Op de site van Umicore in Olen is gisteren BESS officieel voorgesteld. Het Battery Energy Storage System schenkt afgedankte batterijen van elektrische auto’s een nieuw leven. “We leren uit het verouderingsproces van de batterijen om ze nog beter te maken”, zegt manager Geert Defieuw van Umicore. [naar artikel]
Umicore gaat zijn Europese fabriek voor herlaadbare batterijen, goed voor 400 banen, niet in België bouwen, maar in Polen. [naar artikel]
20:02 Umicore heeft met LG Chem uit Zuid-Korea een meerjarig contract afgesloten voor de levering van kathodematerialen. Die worden gebruikt in batterijen van elektrische wagens. [naar artikel]
15:35 Terwijl de recyclagetak van Umicore in Hoboken boomt, ziet de cruciale afdeling batterij-materialen haar winst fors dalen. Daardoor krijgt Umicore een pandoering op de beurs. [naar artikel]
Materialengroep Umicore zal een grote fabriek voor materialen voor herlaadbare batterijen bouwen in Polen. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt. Dat is een tegenvaller voor Antwerpen, dat het project graag had binnengehaald. De fabriek is goed voor 400 jobs. [naar artikel]
Lommel wil dat onderneming Umicore zijn nieuwe Europese batterijgroep op het Kristalpark vestigt. Umicore plant de bouw van een mega-fabriek tegen 2020 nu de vraag naar herlaadbare batterijen in de lift zit. [naar artikel]
De Belgische materialengroep Umicore zal een grote fabriek voor kathodematerialen voor herlaadbare batterijen voor elektrische wagens bouwen in Polen, goed voor 400 jobs. Dat is een tegenvaller voor Antwerpen, dat het project graag had binnengehaald. [naar artikel]
Materialengroep Umicore gaat een grote fabriek voor materialen voor herlaadbare batterijen bouwen in Polen. Dat is een tegenvaller voor Antwerpen, dat het project graag had binnengehaald. De fabriek zal in een eerste fase 400 jobs opleveren. [naar artikel]
21:29 Tegen 2030 wil de Europese Unie 90 procent van de batterijen op het eigen continent produceren, op een duurzame manier. Nieuwe wetgeving koppelt strategische autonomie voor energie aan strenge regels ... [naar artikel]
Samengevat. Volgens toplui in de batterij-industrie kan AI de ontdekking en commercialisering van nieuwe materialen met de helft verminderen. Dit zal de efficiëntie en duurzaamheid van batterijen verbeteren, maar ook bijdragen aan de wereldwijde inspanningen tegen klimaatverandering en energieonafhankelijkheid. In het nieuws. Mathias Miedreich, de CEO van het Belgische Umicore, werkt samen met Microsoft aan […] [naar artikel]
01:05 Umicore, de wereldmarktleider in materialen voor batterijen, stuurde gisteren een dubbel winstalarm uit wegens de slabakkende verkoop van elektrische auto’s in China. ‘Een onverwachte tegenvaller’, no... [naar artikel]
11:13 Ionway, de joint-venture van Umicore en Volkswagen gaat op de terreinen van Umicore in Nysa genoeg batterij-materiaal maken voor 2,2 miljoen elektrische auto's per jaar. [naar artikel]
17:46 48 afgedankte batterijen van elektrische Renault Kangoos krijgen bij Umicore een tweede leven als buffer om het elektriciteitsnet in ons land in evenwicht te houden. Dat is een Belgische primeur. [naar artikel]
Met de investering wil het bedrijf inspelen op de groeiende vraag naar batterijen voor elektrische voertuigen. [naar artikel]
Het aandeel Umicore schoot woensdagmiddag meer dan 12 procent hoger. De Belgische metaalverwerker is een belangrijke toeleverancier voor de batterijen van elektrische auto’s. Volgens persbureau Bloomberg zoekt de Koreaanse chemiereus LG Chem naar overnamekandidaten in de batterijmarkt. Daarbij zou ook gekeken zijn naar Umicore, aldus bronnen van Bloomberg. Beide bedrijven werken al jaren samen. Umicore […] [naar artikel]
De Antwerpse haven en het stadsbestuur halen alles uit de kast om de Europese batterijfabriek van Umicore binnen te halen. Dat bevestigen de Antwerpse burgemeester Bart De Wever (N-VA) en de haventopman Jacques Vandermeiren zaterdag in De Tijd. De batterijspecialist, die dankzij de opmars van elektrische auto’s en batterijen de wind in de zeilen heeft, […] [naar artikel]
19:58 Umicore gaat 5 miljard euro investeren tegen 2026, waaronder 500 miljoen in een Europese fabriek voor de recyclage van herlaadbare batterijen voor e-auto's. Te veel, vinden beleggers, die het aandeel ... [naar artikel]
09:22 Nu steeds meer concurrenten liefst zelf cathodes maken voor hun batterijen, achten de Britse analisten van Berenberg het moeilijker voor Umicore om extra marktaandeel te blijven claimen. [naar artikel]
13:03 Brussel torent boven de andere Europese beurzen uit. Met dank aan Umicore, dat meervoudig goed nieuws over zijn batterijmaterialentak had en het gaspedaal diep indrukt. [naar artikel]
11:48 Het beurshuis Berenberg ziet Umicore niet alleen als wereldspeler in batterijmaterialen voor elektrische auto's, maar denkt dat de Belgische groep ook een belangrijke positie kan verwerven in de recyc... [naar artikel]
Het Belgische materialenbedrijf Umicore heeft in amper 2,5 uur tijd 892 miljoen euro aan vers kapitaal opgehaald door het uitschrijven van nieuwe aandelen. Umicore wil dat geld gebruiken om verder te investeren in materialen voor herlaadbare batterijen voor elektrische en hybride auto's. De beleggers hebben daar duidelijk vertrouwen in. [naar artikel]
Pech voor Antwerpen en per uitbreiding voor ons land, want Umicore kiest niet voor de voormalige site van Opel om er zijn Europese fabriek voor materialen voor herlaadbare batterijen te bouwen. Wel voor het Poolse Nysa, dichter bij zijn Oost-Europese klanten. Maar ook het tekort aan geschoold personeel in ons land heeft de beslissing in het voordeel van Polen gekeerd. [naar artikel]
De Belgische groep Umicore en PowerCo, het batterijbedrijf van de Volkswagen-groep, gaan samen 3 miljard euro investeren in de productie van materialen voor batterijen van elektrische auto’s. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.