ten onrechte verwijt, doet het zelf al jaren in Italië”, zegt Paolo Iorio, de Romeinse advocaat van Laurent. “Daar heeft Libië alle zaken tegen schuldeisers gewonnen, mede dankzij intimidatie en corruptie. Daarom denken ze dat in het België ook wel zal lukken.” [naar artikel]
Met de ondertekening van het vermaledijde vrijhandelsakkoord tussen Canada en de EU de voorbije zondag in Brussel is het ‘CETA-stof’ langzaam neergedwarreld. Hoewel er nog betwisting bestaat over het concrete resultaat van het ‘Waalse njet’ hebben aanslepende intra-Belgische onderhandelingen over het CETA-verdrag alvast één belangrijke winstpunt opgeleverd. Zij introduceerden de bijzondere arbitragetribunalen waarop bedrijven beroep kunnen doen bij vrijhandelsverdragen bij het ruimere publiek. Over de specifieke rol van deze bijzondere tribunalen is veel geschreven. Tegenstanders spreken van ‘klassenjustitie’, voorstanders wijzen erop dat het een ‘common practice’ betreft en dat in het CETA de nodige waarborgen voorzien zijn om misbruiken uit te sluiten. [naar artikel]
Lees dit artikel: ‘Alleen Volkswagen en Volvo goed op weg naar elektrische mobiliteit’, vindt ngo-koepel Transport & Environment Van de grote autofabrikanten doen alleen Volkswagen en Volvo voldoende inspanningen om hun vloot in Europa te elektrificeren. Indien de Europese Unie haar duurzame doelstellingen wil halen, moeten aan de autosector strengere emissielimieten worden opgelegd. Dat is de boodschap van een studie van de campagnegroep Transport & Environment (T&E), gebaseerd op prognoses van het bureau […] Lees dit artikel: ‘Alleen Volkswagen en Volvo goed op weg naar elektrische mobiliteit’, vindt ngo-koepel Transport & Environment [naar artikel]
Nu prins Laurents dotatie afgepakt wordt, is hij nog vastberadener om in een politiek nog gevoeliger dossier door te bijten. Hij voert al jaren juridische strijd tegen de Libische staat, met 48 miljoen euro als inzet. [naar artikel]
Prins Laurent richt een nieuwe vzw op om zijn Libische miljoenen terug te krijgen. De prins voelt zich in al zijn ondernemingen gefnuikt door de regering en denkt erover ons land te verlaten. [naar artikel]
Met de oprichting van een nieuwe vzw hoopt prins Laurent miljoenen euro's terug te vorderen die de Libische staat verschuldigd is aan een van zijn andere ter ziele gegane non-profitorganisaties. Ondertussen blijft de sfeer tussen de prins en de regering zeer gespannen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.