In het verkiezingsdebat van "Terzake" gaan Bart De Wever (N-VA), Hilde Crevits (CD&V), Meyrem Almaci (Groen) en Marino Keulen (Open VLD) in debat over mobiliteit. Wat moet er gebeuren met de Vlaamse mobiliteitsknoop? [naar artikel]
Vanaf januari zou elke Vlaming gemakkelijker toegang moeten krijgen tot openbaar vervoer, bijvoorbeeld door de belbus of een deelfiets te gebruiken. Daarom wil Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) de zogenoemde basisbereikbaarheid gefaseerd invoeren vanaf januari volgend jaar. Hoe dan ook is er dringend nood aan beter openbaar vervoer in Vlaanderen, maar of het decreet basisbereikbaarheid daartoe kan bijdragen, is volgens verschillende experten nog onduidelijk. [naar artikel]
Ook met het Gewestelijk Expresnet of zelfs indien er een tolheffing zou komen, zal de mobiliteit in Brussel niet verbeteren. Dat blijkt uit tests van studiebureau Stratec voor Brussel Mobiliteit, zo schrijft L’Echo zaterdag. De komende jaren zullen de files in de hoofdstad alleen maar toenemen, besluit Stratec, ook indien er belangrijke maatregelen genomen worden […] [naar artikel]
09:42 De files in Brussel zullen alleen maar toenemen, zelfs met een goed ontwikkeld voorstadnet en tolheffingen, zo blijkt uit tests van het studiebureau Stratec. [naar artikel]
Een kabelbaan van station Gent-Sint-Pieters naar Flanders Expo en van daaruit naar het wetenschapspark in Zwijnaarde en de Ghelamco Arena: als het aan Gents schepen voor Financiën en Innovatie Christophe Peeters (Open VLD) ligt, is dat een valabele optie om de mobiliteitsproblemen in Gent op te lossen. [naar artikel]
Zijn deelauto’s die u niet op een vaste plaats moet achterlaten een deel van de oplossing om de mobiliteitsknoop te ontwarren of net een deel van het probleem? Vooral in Antwerpen en Brussel zijn er systemen die dergelijk free-floating autodelen aanbieden. De bedrijven zelf zien zich als deel van de oplossing, maar daar is niet iedereen het mee eens. [naar artikel]
Op het vlak van mobiliteit zijn er in Brussel veel kortetermijnwinsten mogelijk met slechts enkele kleine ingrepen. Dat is de conclusie van een nieuwe evaluatiemethode ontwikkeld door doctorandus Geert te Boveldt van MOBI, de VUB-onderzoeksgroep onder leiding van prof. Cathy Macharis. Het MOBRU-project is gebaseerd op een aanpak in twee stappen. Eerst werd een analyse […] Het bericht Onderzoek VUB: veel kortetermijnwinsten mogelijk voor Brusselse mobiliteitsknoop verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het stadsbestuur van Mechelen en Natuurpunt vragen de wandelaars in het Mechels Broek om niet met de auto te komen, maar om het openbaar vervoer of de fiets te gebruiken. Daarmee pakken ze de mobiliteitsknoop aan die daar is ontstaan. Door de coronacrisis kent het Mechels Broek meer bezoekers en de geparkeerde wagens zorgen voor overlast bij de buurtbewoners. Auto’s kunnen voortaan enkel geparkeerd worden aan provinciedomein de Nekker. [naar artikel]
Het Belang van Limburg lanceert vandaag de podcast ‘In de ban van de wolf’. Daarin schetsen onze journalisten samen met getuigen, experts en betrokkenen het verhaal van de wolven in Limburg. Waar komen ze vandaan? Hebben ze een toekomst in onze provincie? Maar ook: wie vermoordde Naya? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.