De openbare omroep en de Participatie Maatschappij Vlaanderen (PMV) willen het Vlaamse media-ecosysteem een boost geven. Beide partners brengen elk vijf miljoen euro samen in het nieuwe investeringsfonds Media Invest Vlaanderen. Dat fonds wil veelbelovende jonge mediabedrijven helpen een internationale doorbraak te forceren. [naar artikel]
De CEO's van de Vlaamse commerciële mediabedrijven DPG Media, Mediahuis, Roularta, Mediafin en SBS Belgium reageren afwachtend op nieuwe beheersovereenkomst tussen de Vlaamse regering en VRT. Zij bestempelen die vooral als "versterkend" voor de VRT. "Of deze beheersovereenkomst versterkend zal zijn voor de gehele Vlaamse mediasector, zal afhangen van de uitvoering ervan." [naar artikel]
De saga rond Fire, de glitterjas van de CEO en Peter Van de Veire als nieuw Radio 2-gezicht: de commerciële mediagroepen ergeren zich flink aan de nieuwe koers van de VRT, vanwege de “sterk commerciële invalshoeken”. [naar artikel]
De saga rond Fire, de glitterjas van de CEO en Peter Van de Veire als nieuw Radio 2-gezicht: de commerciële mediagroepen ergeren zich flink aan de nieuwe koers van de VRT, vanwege de “sterk commerciële invalshoeken”. [naar artikel]
07:39 De lijst met geviseerde mediabedrijven telt drie nieuwsagentschappen, zestien tv-zenders, 23 radiozenders, 45 kranten, 15 magazines en 29 uitgeverijen. Er worden zowel lokale als nationale kranten opg... [naar artikel]
Op hun Europese top in Brussel bogen de 28 leiders zich donderdag over hun strijd tegen terrorisme en radicalisme. Ze willen die nog opvoeren en rekenen daarvoor ook op sociale mediabedrijven als Facebook, Twitter en Google/YouTube. [naar artikel]
Facebook pakt voor het zoveelste kwartaal op rij uit met indrukwekkende groeicijfers. Samen met die andere gigant Google heeft het bedrijf de online-advertentiemarkt steeds steviger in zijn greep. Zowel in de VS als in Europa komen mediabedrijven daartegen in het verweer. [naar artikel]
Het was een boeiende week in het Vlaamse medialand, met diverse aankondigingen. Die wijzen er op dat alle media hun nieuwe stek zoeken. Sommige zetten daarbij stappen die recent nog ondenkbaar leken. Dat is het gevolg van acties van enkele globale spelers. [naar artikel]
Begin dit jaar kondigden de magazinefederaties UPP en The Ppress een fusie aan, gisteren stelden ze een nieuwe organisatie en de nieuwe naam voor: WE MEDIA. "Het is meer dan ooit nodig het maatschappelijke belang van professionele journalistiek uit te leggen en de praktijken van de grote techgiganten aan te kaarten." [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.