We kondigden eerder al aan dat ex-Ketnet-wrapster Véronique Leysen een collectie ging ontwerpen voor de Belgische modeketen ZEB. Daar zijn nu [naar artikel]
Designer Mohammed Urus (28) mocht een collectie ontwerpen voor Shein, de snelstgroeiende webwinkel ter wereld. En dat is niet niks. “Toen ik mijn ontwerpen voor het eerst in handen kreeg, was ik flabbergasted. De kwaliteit was supergoed — daar had ik toch wat schrik voor — en ik voelde mij zo trots, want ik ben uiteindelijk maar een small town boy uit Ham, een klein dorpje in Limburg. Het is gek dat ik dit effectief gedaan heb.” [naar artikel]
Designer Mohammed Urus (28) mocht een collectie ontwerpen voor Shein, de snelstgroeiende webwinkel ter wereld. En dat is niet niks. “Toen ik mijn ontwerpen voor het eerst in handen kreeg, was ik flabbergasted. De kwaliteit was supergoed — daar had ik toch wat schrik voor — en ik voelde mij zo trots, want ik ben uiteindelijk maar een small town boy uit Ham, een klein dorpje in Limburg. Het is gek dat ik dit effectief gedaan heb.” [naar artikel]
De Belgische kledingketen ZEB weet precies hoe het in de aandacht moet komen, door bijvoorbeeld in het verleden de sperperiode te negeren en een [naar artikel]
Fans zaten lange tijd in spanning af te wachten, maar H&M heeft nu eindelijk verklapt met welk designermerk ze haar volgende collectie zal ontwerpen. Het gewaagde, maar iconische Mugler is dit keer de uitverkorene, kort nadat vader Thierry vorig jaar overleed. De collectie zal vanaf de lente in de rekken liggen. [naar artikel]
Kinderspeciaalzaak Het Land Van Ooit en het bekende pyjamamerk Woody hebben de handen in elkaar geslagen. Het resultaat: een collectie voor baby’s,... [naar artikel]
Wie een beetje gekend is met Ann Demeulemeester, weet dat het Belgische merk doorgaans vasthoudt aan de kenmerkende zwart-witte ontwerpen waar het... [naar artikel]
Het Belgische handtassen- en rugzakkenmerk Kipling keert in een nieuwe collectie terug naar zijn roots. In samenwerking met Urban Outfitters lanceert het label vintage ontwerpen met een stevige knipoog naar de nineties, waar het aap-logo opnieuw centraal staat. [naar artikel]
De Genkse mode-ontwerpster Julie Houben brengt haar eerste collectie ‘Summer Euphoria’ uit. Ze heeft eigenhandig een mode-label uit de grond gestampt en tekent alle ontwerpen zelf. Ze studeerde fashion design in Milaan en kwam daar op het idee om haar eigen kledinglijn te ontwerpen. Het is een exclusief high end modemerk voor de moderne vrouw. Het nieuwe bedrijf heeft een showroom in Genk en mensen kunnen een afspraak maken via de website om een persoonlijk bezoek te plannen. [naar artikel]
Het is De Week van de Belgische Mode. Hoe we dat het best kunnen vieren? Door enkele Belgische influencers én merken uit ons landje in the picture te zetten, tiens. Monica Ho, Sophie Van de Vyver, Inge Moerenhout en Lieve Vandenweghe gunnen ons een blik in hun kleerkast en verklappen hun stijlgeheimen. [naar artikel]
Influencers plaatsen massaal commerciële boodschappen op sociale media maar zeggen amper dat het om reclame gaat. Dat hebben de Europese Commissie en de Belgische FOD Economie woensdag bekendgemaakt. Ze deden een onderzoek bij 576 influencers, waaronder 31 Belgen. [naar artikel]
De Belgische multimerkenwinkel ZEB heeft zopas de nieuwste lentecollecties van bekende Vlamingen voorgesteld op het Fashion Co. Creation event. Van Astrid Coppens tot Veronique Leysen: maak alvast plaats in je kleerkast voor hun ontwerpen. [naar artikel]
Op donderdag 3 november wordt de collectie van modemerk Kenzo voor de Zweedse keten H&M voorgesteld aan het grote publiek. Bekend Vlaanderen mocht de kleurrijke ontwerpen al een dag eerder ontdekken in Antwerpen bij Plein Publiek. Een overzicht van de aanwezigen. [naar artikel]
Heel wat wereldberoemde acteurs, muzikanten en modellen liggen onder vuur omdat ze aanwezig waren op MDL Beast, een muziekfestival in Saudi-Arabië. Het land, dat nog maar net de grenzen openstelde, zet massaal in op influencers om het toerisme op gang te trekken. Ook enkele Belgische influencers werden uitgenodigd, alvast eentje daarvan heeft nu spijt van die trip. [naar artikel]
Als je hoort dat iets ‘Wanderlust’ heet, verwacht je al snel een collectie perfect georkestreerde vakantiekiekjes van InstaQueens. Maar in een nieuwe expo in Berlijn zijn net 19e-eeuwse kunstschilders als Friedrich en Renoir de gehaaide influencers van dienst. [naar artikel]
Liefde is … samen een collectie kinderkleding ontwerpen. Astrid (38) en Bram (41) Coppens, die Amerika ruilden voor Knokke, gooiden hun creatieve breinen samen en gingen in zee met het Belgische merk Woody. Inspiratie vonden het model en de regisseur bij hun eigen dochter Billie-Ray, die in juni 2019 al hun liefde bezegelde. “Ik ben echt een hele fiere mama”, zegt Astrid. “Dat had ik nooit verwacht.” [naar artikel]
1 op de 3 Belgen die influencers volgen op sociale media, heeft de voorbije 3 maanden iets gekocht nadat ze er reclame voor hebben gezien bij een influencer. Dat blijkt uit een studie van Arteveldehogeschool en Comeos. Bijna 9 op de 10 (87 procent) van de Belgische jongeren volgen influencers, bij volwassenen is dat nog niet de helft. [naar artikel]
Ondanks verschillende hints van rapper Kanye West dat hij maar al te graag een collectie voor Ikea zou willen ontwerpen, liet de Zweedse interieurgigant weten geen interesse te hebben in zijn werk. Misschien jammer, want creatievelingen op het internet kunnen zich al levendig voorstellen wat de samenwerking zou opleveren. [naar artikel]
De originele ontwerpen van de Bourlaschouwburg in Antwerpen en De Munt in Brussel worden volgende week dinsdag geveild door het Brusselse veilinghuis Henri Godts, dat samen met The Romantic Agony fusioneerde tot Arenberg Auctions. Het gaat om historische schetsen en tekeningen van de decors, plafonds en interieurs van de theatergebouwen, die in de 19e eeuw […] [naar artikel]
Ontwerpster Victoria Beckham heeft een collectie voor de modeketen Target ontworpen. Niet alleen is die collectie betaalbaarder dan haar eigen lijn, ze heeft ook voor het eerst plus size modellen in een campagne gebruikt. [naar artikel]
Kendall en Kylie Jenner hebben met hun modelabel Kendall + Kylie een collectie ontworpen die in het bijzonder voor de Europese markt bestemd is. Vanaf augustus zijn de creaties ook in ons land beschikbaar. [naar artikel]
Terwijl ex-K3 Karen Damen een plaat maakte, vond ze ook nog tijd om een capsulecollectie te ontwerpen voor de Belgische modeketen JBC. Die lijn is een mix geworden van casual chic, fun en kleur en hangt vanaf Internationale Vrouwendag (8 maart) in de rekken. [naar artikel]
Monique Westenberg (43), de vriendin van de Nederlandse charmezanger André Hazes, slaat een nieuwe weg in en gaat kleding ontwerpen voor kinderen. “Het is niet altijd gemakkelijk om de juiste kleding te vinden voor mijn zoontje”, schrijft Westenberg op haar Instagram. “Toen een jongensmerk me vroeg om mee te werken aan een collectie zei ik meteen ja.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.