Een spotje van Proximus bij de Eén-serie Over Water stuit op felle kritiek van organisaties die aan drugspreventie doen. “Er wordt duidelijk een lijntje gesnoven en dat banaliseert het gebruik van drugs”, zo zegt de Vereniging voor Alcohol- en Andere Drugsproblemen (VAD). De Eén-reeks met Tom Dewispelaere (foto) in de hoofdrol begint en eindigt met een spotje van Proximus. Samen met het logo van het telecombedrijf verschijnt de tekst ‘Geniet samen van de wekelijkse dosis actie’, waarna de letters worden ‘opgesnoven’. “Goed, dit sluit aan bij een fictiereeks waarin het over cocaïne in de Antwerpse haven gaat. Maar met zo’n spotje suggereer je dat een lijntje snuiven iets gewoons is”, zegt Tom Evenepoel van de VAD. De VRT is voorlopig niet van plan om het clipje terug te trekken. [naar artikel]
De JEP, de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame, wil dat Calvin Klein zijn jongste campagne stopzet. De campagne, op vooral reclameborden [naar artikel]
Er bestaat binnen de politie hoe langer hoe meer gevoeligheid voor intrafamiliaal geweld. Toch wordt partnergeweld nog te vaak gebanaliseerd door agenten, omdat er te weinig kennis is. Dat stelt het Comité P. [naar artikel]
Een kleine maand geleden waren het niet de celebs die de show stalen op de Golden Globes, maar wel Kelleth Cuthbert. Zij was het meisje dat Fiji... [naar artikel]
BRUSSEL Een spotje van Proximus bij de Eén-serie ‘Over Water’ stuit op felle kritiek van organisaties die aan drugspreventie doen. “Er wordt duidelijk een lijntje gesnoven en dat banaliseert het gebruik van drugs”, zo zegt de Vereniging voor Alcohol- en Andere Drugsproblemen (VAD). De VRT is niet van plan het clipje te schrappen. [naar artikel]
In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]
Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]
De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.