Verkeersveiligheidsinstituut Vias roept chauffeurs van bestelwagens op om ook een veiligheidsgordel te dragen. De oproep volgt na een nieuwe meting van de gordeldracht in ons land. ‘95 procent van de personen vooraan, en 86 procent achteraan draagt die, de hoogste cijfers ooit. Maar dat percentage is veel lager bij chauffeurs van bestelwagens, en dat moét beter.’ [naar artikel]
Volgens een nieuwe gedragsmeting van Vias institute is het percentage personen die in de wagen hun veiligheidsgordel dragen, nog nooit zo hoog geweest in België. Van de personen vooraan draagt 95,2 procent hem en van de inzittenden achteraan 86,3 procent. De gordel heeft opvallend minder succes bij de bestuurders van bestelwagens: slechts 85,5 procent van hen is vastgeklikt. Vias institute maakt de cijfers vandaag bekend op de internationale herdenkingsdag voor verkeersslachtoffers. [naar artikel]
Gemiddeld worden 200 chauffeurs per dag beboet omdat ze hun gordel niet dragen. Er blijkt vooral een probleem te zijn bij mannen, en dan vooral jonge mannen. Zij worden vier keer meer betrapt op het niet dragen van een gordel dan vrouwen. Dat concludeert VTM Nieuws uit cijfers van CD&V-kamerlid Franky Demon. Het BIVV bevestigt die cijfers en merkt hiernaast ook op dat men in Wallonië opvallend minder vaak een gordel draagt dan in Vlaanderen en Brussel. [naar artikel]
Het percentage personen dat in de wagen hun veiligheidsgordel draagt, is nog nooit zo hoog geweest. Dat blijkt uit een nieuwe gedragsmeting van verkeersinstituut Vias. Vooraan draagt 95,2% hem en achteraan 86,3%. De gordel heeft opvallend minder succes bij de bestuurders van bestelwagens: slechts 85,5% van hen is vastgeklikt. Tijdens de eerste meting in 2003 […] Het bericht Veiligheidsgordel was nog nooit zo populair verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Volgens een nieuwe gedragsmeting van Vias institute is het percentage personen die in de wagen hun veiligheidsgordel dragen, nog nooit zo hoog geweest in België. Van de personen vooraan draagt 95,2 procent hem en van de inzittenden achteraan 86,3 procent. De gordel heeft opvallend minder succes bij de bestuurders van bestelwagens: slechts 85,5 procent van […] Het bericht Nooit eerder droegen zoveel mensen hun veiligheidsgordel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De politie van de zone Demerdal DSZ (Diest – Scherpenheuvel-Zichem) heeft 22 chauffeurs betrapt op het verzuimen de gordel te dragen. De vaststellingen gebeurden in Diest-centrum. [naar artikel]
Bij een verkeersactie ‘gordel en gsm’ heeft de politie 16 bestuurders aan de kant gehaald die geen gordel droegen, tien chauffeurs negeerden het verbod op gsm’en aan het stuur. Ze krijgen allemaal een boete van 110 euro. De actie liep van 12 tot 26 oktober. (mm) [naar artikel]
Volgens een nieuwe gedragsmeting van Vias institute is het percentage personen die in de wagen hun veiligheidsgordel dragen, nog nooit zo hoog... [naar artikel]
Liefst 95 procent van de Belgen draagt de veiligheidsgordel vooraan in de wagen. Dat blijkt uit een onderzoek van verkeersinstituut Vias. Nog nooit lag dat percentage zo hoog, bij de eerste meting in 2003 zaten we nog op 56,6 procent. Dankzij de stijgende gordeldracht zijn de voorbije jaren tientallen mensenlevens gered. [naar artikel]
In 2016 zijn meer dan 60.000 bestelwagens ingeschreven. Dat is een record. Bestelwagens worden alsmaar populairder. Waarom zijn bestelwagens of camionettes ineens zo populair? [naar artikel]
Heel Vlaanderen draagt de gordel (maar toch willen niet alle chauffeurs luisteren), de speelgoedwinkel lijdt onder de groeiende onlineverkoop en De Morgen trok op safari naar het grauwe Charleroi. Dit is het belangrijkste nieuws van de ochtend. [naar artikel]
Het Europees Parlement heeft het licht op groen gezet om te onderhandelen met de lidstaten over strengere regels voor de transportsector. Zo wil het de tachograaf, het toestel dat de ritten van vrachtwagens registreert, ook verplichten voor bestelwagens die worden ingezet in internationaal transport. 'Zo dichten we de mazen in het net', zegt Cindy Franssen (CD&V). [naar artikel]
De politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken heeft vrijdag tijdens verkeerscontroles liefst 20 bestuurders betrapt die hun gordel niet droegen. Drie gebruikten een gsm achter het stuur. De eigenaar van een opgedreven bromfiets klasse B die 65 km/uur haalde, kreeg een pv. [naar artikel]
De politie Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken heeft zaterdag tijdens een verkeersactie 23 bestuurders betrapt die geen gordel droegen. Eén snelheidsduivel verloor zijn rijbewijs toen hij dubbel zo snel reed als toegelaten. [naar artikel]
Vijfendertig procent van de bestuurders die omkwamen bij een dodelijk ongeval op de autosnelweg had geen gordel om. Van de passagiers op de achterbank was dat zelfs de helft. Hadden ze zich wel vastgeklikt, dan hadden ze in veel gevallen het ongeval overleefd. [naar artikel]
Politie Carma heeft afgelopen week controles gehouden op vrachtwagens, bestelwagens en commerciële kentekenplaten. Er werden inbreuken vastgesteld op ladingzekering. Een vrachtwagen bleek niet aangemeld in het E-register van vervoersvergunningen. Verder was er nog een auto met een getunede uitlaat die verboden werd tot het verkeer. Er waren ook nog boetes rijden zonder gordel, zonder rijbewijs en gsm-gebruik achter het stuur. [naar artikel]
Tv-gezicht Eline De Munck scoort slechte punten op Facebook nadat ze zonder gordel achter het stuur kroop van haar Opel voor 'Hit the road', een... [naar artikel]
Tv-gezicht Eline De Munck heeft slechte punten gescoord op Facebook nadat ze zonder gordel achter het stuur kroop van haar Opel voor 'Hit the... [naar artikel]
Tv-gezicht Eline De Munck heeft slechte punten gescoord op Facebook nadat ze zonder gordel achter het stuur kroop van haar Opel voor 'Hit the... [naar artikel]
Amper een op de vijf kinderen in Vlaanderen zit helemaal correct vastgeklikt in de auto, en een op de zes draagt zelfs helemaal geen gordel. Dat blijkt uit een onderzoek van het verkeersveiligheidsinstituut Vias. [naar artikel]
Wie met een lichte bestelwagen rondrijdt – van minder dan 3,5 ton – en goederen vervoert voor derden, dreigt ook aan rij- en rusttijden te moeten voldoen. Chauffeurs van grote trucks mogen nu maximaal negen uur per dag rijden, in twee blokken van 4,5 uur. Internationale bedrijven proberen die regel te omzeilen door lichte bestelwagens in te schakelen. Oneerlijk, en dat wil minister van Mobiliteit François Bellot (MR) tegengaan. Al heeft hij daar wel Europa voor nodig. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.