De algemene kennis van jongeren gaat erop achteruit en dat zal niet veranderen door aardrijkskunde te integreren in een clustervak. Dat zegt Rita Heyrman, voorzitter van de Vereniging leraars aardrijkskunde, dinsdag. In het katholiek onderwijs groeit de onrust dat het vak gaat verdwijnen met de komst van een cluster wetenschappen & techniek. [naar artikel]
Voor sommigen kwamen de resultaten van het vergelijkende TIMSS-onderzoek niet als een verrassing. Dat het niveau voor wiskunde en wetenschappen daalde in het lager onderwijs, zagen zeker de leerkrachten met wat ervaring op de teller van ver aankomen. [naar artikel]
Tien (school)dagen lang bevraagt De Morgen tien leerkrachten. Zij krijgen vijf vragen en spreken vol passie over hun beroep, hun hoogte- en dieptepunten en hun vak. Maar onze tien leerkrachten mogen ook vragen uitdelen. Elke dag vindt u hier hun toets terug. Vandaag: aardrijkskunde. [naar artikel]
De Morgen stelt tien (school)dagen lang vijf vragen aan tien leerkrachten. Vandaag: Rita Heyrman, leerkracht aardrijkskunde in het Provinciaal Onderwijs Antwerpen. "Je krijgt een steeds grotere groep jongeren die geen benul meer heeft van de wereld. En ze willen dat ook niet." [naar artikel]
Dreigt aardrijkskunde te verdwijnen als het vak opgaat in een cluster wetenschappen & techniek? In het katholiek onderwijs groeit de onrust. [naar artikel]
Dreigt aardrijkskunde te verdwijnen als het vak opgaat in een cluster wetenschappen & techniek? In het katholiek onderwijs groeit de onrust, schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad vrijdag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.