Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Nieuwe ‘voel je goed’- reclame van Weight Watchers heeft omgekeerde effect op sociale media

20/10/2016 - 14:07
"Er duiken steeds meer reclames op waarin dames worden gestimuleerd om hun lichaam graag te zien, ongeacht hun gewicht. Weight Watchers Australië volgde die trend, al lijkt het bedrijf het idee achter ‘body positivity’ niet te begrijpen..."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Nieuwe ‘voel je goed’- reclame van Weight Watchers heeft omgekeerde effect op sociale media (20/10/2016 - Het Belang van Limburg)

Er duiken steeds meer reclames op waarin dames worden gestimuleerd om hun lichaam graag te zien, ongeacht hun gewicht. Weight Watchers Australië volgde die trend, al lijkt het bedrijf het idee achter ‘body positivity’ niet te begrijpen... [naar artikel]


2. Ook tv-reclame is gepersonaliseerd. Heb je een hoog salaris? Dan krijg je extra reclame voor de nieuwe BMW (19/10/2020 - Het Laatste Nieuws)

Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u extra reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, reclame voor de JBC-kindercollectie. Zo werkt het. [naar artikel]


3. ‘Jojo’ Robbie Williams is het nieuwe gezicht van Weight Watchers (17/12/2018 - Het Belang van Limburg)

Robbie Williams is de nieuwe wereldwijde ambassadeur voor Weight Watchers. De ondertussen 44-jarige popster worstelt al bijna gedurende zijn hele carrière met zijn gewicht. Noel Gallagher van Oasis noemde hem zelfs ooit "dat dikke dansertje van Take That". [naar artikel]


4. James Corden gooit roer om en wordt nieuwe gezicht van Weight Watchers (02/01/2021 - Het Laatste Nieuws)

James Corden (42) wordt de nieuwe ambassadeur van Weight Watchers, dat nu bekend staat onder de naam WW. Dat maakte de Britse presentator en acteur bekend in een video voor de organisatie. [naar artikel]


5. N-VA wil omgekeerde bewijslast voor mogelijke domiciliefraude van sociale huurders: "Zelf aantonen dat er geen fraude is" (06/04/2024 - VRT NWS)

Huurders van een sociale woning die verdacht worden van domiciliefraude, moeten zelf aantonen dat er geen fraude in het spel is. Een omgekeerde bewijslast dus. Dat is een voorstel van Vlaams parlementslid Jeroen Tiebout (N-VA), die daarmee de wachttijd voor sociale woningen wil aanpakken. "Wie onterecht een sociale woning huurt, neemt de plaats in van iemand die die wel nodig heeft, en dat is onrechtvaardig." [naar artikel]


6. N-VA wil omgekeerde bewijslast voor domiciliefraude sociale huurders (06/04/2024 - Knack)

N-VA pleit er zaterdag voor om voor domiciliefraude bij sociale woningen een 'pv met bijzondere bewijswaarde' in te voeren. "Met zo een proces-verbaal met bijzondere bewijswaarde geven we de politie een extra instrument om, diegene die onterecht een sociale woning huurt, te vatten. Hij of zij zal dan zelf moeten aantonen geen domiciliefraude te plegen", zegt Vlaams parlementslid Jeroen Tiebout. The post N-VA wil omgekeerde bewijslast voor domiciliefraude sociale huurders appeared first on Knack. [naar artikel]


7. Gepersonaliseerde reclame evolueert naar reclame die gezichten herkent (26/05/2018 - Knack)

In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]


8. "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" (13/06/2018 - Het Belang van Limburg)

Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]


9. VRT gaat deontologische code ontwikkelen voor reclame: "Kijken welke reclame nog aanstootgevend kan zijn" (28/06/2018 - VRT NWS)

De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal.  [naar artikel]


10. Raad voor de Reclame: influencers moeten duidelijk aangeven wanneer ze #reclame maken (08/10/2018 - VRT NWS)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!