Het verschil tussen de schattingen van de autobouwers van de CO2-uitstoot van nieuwe wagens en de werkelijke uitstoot is in 2022 verder vergroot. Dat blijkt uit een studie van het Duitse milieu-onderzoeksbureau ICCT. De uitstoot van nieuwe wagens lag in 2022 14,1 procent hoger dan wat de constructeurs zelf aankondigden - in 2018 bedroeg het verschil nog 7,7 procent. [naar artikel]
De milieuministers van de EU-landen hebben na urenlange onderhandelingen een compromis gesloten over de CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen die in 2030 op de weg komen. In 2030 moeten nieuwe auto's 35 procent minder CO2 uitstoten dan in 2021, en bestelwagens 30 procent. [naar artikel]
Na een marathonvergadering van 13 uur hebben de milieuministers van de EU-landen in Luxemburg een compromis bereikt over een verdere inperking van de CO2-uitstoot van auto’s. Ze willen dat nieuwe auto’s tegen 2030 35 procent minder uitstoten dan in 2021, en bestelwagens 30 procent minder. [naar artikel]
Na een marathonvergadering van 13 uur hebben de milieuministers van de EU-landen in Luxemburg een compromis bereikt over een verdere inperking van de CO2-uitstoot van auto's. Ze willen dat nieuwe auto's tegen 2030 35 procent minder uitstoten dan in 2021, en bestelwagens 30 procent minder. [naar artikel]
Na een marathonvergadering van 13 uur hebben de milieuministers van de EU-landen in Luxemburg een compromis bereikt over een verdere inperking van de CO2-uitstoot van auto’s. Ze willen dat nieuwe auto’s tegen 2030 35 procent minder uitstoten dan in 2021, en bestelwagens 30 procent minder. Het Europees Parlement pleitte er vorige week voor om de […] Het bericht EU-lidstaten sluiten akkoord over verdere inperking CO2-uitstoot auto’s verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Na een marathonvergadering van 13 uur hebben de milieuministers van de EU-landen in Luxemburg een compromis bereikt over een verdere inperking van de CO2-uitstoot van auto's. Ze willen dat nieuwe auto's tegen 2030 35 procent minder uitstoten dan in 2021, en bestelwagens 30 procent minder. [naar artikel]
De leden van het Europees Parlement hebben maandagavond in een commissie aangegeven dat ze de doelstelling van de Europese Commissie om de CO2-uitstoot van nieuwe auto's en bestelwagens te verminderen nog willen aanscherpen. [naar artikel]
De leden van het Europees Parlement hebben maandagavond in een commissie aangegeven dat ze de doelstelling van de Europese Commissie om de CO2-uitstoot van nieuwe auto’s en bestelwagens te verminderen nog willen aanscherpen. De Europese Commissie stelde voor om de uitstoot tegen 2025 te verminderen met 15 procent en met 30 procent tegen 2030. De […] Het bericht CO2-uitstoot auto’s: europarlementsleden scherpen voorstel Commissie aan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Ruim twee jaar na het losbarsten van het Dieselgate-schandaal hebben onderhandelaars van de lidstaten en het Europees Parlement een compromis bereikt over de hervorming van de typegoedkeuring van nieuwe auto's en over een beter toezicht op auto's die al verkocht werden. Zo riskeren constructeurs die sjoemelen met de uitstoot van hun wagens een boete tot 30.000 euro per voertuig. [naar artikel]
De leden van het Europees Parlement hebben maandagavond in een commissie aangegeven dat ze de doelstelling van de Europese Commissie om de CO2-uitstoot van nieuwe auto’s en bestelwagens te verminderen nog willen aanscherpen. [naar artikel]
Na de coronacrisis krijgt de autosector met een nieuw probleem te maken: het wereldwijde tekort aan halfgeleiders, een onderdeel van de geheugenchips in auto’s. Dat tekort stelt de levering van heel wat auto’s uit. In vergelijking met vorig jaar werden er bijna 10 procent minder wagens verkocht, toch maken constructeurs 14 procent meer winst. Dat blijkt uit een onderzoek van EY. Hoe komt dat? HLN Drive legt het u uit. [naar artikel]
De CO2-uitstoot door auto’s moet de komende tien jaar een stuk verder omlaag dan de Europese Commissie zich heeft voorgenomen. In plaats van een reductie met 30 procent, moeten auto’s in 2030 gemiddeld 40 procent minder CO2 uitstoten, heeft het Europees Parlement vandaag bepaald. [naar artikel]
Autofabrikanten liegen steeds meer over de uitstoot en het brandstofverbruik van personenwagens. Het verschil tussen wat een autofabrikant u belooft aan CO2-uitstoot en verbruik en wat de auto werkelijk uitstoot en verbruikt, is ondertussen opgelopen tot 38 procent. Dat blijkt uit een nieuwe studie van de onderzoeksinstantie die eerder al het gesjoemel bij Volkswagen onthulde. [naar artikel]
straatsburgHet Europees Parlement wil dat nieuwe auto’s en bedrijfswagens tegen 2030 40 procent minder C02 zullen uitstoten. De Europese Commissie had 30 procent voorgesteld. [naar artikel]
Na enkele jaren van stijging is de gemiddelde CO2-uitstoot van alle nieuwe auto’s in ons land gedaald. Dat blijkt uit een berekening van sectorfederatie Febiac. De gemiddelde CO2-uitstoot was nog nooit zo laag. [naar artikel]
De Europese Unie gaat de uitstootnormen van nieuwe auto’s en bestelwagens aanscherpen. Dat zijn de lidstaten vanochtend overeengekomen. Vanaf 2030 zullen nieuwe auto’s gemiddeld 37,5 procent minder CO2 mogen uitstoten dan in 2021, voor bestelwagens verstrengt de norm met gemiddeld 31 procent. Tussen 2025 en 2029 moet de uitstoot van nieuwe wagens en bestelwagens al […] Het bericht EU-lidstaten akkoord met aanscherping van uitstootnormen van nieuwe auto’s verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
01:00 De stad Antwerpen wil tegen 2030 de CO?-uitstoot met 50 tot 55 procent terugdringen. Warmtenetten, minder verplaatsingen met de auto en een renovatiegolf in de Antwerpse vastgoedmarkt moeten daartoe b... [naar artikel]
Er zijn in november 14,7 procent minder auto’s ingeschreven in België dan in dezelfde maand vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van sectorfederatie Febiac. Over het hele jaar is er tot nu toe nog steeds een groei van 1,5 procent. Ook in oktober (-15,2 procent) en in september (-33,62 procent) waren er al forse dalingen, […] Het bericht Opnieuw veel minder auto’s ingeschreven verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De 10 procent armste Belgen stoten vier keer minder CO2 uit dan de 10 procent rijkste. Dat blijkt uit een studie van de Universiteit Antwerpen in samenwerking met het Planbureau en de Brusselse universiteit ULB, waarover De Morgen vandaag bericht. Per uitgegeven euro hebben lagere inkomens wel een hogere uitstoot. Dat komt omdat zij relatief […] Het bericht Hoe rijker, hoe meer CO2-uitstoot verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De nieuwe Japanse premier in spe, Yukio Hatoyama, wil de Japanse CO2-uitstoot tegen 2020 met een kwart verminderen. Tenminste, als de VS, China en India zich ook engageren op de klimaattop in Kopenhagen in december. Zijn voorganger Taro Aso wilde maar 8 procent minder uitstoot beloven. Bovendien nam die sinds 1990 niet af maar toe. [naar artikel]
De uitstoot van broeikasgassen door nieuwe ­auto's is voor het tweede opeenvolgende jaar toegenomen. Dat blijkt uit de referentie-uitstootwaarden... [naar artikel]
Een supertruck inzetten leidt tot een daling van de CO2-uitstoot met 21 tot 25 procent. Dat blijkt uit de eerste tests met deze lange vrachtwagens, ook wel ecocombi genoemd. [naar artikel]
Een grote meerderheid in het Europees parlement heeft een wetsvoorstel met stengere uitstootnormen voor auto’s goedgekeurd. Tegen 2025 moet de CO2-uitstoot van auto’s 20% lager liggen dan in 2021 , in 2030 moet de uitstoot 40% lager liggen. Over dit voorstel moet nog een akkoord bereikt worden met de lidstaten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.