Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Nieuwsblad

Nooit ergerden reizigers zich meer aan de NMBS. Daar kunnen deze pendelaars over meepraten

27/11/2018 - 19:34
"Een historisch dieptepunt: amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit een onderzoek dat het spoorbedrijf zelf uitvoerde bij 4.400 reizigers. Vooral de tevredenheid over de stiptheid ligt laag. Maar dat is zeker niet de enige frustratie. Wij peilden bij enkele bekende pendelaars naar hun grootste ergernissen op het spoor."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Dagje hoogspanning bij NMBS (10/04/2019 - De Morgen)

De grootste bezorgdheid bij de NMBS was om de reizigers en pendelaars die tot Brussel waren gesukkeld ook weer thuis te krijgen. Na een dag van onderhandelen lukte dat ook. [naar artikel]


2. NMBS ziet aantal reizigers fors stijgen (17/01/2018 - Metro)

Spoorwegmaatschappij NMBS heeft vorig jaar 230 miljoen reizigers vervoerd. Dat is ruim 3% meer dan in 2016 en de grootste stijging in 10 jaar, zegt de NMBS. De cijfers hebben betrekking op het binnenlands verkeer van NMBS. Volgens de spoorwegmaatschappij neemt vooral het aantal vrijetijdsverplaatsingen met de trein toe. Zo registreerde ze 6% meer senioren […] [naar artikel]


3. NMBS verwacht meer reizigers op treinen naar kust (12/05/2022 - Het Laatste Nieuws)

Omdat het komende weekend nog altijd mooi weer wordt voorspeld, verwacht de NMBS meer reizigers op de treinen van en naar de kust. Daardoor kan het drukker worden dan normaal en moeten reizigers mogelijk langer wachten in het station om een trein te kunnen nemen waarop nog voldoende plaatsen beschikbaar zijn. Dat meldt de NMBS. [naar artikel]


4. City Pass combineert abonnementen van De Lijn en NMBS (03/10/2017 - Gazet van Antwerpen)

Pendelaars in Antwerpen kunnen voortaan gebruikmaken van de City Pass, dat een netabonnement van De Lijn combineert met een stadsabonnement van de NMBS. De pendelaars kunnen binnen de stedelijke agglomeratie onbeperkt gebruikmaken van trein, tram en bus. De vervoersmaatschappijen willen met deze nieuwe City Pass zoveel mogelijk mensen overtuigen om de auto aan de kant te laten en het openbaar vervoer te nemen. [naar artikel]


5. NMBS wil meer reizigers aantrekken met herlancering Duo Ticket (30/03/2022 - Het Laatste Nieuws)

Om meer reizigers aan te trekken voert spoormaatschappij NMBS opnieuw het Duo Ticket in. Tussen 2 april en 31 augustus kunnen twee personen zo reizen met de trein voor de prijs van een enkel standaardticket. [naar artikel]


6. Reizigers nog nooit zo ontevreden: minister Bellot eist uitleg over slecht rapport van NMBS, maar krijgt zelf ook de wind van voren (28/11/2018 - Het Laatste Nieuws)

Reizigers waren nog nooit zo ontevreden over het spoor. Dat bleek gisteren uit een rondvraag van de NMBS zelf. De vervoersmaatschappij duidt... [naar artikel]


7. Amper 6 op 10 reizigers tevreden over NMBS (27/11/2018 - De Tijd)

01:25 De dienstverlening bij de NMBS leidt tot grote ontevredenheid bij de reizigers. In een enquête die de NMBS vorig jaar bij 4.400 reizigers doorvoerde, gaf amper 60,9 procent van de ondervraagden het be... [naar artikel]


8. Pendelaars over de lamentabele stiptheidscijfers: “NMBS is zoals domino. Eens de eerste steen valt, is het een hele soep” (27/11/2018 - De Morgen)

De NMBS slaagt er niet de treinen op tijd te doen rijden. Reizigers die vaak bewust voor de trein kiezen zijn de dupe. De moedeloosheid neemt toe. [naar artikel]


9. Straks start de 24 urenstaking bij NMBS: hoeveel hinder mogen pendelaars verwachten? En zullen er meer files zijn? (18/12/2019 - Het Belang van Limburg)

Vanaf vanavond 22 uur rijdt slechts een op de drie treinen. Dat is het gevolg van de 24 urenstaking bij de socialistische en liberale spoorvakbonden. Ze eisen meer loon en waardering voor het werk dat het NMBS-personeel dagelijks levert. Reizigers zullen vooral morgen hinder ondervinden, maar kunnen wel nog steeds pendelen. Welke treinen rijden (niet)? En wat zijn de gevolgen voor het fileleed? [naar artikel]


10. Getroffen NMBS-reizigers kunnen compensatie krijgen (10/10/2017 - De Standaard)

Reizigers die dinsdag door de staking de trein niet konden nemen of een vertraging opliepen van 60 minuten of meer, kunnen een terugbetaling krijgen van de NMBS. De spoorwegmaatschappij past haar compensatiesysteem toe zoals op een 'gewone' dag. Het treinverkeer is momenteel nog steeds verstoord, maar op veel lijnen zijn er regelmatig treinen. [naar artikel]


11. City Pass moet pendelaars uit hun auto krijgen (03/10/2017 - Metro)

Vervoersmaatschappijen NMBS en De Lijn hebben de City Pass voorgesteld. Daarmee kunnen reizigers in Gent en Antwerpen dankzij één abonnement onbeperkt gebruik maken van trein, tram en bus. “De City Pass bundelt verschillende manieren van openbaar vervoer en is dus een waardig alternatief om mensen te overtuigen de auto thuis te laten”, dixit een enthousiaste […] [naar artikel]


12. NMBS lokt dagelijks 20.000 reizigers met extra treinen (12/02/2018 - Metro)

Sinds het vervoersplan twee maanden geleden is aangepast, stappen er elke dag 20.000 reizigers op de bijkomende treinen van de NMBS. Dat maakt de vervoersmaatschappij bekend. Met het nieuwe vervoersplan groeide het aanbod twee maanden geleden van bijna 3.500 treinen per weekdag naar ongeveer 3.700. Het gevolg? Tijdens de week maken meer dan 20.000 reizigers […] [naar artikel]


13. HLN ONDERZOEK. Recordaantal vertragingen, maar NMBS past in stilte compensatieregeling aan voor pendelaars (25/11/2023 - Het Laatste Nieuws)

Als u regelmatig de trein neemt, zal u het zelf al gemerkt hebben: nog nooit hadden zoveel treinen vertraging. Net nu beslist de NMBS om het nog moeilijker te maken voor pendelaars om een schadevergoeding te eisen. Dat doet ze in alle stilte, zonder communicatie, ontdekte onze onderzoekscel. Maar vanaf wanneer kan je dan wél geld terug krijgen? En hoe doe je dat dan? [naar artikel]


14. NMBS tekent 4 procent meer reizigers op (30/01/2019 - De Tijd)

12:59 Een recordaantal van 243,9 miljoen binnenlandse reizigers nam in 2018 de trein, meldt de NMBS woensdag. [naar artikel]


15. NMBS klokt af op bijna 244 miljoen reizigers in 2018 (30/01/2019 - Metro)

Een recordaantal van 243,9 miljoen binnenlandse reizigers heeft in 2018 de trein genomen, zo meldt vervoersmaatschappij NMBS vandaag. Dat zijn er 8,6 miljoen meer dan in 2017, een stijging met 3,7 procent. “De sterke groei van 2017 (+3,6 procent) heeft zich dus ook in 2018 verdergezet.” Het aantal binnenlandse reizigers blijft structureel groeien, aldus de […] Het bericht NMBS klokt af op bijna 244 miljoen reizigers in 2018 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


16. Reizigers met beperkte mobiliteit kunnen voortaan assistentie reserveren bij NMBS via app (23/01/2023 - Het Belang van Limburg)

Treinreizigers met beperkte mobiliteit kunnen voortaan de applicatie NMBS Assist gebruiken om assistentie te reserveren in de Belgische treinstations. De nieuwe app moet het eenvoudiger maken voor deze reizigers om door het land te reizen. [naar artikel]


17. Met nieuwe tool van NMBS kan je de stiptheid van je trein checken (09/07/2020 - Metro)

De NMBS zal voortaan z’n stiptheidsrapport publiceren in de vorm van een online platform. Via de nieuwe tool kan je de dagelijkse stiptheid van je trein consulteren. De treinmaatschappij wil zo meer transparantie bieden. Elke maand publiceert NMBS op haar website een algemeen stiptheidsrapport voor de afgelopen maand. Hoewel deze gegevens nuttig zijn om de […] Het bericht Met nieuwe tool van NMBS kan je de stiptheid van je trein checken verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


18. NMBS vervoerde vorig jaar 7 procent meer reizigers: vooral groei bij vrijetijdsverplaatsingen (30/01/2024 - Het Belang van Limburg)

De NMBS heeft in 2023 244 miljoen treinreizigers vervoerd, 7 procent meer dan in 2022, zo maakte de spoorwegmaatschappij dinsdag bekend in een persbericht. Na de coronajaren gaat het om de tweede jaargroei op rij, klinkt het. De NMBS zit nu op weekdagen op gemiddeld 96 procent van het aantal reizigers in 2019. [naar artikel]


19. Tijd dringt om NMBS weer op de rails te krijgen: ‘Deze ellende jaagt pendelaars de auto in’ (25/11/2022 - De Standaard)

Aan de vooravond van een nieuwe treinstaking staan veel parameters voor het spoor diep in het rood. Reizigers, en ook treinpersoneel, vragen zich af hoelang ze de geschrapte, vertraagde of overvolle treinen moeten blijven trotseren. Brengt de toekomst beterschap? [naar artikel]


20. Meer reizigers, maar vooral meer tevredenheid bij NMBS (15/01/2020 - Metro)

De NMBS vervoerde in 2019 meer dan 253 miljoen binnenlandse treinreizigers. Dat zijn er vier procent meer dan een jaar eerder en bijna dubbel zoveel als twintig jaar geleden, schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad vandaag. De groei deed zich vooral voor op lijnen waar het aanbod werd uitgebreid – dat is in eerste instantie […] Het bericht Meer reizigers, maar vooral meer tevredenheid bij NMBS verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


21. NMBS vervoert recordaantal reizigers naar Belgische kust (29/08/2017 - Het Belang van Limburg)

Meer dan 28.000 reizigers hebben dinsdag de trein genomen naar de kust. Dat is een record voor deze zomervakantie, meldt de NMBS dinsdag. Oostende was de populairste bestemming. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!