Je elektrische auto opladen in de parkeergarage van een appartementsgebouw? Het lijkt makkelijker dan het is. Er zijn zorgen over de brandveiligheid, en wie zal de installatie betalen? [naar artikel]
Dankzij een Vlaamse innovatie kunnen ook bewoners van een rijwoning straks hun elektrische auto opladen. “En dat zonder hinderlijke kabel over de stoep”, aldus Danny Vaes van het bureau S-Droom. [naar artikel]
Je elektrische auto opladen in de parkeergarage van een appartementsgebouw: het lijkt makkelijker dan het is. Geeft het geen probleem met de brandveiligheid? Wie zal de installatie betalen? En wat als de medebewoners niet akkoord gaan? [naar artikel]
De Vereniging van Steden en Gemeenten wil dat bestuurders van een elektrische auto die onterecht op een parkeerplaats bij laadpalen staan, beboet worden. Dat meldt Radio 2 West-Vlaanderen. Het gaat dan om auto's die niet aan het opladen zijn of die urenlang aan het opladen zijn. Gewone auto's die er geparkeerd staan, krijgen nu al een boete, maar elektrische niet. [naar artikel]
Porsche maakt van het opladen van elektrische auto's een pitstop. In slechts 20 minuten is het gefikst en dan kan de automobilist weer 400... [naar artikel]
Vanaf dit najaar kun je vanop bijna alle parkeerplaatsen aan het Sportpaleis in Antwerpen en de Nekkerhal in Mechelen je elektrische auto opladen. Op tientallen andere plaatsen komen er ook supersnelle laders voor elektrische wagens. “Elektrisch laden moet even makkelijk worden als water uit de kraan laten komen”, zegt Wim Destrijker, spreekbuis van het bedrijf Yeet, dat de laders installeert en uitbaat. [naar artikel]
Batterijen zijn essentieel in zowel smartphones, laptops als elektrische auto’s. Het enige probleem is dat ze relatief lang moeten opladen, en vooral bij elektrische wagens is dat vervelend. Een Nederlands bedrijf heeft daar iets op gevonden: een batterij die in amper vijf minuten kan opladen. Maar hoe werkt die precies? En kan de gewone consument ze al kopen? [naar artikel]
In de haven van Zeebrugge leveren elf nieuwe windturbines groene elektriciteit. Die zal worden gebruikt voor het opladen van duizenden elektrische auto’s, afkomstig uit onder meer de Verenigde Staten en China. De haven van Zeebrugge is de grootste autohaven ter wereld. In 2019 werden er 3 miljoen auto’s aangevoerd met schepen. Steeds meer van die […] The post Windmolens in Zeebrugse haven gaan duizenden elektrische wagens opladen appeared first on Business AM. [naar artikel]
De gemeente Kapellen herziet haar reglement rond het opladen van elektrische auto's. Mensen die voor hun huis opladen, zullen beboet worden als hun kabels over het fiets- en voetpad slingeren. En bestuurders zullen maximaal 4 uur lang gebruik kunnen maken van publieke laadpalen. [naar artikel]
Onderzoekers van de Universiteit Twente beweren dat ze in samenwerking met Duitse en Chinese wetenschappers een nieuw materiaal hebben ontwikkeld waarmee lithium-ionaccu’s van elektrische auto’s tot tien keer sneller zouden opladen. [naar artikel]
Als je met de elektrische wagen op vakantie gaat, zal je die onderweg hoogstwaarschijnlijk moeten opladen. Maar welke formules bestaan er daarvoor? En hoeveel kost het nu echt? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn vertelt waarop je mag rekenen. [naar artikel]
BMW, Ford en Hyundai roepen in Europa vele tienduizenden elektrische en semi-elektrische auto’s terug vanwege brandgevaar. De accu’s kunnen spontaan in brand vliegen tijdens het opladen of tijdens het rijden. [naar artikel]
Ellenlang opladen van je elektrische auto? Niet nodig, zegt Toyota. Verslaggever Ton Voermans maakte een trip in de eerste commerciële... [naar artikel]
Kurt Vollmacher, expert alternatieve energie bij de brandweer van Gent vindt dat we onze auto gerust binnen mogen opladen. "Als je zegt dat je je auto niet binnen mag opladen, dan moet je ook jouw droogkast, wasmachine en elektrische toestellen buiten zetten", zegt Vollmacher in "De wereld vandaag" op Radio 1. Hiermee reageert hij op een opiniestuk van Bart Massin dat vandaag op onze website verscheen. [naar artikel]
Het duikt af en toe op in de media: meer elektrische auto’s, allemaal goed en wel. Maar gaan we genoeg elektriciteit hebben om al die auto’s te laten rijden? Want we hebben toch al stroom tekort? Een studie van de onze federale energiewaakhond de CREG toont nu aan dat het kan. Meer nog: zelfs twee miljoen elektrische auto’s moeten we probleemloos aankunnen. Op voorwaarde dat we onze auto’s ’s nachts opladen. [naar artikel]
Hoe laad je een elektrische auto het best op? Het prijsverschil hangt sterk af van de (gekozen) oplaadformule. Opladen thuis aan het stroomnet gaat traag, maar is een pak goedkoper dan aan een publieke laadpaal. Aan een publieke snellader duurt het slechts een half uurtje, maar betaal je wel meer dan wanneer je benzine of diesel zou tanken. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
De elektrificatie van het wagenpark brengt voortdurend nieuwe fenomenen aan het licht. Zoals kampeerders die hun auto gratis opladen op hun verblijfplaats bijvoorbeeld. Sommige Limburgse campings verbieden dat nu. “Het is de bedoeling dat de mensen hun eigen batterijen komen opladen, niet die van hun elektrische wagen”, zegt campinguitbater Lode Nulmans. [naar artikel]
Elektrische auto's die met behulp van zonnepanelen hun accu's opladen zijn volop in ontwikkeling, maar er zijn nu ook twee bedrijven bezig met een... [naar artikel]
19:31 Laadpalen waar elektrische auto's razendsnel kunnen opladen worden almaar krachtiger. De nieuwste krachtpatser belooft elke elektrische auto in minder dan een kwartier op te laden. [naar artikel]
Op vakantie met een elektrische auto. Een vakantie dicht bij huis betekent dat automatisch. Wij deden de e-vakantietest in november in het Duitse Hessen. Ons voertuig was een Opel Ampera-e, een volledig elektrische auto met een actieradius van rond de 350 kilometer. Vooral in het heuvelachtige Sauerland was daar enige stress mee gemoeid. Niet dat wij een zware voet hebben, maar kou en heuvels beperken het rijbereik van de batterij. En opladen duurt ellendig lang. Tekst en foto’s Guy Thuwis [naar artikel]
Hoe laad je een elektrische auto het best op? Het prijsverschil hangt sterk af van de (gekozen) oplaadformule. Opladen thuis aan het stroomnet gaat traag, maar is een pak goedkoper dan aan een publieke laadpaal. Aan een publieke snellader duurt het slechts een half uurtje, maar betaal je wel meer dan wanneer je benzine of diesel zou tanken. [naar artikel]
Het bedrijf BePowered uit Turnhout heeft een manier gevonden om stroom uit elektrische auto’s thuis te gebruiken. Via de Vehicle2home-toepassing kunnen mensen met een elektrische wagen op het werk de batterij opladen via zonnepanelen. De resterende stroom van de batterij kan ’s avonds in de eigen woning worden gebruikt. [naar artikel]
Het Limburgse bedrijf Movanis heeft een technologie ontwikkeld waardoor elektrische auto’s ook razendsnel kunnen opladen aan een gewone aansluiting. “Twaalf minuten volstaan om 100 kilometer te rijden”, zegt bedrijfsleider Bart Clymans. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.