Precies twintig jaar geleden is het centrum van Zonhoven heringericht. Toen al vroegen velen zich verbaasd af waar auto’s en fietsers precies moesten rijden. Nu is het verkeer nog veel drukker en groeit de roep om een nieuwe inrichting van de Dorps- en Heuvenstraat. De meeste partijen streven naar een autoluw centrum met meer groen en plaats voor voetgangers en fietsers. Maar een dossier is er nog niet. Dat is voor het volgende bestuur.De problemen bij kinderopvang ’t Alvermanneke zijn ook nog niet van de baan. Coalitiepartner CD&V wil wel ingrijpen, maar grote broer Open Vld vindt de organisatie van kinderopvang geen taak van de gemeente. [naar artikel]
De Beverstraat, een deel van de Burchtstraat, en het Oudstrijdersplein in hartje Ninove worden niet autoluw. Het plan is definitief letterlijk van de baan. Er werd bij het opmaken van een ontwerp nauw samengewerkt met de handelaars. Maar die zagen het verlies aan parkeerplaatsen niet zitten. [naar artikel]
In Parijs gaat burgemeester Anne Hidalgo door met haar plannen om de auto te weren uit het hart van de stad. De consultaties van de bevolking zijn gestart, volgend voorjaar wordt het hart van Parijs verboden terrein voor auto's die niet van bewoners zijn. Voert Hidalgo gewoon haar beloften uit of zit er meer achter? "Alles is politiek" zegt onze correspondent Frank Renout op radio1. [naar artikel]
Dit weekend werken Zonhoven VV en Melo weer hun straatderby af. Of het één van de laatste edities wordt, weten voorzitters Patrick Nulens en Davy Willems niet. Met hun eerste en derde plaats doen beide teams het uitstekend en de vraag rijst: wat als één van de twee toevallig promoveert? Brengt dat de algehele fusie niet in een stroomversnelling? [naar artikel]
Twee op de drie Vlamingen zouden liever geen autovrij centrum hebben in hun eigen stad of gemeente. Dat blijkt uit een peiling van het programma De Stemming op Radio 1, naar aanleiding van de gemeenteraadsverkiezingen over een jaar. [naar artikel]
De gemeenteraad van de Noorse hoofdstad wil in sneltreinvaart het centrum autovrij krijgen. Is dat wel zo realistisch? [naar artikel]
Antwerpen krijgt er een nieuwe knip bij voor het autoverkeer, een permanente deze keer. Het stads- én districtsbestuur gaat de Meirbrug, het plein tussen de Boerentoren en de Meir, de komende jaren helemaal autovrij maken. Shoppers en wandelaars moeten zo ruim baan krijgen tot aan de Groenplaats. De Sint-Katelijnevest, Huidevettersstraat en Nationalestraat worden doodlopende straten. [naar artikel]
De Europalaan en het Stationsplein in Genk krijgen een volledige make-over. Er komt meer groen, meer ruimte voor voetgangers, fietsers en openbaar vervoer. Een paar rotondes zullen verdwijnen en het Stationsplein wordt autovrij. [naar artikel]
Op zaterdag 6 augustus staat het centrum van Leopoldsburg opnieuw helemaal in het teken van muziek, ambiance en amusement. Heel wat horecazaken zetten de deuren opnieuw wijd open voor een gevarieerd aanbod van live muziek. Dat alles vanaf 19 ut tot 2 u. Als gevolg van Kamp Swingt worden de centrumstraten afgesloten vanaf zaterdag 17.00 uur tot zondagmorgen 06.00 uur. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.