Tijdens het Knack-debat in Hasselt bleken zowel de meerderheid als oppositie, behalve Vlaams Belang, te vinden voor een autoluwe binnenstad. De Hasselaars weten wat hen te wachten staat na 14 oktober, ongeacht of de huidige meerderheid van Groen en SP.A of N-VA de verkiezingen wint. Met Vlaams Belang wenst toch niemand samen te werken. [naar artikel]
LEES OOK. “Hasseltse binnenstad autoluw vanaf 2020” [naar artikel]
De sp.a-leden in Antwerpen hebben de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen met een grote meerderheid goedgekeurd. De geplaagde voorzitter Tom Meeuws blijft dus op plaats twee staan. “Het is tijd voor inhoud”, zegt lijsttrekker Jinnih Beels. [naar artikel]
De N-VA wil de Antwerpse binnenstad tussen Leien, Scheldekaaien en Brouwersvliet autoluw maken. Alle straten moeten er worden omgevormd tot woonerven. De enige uitzonderingen zijn de belangrijkste assen waar trams rijden en de parkeerroute die wagens volgen. Auto's en ook fietsen zullen in die zone nog maar 20 kilometer per uur mogen rijden. Dat staat in het nieuwe plan Antwerpen Wandelstad, dat vandaag voorgesteld werd. [naar artikel]
Groen zet maandag twee symbooldossiers op de agenda van de Antwerpse gemeenteraad. Zowel het voorstel voor een autoluwe binnenstad als een oplossing voor de wachtrijen voor sociale woningen worden er besproken. Dat schrijft De Morgen. Nu burgemeester Bart De Wever (N-VA) heeft aangegeven dat hij wil "verzoenen" met links, lijkt dit op een test van de linkerzijde. "Ik ben benieuwd", zegt voorzitter Wouter Van Besien. [naar artikel]
De autoluwe binnenstad van Mechelen breidt uit met de IJzerenleen en de Onze-Lieve-Vrouwestraat. Eind dit jaar moet daar meer duidelijkheid over zijn. Bij bekende familiezaken met een traditie van decennia handel drijven, heerst ongerustheid en zelfs boosheid. [naar artikel]
De Antwerpse binnenstad is vandaag voor de zeventiende keer op rij autovrij, tussen 10 en 18u. Op zo’n dag rijst de vraag of het niet tijd wordt om de auto permanent in delen van het centrum te weren. Veel steden doen het al. Ook in Amsterdam worden sinds vorig jaar verregaande maatregelen genomen om de auto van zijn troon te stoten. Kan Antwerpen daar iets van leren? Alvast dit: evident is dat niet. [naar artikel]
Mechelen breidt eind maart 2020 haar autoluw gebied in de binnenstad uit. Ook de IJzerenleen en de Onze-Lieve-Vrouwestraat zullen vanaf dan tussen 11 uur en 18 uur enkel toegankelijk zijn voor vergunninghouders. [naar artikel]
De autoluwe binnenstad in Mechelen wordt vanaf 31 maart uitgebreid met de Onze-Lieve-Vrouwestraat, de IJzerenleen en enkel straatjes daartussen. Voor de Onze-Lieve-Vrouwestraat worden tijdelijke maatregelen getroffen, de definitieve invulling kan pas gebeuren nadat de Adegemstraat werd heraangelegd. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.