Meer dan 8 op de 10 Vlaamse automobilisten maken zich zorgen over hun eigen smartphonegebruik in het verkeer, zo blijkt uit recent onderzoek van de... [naar artikel]
De Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV) heeft een campagne opgestart die automobilisten ervan moet overtuigen om de smartphone niet te gebruiken achter het stuur. In de maandag gelanceerde Beloofd!-campagne krijgen de autobestuurders tips om hun gsm tijdens het rijden in ‘automodus’ te zetten. [naar artikel]
Leg tijdens het rijden je gsm uit het zicht, zet het geluid uit of schakel de functie "niet storen" in zodat telefoontjes en berichten worden tegengehouden. Die oproep doet de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV) samen met alle telecomoperatoren in een nieuwe campagne. Volgens een bevraging zijn er nog altijd heel wat Vlamingen die bellen en sms'en achter het stuur, terwijl ze dat gedrag nochtans zelf onaanvaardbaar vinden. Veel bestuurders zijn daarom op zoek naar een oplossing om het gebruik van gsm of smartphone achter het stuur te verminderen. [naar artikel]
Steeds meer Belgen zijn bereid om de gsm minder te gebruiken in de auto. Dat meldt de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV), in de aanloop naar een campagne rond afleiding achter het stuur die maandag van start gaat. De VSV krijgt voor die campagne de steun van alle telecomoperatoren in Vlaanderen. [naar artikel]
De Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV) probeert om zo veel mogelijk Belgen te overtuigen de smartphone niet meer te gebruiken achter het stuur. Een nieuwe campagne rond afleiding in de wagen zet de ‘automodus’ in de kijker. [naar artikel]
Jos Everts (56) is directeur van de basisschool Don Bosco in Gerdingen (Bree), maar de man is elke dag 4 uur onderweg naar zijn werk. [naar artikel]
De Chinese smartphoneproducent Huawei heeft in het Duitse München zijn nieuwste paradepaardje, de Mate 10, voorgesteld. De topsmartphone van Huawei zal in België in de duurste Pro-versie van 799 euro te koop zijn. Dat is een trendbreuk, want tot nu toe zette Huawei in ons land vooral in op het middensegment. [naar artikel]
Voor het tweede jaar op rij staat de najaarscampagne van 11.11.11 in het teken van migratie. Vanaf volgend weekend zijn in 130 gemeentes affiches te zien die de “harde toon over migratie” moeten counteren. Centrale boodschap van de campagne is dat we allemaal mensen zijn die onderweg zijn naar beter. Die boodschap staat op vijf […] Het bericht Nieuwe 11.11.11-campagne: we zijn #allemaalmensen onderweg naar beter verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Eén op de acht Vlamingen is verslaafd aan de smartphone. “Met een campagne willen we daar iets aan doen”, zegt professor Lieven De Marez (UGent). “Op basis van specifieke problemen krijgen mensen tips om minder afhankelijk te worden.” Een beetje als ‘Tournée Minérale’, de maand zonder alcohol, maar voor smartphonezombies, kortweg ‘smombies’. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.